بهترین شهرهای غرب ایران برای سفر در تابستان کدام هستند؟ اگر در تابستان به فکر سفر هستید، غرب کشور گزینه‌های بسیار متنوع و جذابی برای مسافرت دارد. از همدان گرفته تا کرمانشاه، همه و همه ارزش خرید بلیط هواپیما و یک گردش درست و حسابی را دارند. در ادامه این نوشته قصد داریم با هم با برخی از این شهرها بیشتر آشنا شویم.
بهترین شهرهای غرب ایران برای سفر در تابستان کدام هستند؟ اگر در تابستان به فکر سفر هستید، غرب کشور گزینه‌های بسیار متنوع و جذابی برای مسافرت دارد. از همدان گرفته تا کرمانشاه، همه و همه ارزش خرید بلیط هواپیما و یک گردش درست و حسابی را دارند. در ادامه این نوشته قصد داریم با هم با برخی از این شهرها بیشتر آشنا شویم.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۵۳

از غرب ایران چه می‌دانید؟

غرب ایران استان‌های متعددی از جمله کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام و لرستان را در خود جای داده است. غرب ایران به خاطر مکان‌های تاریخی‌اش مانند شهر باستانی شوش که بیش از ۴۰۰۰ سال پیش پایتخت امپراتوری عیلام بود، شهرت دارد. از دیگر مکان‌های تاریخی می‌توان به کتیبه بیستون که جزو میراث جهانی یونسکو است و شهر باستانی تخت سلیمان که در دوران باستان مرکز اصلی آیین زرتشتی بود، اشاره کرد. غرب ایران علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، به فرهنگ‌ها و اقوام گوناگونی مانند کردها، آذری‌ها و لرها معروف است. هر یک از این گروه‌ها سنت‌ها، موسیقی و غذاهای منحصر به فرد خود را دارند که این منطقه را به مقصدی هیجان‌انگیز و غنی از نظر فرهنگی برای مسافران تبدیل می‌کند. می‌توانید با تورهای مسافرتی همراه شوید و از زیبایی‌های این منطقه دیدن کنید.

 

خرم آباد

خرم آباد مرکز استان لرستان است که در غرب ایران قرار دارد. این شهر در دامنه رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و به خاطر فرهنگ پر جنب و جوشش شناخته شده است. یکی از مشهورترین دیدنی‌های خرم‌آباد قلعه فلک الافلاک است. این جاذبه، قلعه بزرگی است که بر روی تپه‌ای مشرف به شهر بنا شده است. قدمت این قلعه به دوران ساسانیان می‌رسد و در طول تاریخ به عنوان یک دژ نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه این مکان یک جاذبه گردشگری و موزه محبوب است. با کلیک بر روی این آدرس و خرید اینترنتی بلیط هواپیما (https://safarmarket.com/flights) می‌توانید به سادگی به خرم‌آباد سفر کرده و از این قلعه دیدن کنید.

یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب خرم آباد پل شاپوری است که بر روی رودخانه خرم آباد قرار گرفته و یکی از قدیمی‌ترین پل‌های ایران است. قدمت این پل به دوران ساسانیان می‌رسد و نمونه‌ای عالی از مهندسی ایران باستان است. خرم آباد از نظر فرهنگی تاریخی غنی دارد و به موسیقی و رقص سنتی شهرت دارد. این شهر دارای چندین موزه از جمله موزه لرستان است که تاریخ و فرهنگ این منطقه را به نمایش می‌گذارد. به طور کلی، خرم آباد شهری جذاب است که مطمئناً هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

 

بهترین شهرهای غرب ایران برای سفر در تابستان

کرمانشاه

کرمانشاه شهری در غرب ایران و مرکز استان کرمانشاه است. این شهر، تاریخ غنی دارد و چندین مکان تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی را در خود جای داده است که آن را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است. یکی از مشهورترین بناهای دیدنی کرمانشاه، طاق بستان است که مجموعه‌ای از نقش‌های برجسته‌ صخره‌ای بزرگ است که قدمت آن به دوران ساسانی می‌رسد. این نقش‌های برجسته شاه، ملکه او و صحنه‌های مختلفی از زندگی سلطنتی را به تصویر می‌کشد. کرمانشاه همچنین خانه کتیبه بیستون است که یکی دیگر از میراث جهانی یونسکو است. این کتیبه باستانی در صخره‌ای حک شده و قدمت آن به دوران هخامنشیان می‌رسد. داستان داریوش بزرگ و فتوحات او را روایت می‌کند و یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخی جهان باستان به شمار می‌رود. از دیگر جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه می‌توان به مسجد جامع که یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران و یک بنای سنتی زیبا برای مراسم مذهبی است، اشاره کرد. اگر از تهران قصد سفر به کرمانشاه را دارید همزمان با بلیط رفت، بلیط برگشت یعنی بلیط هواپیما کرمانشاه تهران را نیز بخرید. زیرا بعدا ممکن است به سختی بلیط برگشت را پیدا کنید.

 

سقز

سقز شهری است در استان کردستان در غرب ایران. این شهر در دامنه‌های رشته‌کوه زاگرس قرار دارد و به خاطر مناظر طبیعی زیبا و تاریخ غنی‌اش شهرت دارد. اگر به تاریخ و طبیعت علاقه دارید، سفر به سقز می‌تواند ایده خوبی باشد. یکی از معروف‌ترین بناهای سقز قلعه قوری قلعه است که یک مکان تاریخی است که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد. این قلعه بر روی تپه‌ای مشرف به شهر ساخته شده و در دوران باستان به عنوان یک دژ نظامی عمل می‌کرده است. قوری قلعه یک جاذبه توریستی محبوب است و هر کسی که به تاریخ و معماری علاقه دارد باید حتما از آن بازدید کند. سقز همچنین با زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده احاطه شده است، از جمله دره کانی برازان که به خاطر آبشارها و مسیرهای پیاده‌روی دیدنی‌اش معروف است. از دیگر جاذبه‌های طبیعی این منطقه می‌توان به دریاچه زریوار که مقصدی محبوب برای قایق‌سواری و ماهیگیری است و چشمه طاق بستان که به دلیل خواص درمانی معروف است، اشاره کرد. این شهر همچنین به صنایع سنتی خود مانند قالی‌بافی و گلدوزی معروف است که می‌توانید در بازار محلی آن ببینید. اگر علاقه‌مند به کاوش در تاریخ و فرهنگ استان کردستان یا لذت بردن از مناظر طبیعی خیره‌کننده این منطقه هستید، سقز می‌تواند مقصدی عالی برای سفر بعدی شما باشد.

 

سنندج

مقصد بعدی که قصد داریم به آن بپردازیم شهر سنندج است. سنندج به عنوان مرکز استان کردستان، می‌تواند تصویر فراگیری از فرهنگ و سبک زندگی مردمان کرد ایرانی را به شما نمایش دهد. نوای ساز دف و لهجه زیبای کردی، صدای پرتکراری است که در کوچه‌های این شهر زاگرس‌نشین ایران می‌توانید بشنوید. سنندج امروزی که بر روی بازمانده‌های باستانی آن بنا شده، در زمان صفویان به عنوان یک پایگاه نظامی و استوار در غرب ایران پی ریخته شده است. این شهر کوهستانی که زمستان‌هایی پربرف و سرد را تجربه می‌کند، در بهار و تابستان، روزهای معتدلی را تجربه می‌کند و این به معنای آنست که گردشگران بیشتری می‌توانند این شهر زیبا را ببینند.

مهمترین جاهای دیدنی سنندج که می‌توانید از آنها بازدید کنید را می‌توان در چند گروه کلی دسته‌بندی کرد. یک گروه خانه‌های تاریخی و عمارت‌هایی هستند که بزرگان و والیان سنندج در دوره‌های مختلف برای سکونت خود برپا کرده‌اند. از جمله این مکان‌های دیدنی سنندج می‌توان به عمارت آصف سنندج، عمارت وکیل سنندج و عمارت حبیبی اشاره کرد. بخش دیگر جاذبه‌های سنندج، زیبایی‌های طبیعتگردی این شهر مانند پارک جنگلی امیریه، مجموعه تفریحی پارک آبیدر سنندج و روستای نگل سنندج هستند. اگر در سفر به این شهر خواستید از دیدنی‌های تاریخی شهر بازدید کنید، بازار سنتی سنندج، موزه سنندج (عمارت سالار سعید)، مسجد جامع و حمام شیشه را در برنامه سفر خود جای دهید.

 

بهترین شهرهای غرب ایران برای سفر در تابستان

بانه

بانه نیز شهری است در استان کردستان در غرب ایران. این شهر در دره‌ای واقع شده که توسط کوه‌های مرتفع احاطه شده است. یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی بانه، زیارتگاه بابا گورگور است، مقبره‌ای که گمان می‌رود آخرین آرامگاه یک قدیس معروف کرد باشد. این زیارتگاه بر روی تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد و مقصدی محبوب برای زائران و گردشگران است. همچنین آبشارها، رودخانه‌ها و جنگل‌های زیادی در اطراف بانه وجود دارد. آبشار دره شهر یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی منطقه است و مقصدی محبوب برای پیاده‌‌روی و پیک‌نیک است. این شهر همچنین به خاطر صنایع دستی سنتی خود مانند قالی‌بافی و سفالگری معروف است که می‌توانید در بازار محلی آن را ببینید.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها