قیمت خشکبار ایران در طی چند سال اخیر برای کشور های همسایه بسیار جذاب شده است چون با توجه به نرخ ارز جدید قیمت خشکبار ایران برای این کشور ها بسیار ارزان است.
کد خبر: ۱۴۰۷۹۳۹

قیمت خشکبار ایران در طی چند سال اخیر برای کشور های همسایه بسیار جذاب شده است چون با توجه به نرخ ارز جدید قیمت خشکبار ایران برای این کشور ها بسیار ارزان است.

قیمت جذاب خشکبار ایران برای کشور های همسایه / امسال رشد صادرات داریم؟

از ظرفیت تولید خشکبار صادراتی در کشور چقدر میدانید؟
در نقاط مختلف کشور میوه تازه در حجم بالایی تولید میشود برخی از نقاط هستند که یک میوه در آنجا بیشتر از بقیه نقاط تولید میشود و همین موضوع باعث شده که به سمت خشکبار آن میوه بروند تا هم ارزش افزوده محصولات خود را بالاتر ببرند و هم ماندگاری آن را بیشتر کنند و هم این خشکبار را به کشور های دیگر صادر کنند در ادامه بیشتر در مورد این شهر ها و ظرفیت های آنها توضیح میدهیم.

میوه خشک صادراتی
در میان طیف وسیع محصولات خشکبار ابتدا از میوه خشک یا چیپس میوه شروع میکنیم از طرفی چون ما در سادینو اطلاعات بیشتری از این محصول داریم بهتر میتوانیم ظرفیت های آن را برایتان بیان کنیم.

میوه خشک محصولیست که در نقاطی که باغ و میوه زیادی دارد برای تولید بهتر است از جمله نقاطی از کشور که میوه خشک عمده در انها تولید میشود مازندران - تهران - ارومیه - تبریز - فارس است. این استان ها مراکز تولید عمده برخی از میوه ها هستند به همین خاطر شرایط برای تولید میوه خشک در آنها راحتتر است و قیمت تمام شده میوه خشک در این مناطق بهتر از نقاط دیگر است و تمرکز بر تولید بالاست.

خوب همه اینها را گفتم تا به قیمت برسیم حالا قیمت میوه خشک کیلویی چنده؟ آیا بین محصولات خشکبار برای صادرات خوبه؟

برای بحث قیمت میوه خشک پیشنهاد میکنم همین الان به سایت سادینو سر بزنید و لیست قیمت و نمونه محصولات مشاهده کنید.

در بین محصولات خشکبار به تجربه ای که در مورد میوه خشک داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این محصول بازار صادراتی به مراتب بهتری از بازار داخلی دارد و ما ظرفیت تولید آن را با توجه به حجم بالای تولید میوه در کشور داریم و فقط به بحث بازاریابی و تجارت این محصول میرسیم که در این زمینه در تلاش هستیم تا هر چه بهتر بتوانیم این محصول را به صادرکنندگان و کشور های همسایه معرفی کنیم.

قیسی زردآلو صادراتی
قیسی زردآلو هم جزو میوه خشک تبریز است که در بازار صادراتی و داخل کشور شناخته شده است. مرکز تولید این محصول در کشور شهر مرند تبریز است البته که در نقاط دیگر کشور مثل شاهرود هم تولید میشود اما به ظرفیت تولید در مرند نمیرسد.. در این شهر به علت وجود باغات زیاد زردآلو بخش زیادی از این میوه پس از برداشت به قیسی تبدیل میشوند.

قیمت قیسی عمده در بازار در سال 1401 بین 120 تا 200 هزار تومان بود. قیمت قیسی در فصل تولید آن در تابستان مناسب است و به مرور زمان از فصل تولید فاصله بگیریم بسته به عرضه و تقاضا و میزان صادرات قیمت آن افزایش میابد. قیمت قیسی وابسته به میزان رطوبت آن است و هرچقدر قیسی خشک تر و خوش رنگ تر باشد قیمت آن بالاتر است.

قیسی صادراتی ایران به کشور عراق - روسیه - کشور های عربی صادر میشود و کشور ترکیه مهمترین رقیب همسایه ایران در زمینه تولید و صادرات قیسی است.

کشمش صادراتی
کشمش ایران نیز یک محصول با پتانسیل صادراتی بالا محسوب میشود و قیمت ان برای کشور های همسایه بسیار جذاب است در سال 1401 قیمت عمده کشمش میانگین بین 70 تا 110 هزار تومان خرید و فروش شده و انواع متفاوتی دارد که معروف ترین آن کشمش زرد پلویی است.

کشمش در ایران در شهر های ملایر - تاکستان - کاشمر به صورت عمده تولید میشود و بازار آن داخلی و صادراتی است و کشور های همسایه نیز از مشتریان آن هستند.

انجیر صادراتی
انجیر صادراتی یکی از مهمترین خشکبار و میوه خشک شیراز است و شهر استهبان استان فارس مرکز تولید این محصول در کشور است. انجیر استهبان درجه بندی های متفاوتی دارد و قیمت آن در سال 1401 میانگین بین 100 تا 200 هزار تومان بوده است. قیمت انجیر خشک نیز با توجه به نرخ ارز برای کشور های همسایه بسیار مناسب است.

ظرفیت های ایران در زمینه تولید خشکبار بالاست و ما در بالا بخشی از این محصولات را نام بردیم. مثلا آلو خشک - توت خشک - زرشک و ... از جمله میوه خشک مشهد هستند که به صورت عمده در نیشاپور - بیرجند تولید میشود و ظرفیت صادراتی دارد که میتوانید قیمت این محصولات را هم با جست و جو پیدا کنید و مطمئن شوید این قیمت ها از دید کشور های همسایه بسیار جذاب هستند.

حالا میرسیم به بحث صادرات خشکبار در سال جاری به نظرتان آیا امسال رشد صادرات داریم؟

رشد صادرات خشکبار
زمانی ما شاهد رشد صادرات خشکبار هستیم که این محصولات به صورت درست به کشور های دیگر معرفی شوند. شاید کشور های دیگر از ظرفیت تولید خشکباری مثل کشمش در کشورمان مطلع باشند اما از تولید قیسی در کشور ما اطلاع نداشته باشند که در این صورت با معرفی این محصولات به وسیله تجار و صادرکنندگان میتوانیم شاهد رشد بیشتر صادرات خشکبار از ایران باشم.

یکی دیگر از موضوعات مهم که به رشد صادرات خشکبار کمک میکند کیفیت و بسته بندی محصولات صادراتیست باید به این نکته توجه داشت که کشور های دیگر که در همسایگی ما هستند نیز تولید کننده خشکبار هستند و هر چقدر ما در کیفیت و بسته بندی محصولاتی که به مشتریان ارائه میکنیم بهتر یا هم ردیف این کشور ها کار کنیم به رشد صادرات خشکبار کمک میکند.

امسال با توجه قیمت مناسبی که محصولات ایران در همسایگی کشور های عربی و حاشیه دریای خزر دارد تجار کشور های دیگر را به خرید از ایران میکشاند اما قیمت فقط نباید یک عامل برای خرید بیشتر خشکبار از ایران باشد بلکه باید ارزش افزوده محصولات خود را بالا ببریم و بسته بندی های بهتر و با قیمت بالاتر به مشتریان ارائه دهیم تا شاهد رشد صادرات و تداوم خرید خشکبار از ایران باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها