شاید همه ما شنیده باشیم که ایران بزرگ، کشوری چهارفصل است.
کد خبر: ۱۴۰۷۸۵۲

برنامه 5 روزه سفر به لاهیجان و یزد

شاید همه ما شنیده باشیم که ایران بزرگ، کشوری چهارفصل است؛ با این حال، زمانی این ویژگی را با پوست و گوشت خود حس می‌کنیم که از گرمای لذت‌بخش یزد به جنگل‌های پوشیده از ابر لاهیجان برویم. این کار وقتی جالب‌تر می‌شود که در کمتر از یک روز بتوانید این تغییر آب‌و‌هوایی را تجربه کنید. اگر شما هم می‌خواهید این سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید؛ قبل از هرچیزی محل اقامت خود را در شهرهای یزد و لاهیجان رزرو کنید. با این کار، خیالتان راحت خواهد بود و با رسیدن به مقصد، جایی برای استراحت و آرامش دارید. یکی از بهترین هتل‌های 5 ستاره که به شما پیشنهاد می‌کنیم، هتل رسپینا لاهیجان است که تجربه لحظاتی خوش را برایتان رقم خواهد زد. در این مقاله، یک برنامه کامل 5 روزه برای سفر به یزد و سپس سفر به لاهیجان را پیشنهاد کرده‌ایم. در تهیه این برنامه، سعی شده است که مهم‌ترین جاهای دیدنی هردو شهر موردتوجه قرار گیرد.
روز اول؛ آمادگی و شروع حرکت
کمربند خود را محکم ببندید. ما در ساعت صفر حرکت به سمت یزد هستیم. در این برنامه 5 روزه، ابتدا به یزد سفر خواهیم کرد؛ اما قبل از حرکت، بهتر است روز اول را با آمادگی برای سفر و نیز حرکت به سمت یزد، سپری کنیم؛ البته مدت زمان حرکت در مسیر می‌تواند برای هر مسافری متفاوت باشد؛ به همین دلیل ما یک روز را به‌طور متوسط برای مسیر اختصاص داده‌ایم.
قبل از آنکه سوار خودرو شخصی شوید یا به سمت قطار و هواپیما بروید، کمی صبر کنید. ابتدا بررسی کنید که آیا هتل‌های محل اقامت شما در شهرهای لاهیجان و یزد، به‌درستی رزرو شده‌اند یا نه؛ در برخی مواقع ممکن است برخی از مدارک شما برای ارائه به پذیرش هتل، تکمیل نباشد. پس از آن، لوازم سفر به یزد و لاهیجان را بررسی کنید. در شهر یزد، احتمالاً میهمان خورشید و آفتاب گرمش خواهید بود. در لاهیجان نیز، باید خود را برای تفریحات هیجان‌انگیز دریایی و گشت‌و‌گذار در جنگل آماده کنید.
برنامه 5 روزه سفر به لاهیجان و یزد
روز دوم و سوم؛ گشت‌و‌گذار در یزد
پس از آنکه به یزد رسیدید، کمی استراحت کنید و سپس، خود را برای بازدید از زیباترین آثار تاریخی ایران آماده کنید. یزد، مثل نگینی زیبا در قلب کویر، آماده میزبانی از شما است. بافت تاریخی شهر یزد، بهترین جا برای گرفتن عکس و ثبت خاطرات فراموش‌نشدنی است.
میدان امیرچخماق
میدان امیر چخماق را می‌توان یکی از معروف‌ترین آثار تاریخی یزد دانست که هر گردشگری حداقل یک‌بار در سفر به یزد، از آن بازدید می‌کند. این بنا در بافت تاریخی یزد قرار دارد و برای بازدید از آن باید باید به خیابان امام خمینی بروید. از جمله جاذبه‌های توریستی مجموعه امیرچخماق، می‌توان به کاروانسرای شعبان، حمام و تکیه امیرچخماق اشاره کرد. قدمت بنای اصلی به زمان تیموریان باز می‌گردد و با گذشت زمان، بارها مرمت و بازسازی شده است. نکته جالب درباره این بنای تاریخی، نزدیکی آن به بازارهای یزد و هتل‌های معروف شهر است. این مکان دیدنی در قلب شهر یزد واقع شده است و دسترسی شما را به جاهای دیدنی تسهیل می‌کند. بهتر است در کنار بازدید از این اثر، خود را برای خرید سوغاتی از بازارهای تاریخی نیز آماده کنید. از جمله این سوغاتی‌ها می‌توان به پشمک، قطاب، نان برنجی و لوز یزد اشاره کرد.
باغ دولت آباد
در برنامه سفر به یزد، نوبتی هم که باشد، نوبت بازدید از کهن‌ترین باغ ایرانی است. باغ دولت آباد که جزوی از 9 باغ معروف ایرانی است، در خیابان شهید رجایی واقع شده است. درختان سربه‌فلک کشیده این باغ از زمان قاجاریه همچنان استوار و سبز باقی مانده‌اند. برخی از تاریخ‌پژوهان نیز، قدمت باغ دولت‌آباد را از زمان زندیه می‌دانند. این باغ در زمینی به مساحت بیش از 6 هکتار ایجاد شده و در آن، آثار جذابی همچون قنات طولانی یزد به طول 60 کیلومتر و نیز بادگیر زیبا قرار دارد. یکی از جذابیت‌های باغ دولت‌آباد، معماری منحصربه‌فرد آن است که در طراحی آن از هندسه‌های مختلف و خلاقانه الهام‌گرفته شده است. از جمله هتل‌هایی که در نزدیکی این باغ قرار دارد، می‌توان به هتل داد یزد اشاره کرد. این هتل 4 ستاره به سبک سنتی طراحی شده و امکانات و خدمات متنوعی را در سفر به یزد به شما ارائه می‌کند.
قنات زارچ
پس از بازدید از بافت تاریخی یزد، اکنون زمان آن رسیده است که سفری هیجان‌انگیز به دنیای زیر زمین داشته باشیم. قنات زارچ، با قدمتی هزار ساله، بیش از 70 کیلومتر طول دارد. باستان‌شناسان، قدمت قنات زارچ را از زمان ساسانیان می‌دانند. این قنات، در خیابان سید گلسرخ یزد قرار دارد. جالب است بدانید که آخرین عمق ثبت شده از قنات زارچ، تقریباً 255 متر است. این قنات، بارها بازسازی شده است و درحال حاضر، محلی بسیار تمیز و زیبا برای پذیرایی از گردشگران عزیز است. از جمله جاذبه‌های قنات زارچ، می‌توان به آسیاب آبی و پایاب اشاره کرد.
برنامه 5 روزه سفر به لاهیجان و یزد
روز چهارم و پنجم؛ گشت‌وگذار در لاهیجان
جذابیت سفر به یزد، آنقدر زیاد است که شاید شما را غرق در بازدید از کوچه‌های تاریخی و آثار دیدنی کند. اکنون وقت آن رسیده است که از یزد دل بکنید و خود را برای بازدید از بهشت گیلان آماده کنید. لاهیجان، شهری با جنگل‌های انبوه و ساحلی آرامش‌بخش، چشم‌انتظار شما است. سفر به شهر لاهیجان، قطعاً بعد از یزد، لذت‌بخش خواهد بود.
شیطان کوه
در اولین روز حضور در لاهیجان، آماده بازدید از شیطان کوه می‌شویم. شاید اسم این کوه رؤیایی غلط‌انداز و کمی ترسناک باشد؛ اما واقعیت آن کاملاً برعکس است. این کوه زیبا با دامنه سرسبز و پوشیده از بوته‌های چای و درختان متنوع، مشرف به شهر لاهیجان است و به‌ همین دلیل، هرکسی در سفر به لاهیجان حداقل یک‌بار به آن سر می‌زند. در پایین‌دست کوه، استخری بزرگ و تاریخی قرار دارد که از گذشته‌های دور، محل تفریح و شادی مردم بومی بوده است. شاید شما هم کنجکاو هستید که از راز نام‌گذاری این کوه باخبر شوید. در باور بومیان لاهیجان آماده است که ماری بزرگ و ترسناک از گنجی گنهان در جنگل مراقبت می‌کند و به همین دلیل به آن کوه شیطان گفته می‌شود. این کوه در میدان کاشف‌السلطنه و خیابان طلای سبز قرار دارد.
بام سبز
زیبایی‌های سفر به لاهیجان هنوز تمام نشده است. روز پنجم را در سفر به لاهیجان به بازدید از بام سبز اختصاص می‌دهیم. این بام در حقیقت منطقه‌ای تفریحی در ناحیه بالایی شیطان کوه است. از جمله امکاناتی که در این منطقه تفریحی و طبیعی وجود دارد، می‌توان به شهربازی، کافه‌رستوران، تله کابین، قایق‌سواری، آبشار شیطان کوه و اسب‌سواری اشاره کرد. نکته جالب درباره بام سبز، نزدیکی آن به شیطان کوه است و می‌توانید همزمان از هردوی این اماکن دیدنی بازدید کنید؛ البته بازدید از این جاذبه دیدنی، یک روز کامل شما را پر خواهد کرد.
برنامه 5 روزه سفر به لاهیجان و یزد
جمع‌بندی
یک برنامه 5 روزه برای بازدید از لاهیجان و یزد، احتمالاً برای بسیاری از گردشگران جذاب خواهد بود؛ زیرا این دو شهر، کاملاً با هم متفاوت هستند و هرکدام طبیعت و زیبایی خاص خود را دارند. بهتر است یکی از نکاتی که باید در سفر به لاهیجان به آن توجه کنید، فراهم کردن لوازم سفر است. برای رفتن به لاهیجان، به لوازم شنا و تفریحات دریایی و لوازم تفریح در جنگل نیاز خواهید داشت. برای سفر به یزد نیز، کلاه نقاب‌دار و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید؛ البته وجه مشترک سفر به لاهیجان و یزد، دوربین عکاسی است که بهتر است با خود داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها