ناکامی مطلق جودوی ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی

جودو ایپون شد!

تلاش صهیونیست‌ها برای انتقام سیاسی‌ از ورزرشکاران؛

پایان محرومیت جودوی ایران

چهار سال پیش در تاریخ 27 شهریور 1398 با رای فدراسیون جهانی، عضویت فدراسیون جودو ایران و سازمان های تابعه در فدراسیون جهانی جودو به مدت 4 سال تعلیق شد؛ خبری که شوک بزرگی به جامعه ورزشی ایران وارد کرد.
کد خبر: ۱۴۰۸۲۳۲
نویسنده محدثه صادقی نیک

به گزارش جام جم آنلاین، چهار سال پیش بود که سعید ملایی نماینده وزن 81- کیلوگرم تیم ملی جودوی کشورمان با رفتار های غیر حرفه ای خود در مسابقات جهانی توکیو، جودوی ایران را دچار مشکل بزرگی کرد، مشکلی که گریبان ورزش ایران را گرفت و منجر به تعلیق این ورزش محبوب شد.

به گفته  برخی ها از جمله مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودو این اتفاقات یک جریان سازی از طرف فدراسیون جهانی بوده تا ملایی را به حاشیه ببرند و مسیر زندگی او را تغییر دهند. همچنین او پس از بازگشت خود به ایران عنوان کرد که این اتفاقات برنامه های از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده بود تا جودوی ایران را وارد حاشیه کند. از مبارزه سوم به بعد ملایی با نیرو های امنیتی ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو وارد میدان مسابقه شد آنها حتی برای کوچ کردن هم به من اجازه نمی دادند تا در کنار ورزشکار کشورمان باشم. در واقع برنامه های از پیش تعیین شده بود که جودوکار ایران و رژیم اشغالگر قدس باهم مبارزه کنند، موضوع را کاملا سیاسی کرده بودند اما باخت ملایی به بلژیک که با تمام وجود در مقابل حریفش حاضر شده بود و به زعم کارشناسان تمام تلاشش را هم برای برد کرد، همه معادلات فدراسیون جهانی را به هم ریخت. طبق قانون هیچ گاه جدول مسابقات قهرمانی جهان تغییر نمی کند و مسابقه جودوکار صهیونیستی بعد از مبارزه ملایی بود، اما جدول را طوری جا به جا کردند که مبارزه او با جودوکار مصری و بازی ملایی جا به جا شود که خلاف قوانین بود.

پس از این فدراسیون جهانی با ارسال گزارشی ادعای عجیبی را مطرح کرد تا برای تعلیق فدراسیون ایران بهانه قابل قبولی داشته باشد؛ در این گزارش عنوان شد که در مسابقات مختلف در طول دو سال گذشته، سعید ملایی برای روبرو نشدن با حریف اسرائیلی خود اقدام به شکست های مصلحتی کرده است. به گفته فدراسیون جهانی سعید ملایی 28 اکتبر سال 2018 در مسابقات گراند اسلم ابوظبی، در 17  نوامبر 2018 در مسابقات گرند پری هلند، 28 نوامبر سال 2018، مسابقات 16 دسامبر مقابل «ساساکی» از ژاپن و مسابقات گرند اسلم پاریس و مسابقات جهانی توکیو مقابل نماینده بلژیک به عمد مسابقات خود را واگذار کرده است. این در حالی بود که سعید ملایی در تعدادی از بازی ها با شکست فنی روبرو شده بود مثلا شکست مقابل ساساکی نماینده ژاپن که عناوین بسیاری در این رشته دارد از جمله رقابت هایی بوده که ملایی از لحاظ فنی بازنده میدان بوده است؛ بااین حال فدراسیون جهانی همه این شکست ها را مصلحتی اعلام کرد تا ایران را از گردانه رقابت ها حذف کند. آنها با این تصمیم نشان دادند که ورزش را هم با مسائل سیاسی آمیخته اند و در واقع ورزش هم زیر سلطه ی سیاسی کاری های نیروهای صهیونیستی قرار دارد.

به هر ترتیب با اقدام کمیته‌ انضباطی اتحادیه جهانی جودو و اجرای آن در دادگاه حکمیت ورزش، جودو ایران به مدت 4سال، به‌ دلیل حضور نیافتن ملی‌ پوشان کشورمان در مقابل جودوکاران رژیم‌ صهیونیستی از هرگونه حضور در مسابقات و برنامه‌ های آسیایی و جهانی محروم شد.

اما سرانجام پس از چهار سال ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو در مراسم اختتامیه رقابت‌های جودوی ۲۰۲۳ جهان که به میزبانی قطر برگزار شد؛ در بخشی از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی اعلام کرد که دلمان برای جودوکاران ایرانی تنگ شده است و محرومیت ورزشکاران ایرانی در تاریخ اعلام شده (26 شهریور) به پایان می رسد و آنها می توانند در تمامی رویداد های بین‌ المللی حضور یابند.

در حالی رئیس فدراسیون جهانی جودو صریحا اعلام‌ کرد محرومیت ایران، ۲۶ شهریور به اتمام می‌ رسد که شایعاتی مبنی بر احتمال تمدید محرومیت جودوی کشورمان مطرح شده بود.

به این ترتیب تیم ملی جودوی کشورمان با انجام تمرینات و اردوهای مناسب، به استقبال پایان تعلیق چهار ساله جودوی خود رفته و خود را برای حضور در رقابت های آسیایی آماده کرده اند تا با درخشش خود نام و آوازه ایران را برای بار دیگر در این رشته به صدا در آوردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها