مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری ۱۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در بخش صنعتی با سایر فرآورده های میان تقطیر جایگزین می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۷۸۱۰

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: نادر کمالی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در راستای حمایت از بخش تولیدی و صنعتی استان، توزیع گاز در محورهای صنعتی با شتاب روزافزون اجرا شده است، افزود: زیرساخت های لازم برای بهره مندی سایر متقاضیان مستقر در مسیر اجرای خطوط گازرسانی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته استان در بخش گازرسانی به صنایع، افزود: در سال گذشته با جایگزینی ۱۳۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مترمکعب گاز طبیعی در بخش صنعتی، تعهدات اجرایی در این بخش ۱۳۶ درصد تحقق داشت.

کمالی گفت: با اتمام گازرسانی شهری و روستایی مهم ترین هدف شرکت گاز استان نهادینه سازی مصرف بهینه و استاندارد گاز طبیعی در بخش خانگی و انتقال گاز صرفه جویی شده به بخش های صنعتی، نیروگاهی در راستای ایجاد ارزش افزوده و حفظ محیط زیست خواهد بود.

وی اظهار کرد: امسال برای تأمین گاز بخش صنعتی اجرای ۷۰ کیلومتر شبکه گاز در اقطار مختلف پیش بینی شده است.

گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان میانه در گام آخر

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در جلسه بررسی وضعیت گازرسانی در شهرستان ویژه میانه با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه میانه گفت: با بهره برداری از گاز ۱۹ روستای در حال اجرا، گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان اتمام خواهد یافت.

نادر کمالی گفت: شهرستان ویژه میانه به لحاظ وسعت یکی از بزرگترین شهرهای استان بوده که برای بهره مندی ۹۷ درصد خانوار روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار شهری آن، شبکه گازرسانی به طول ۲ هزار و ۱۱۴ کیلومتر در اقطار مختلف اجرا شده است.

وی ادامه داد: گازرسانی به ۱۹ روستای باقیمانده این شهرستان در دست اجرا بوده و بنا است با بازدیدهای حضوری، کنترل پروژه های اجرایی تا هفته دولت امسال با به ثمر رسیدن این پروژه، پرونده گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان بسته شود.

وی در خصوص مطالبات مردمی این شهرستان در تأمین گاز محور صنعتی میانه اظهار داشت: زیرساخت های گازرسانی در این بخش تأمین شده است و امسال تمامی متقاضیان این محور صنعتی به انرژی پاک گاز طبیعی دسترسی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اعلام کرد: هم اکنون ۹۵ مشترک صنعتی در شهرستان ویژه میانه از گاز طبیعی استفاده می کنند که پیش بینی می شود با تأمین گاز محور صنعتی این شهرستان، ظرفیت توزیع گاز برای متقاضیان تولیدی و صنعتی واقع در مسیر گازرسانی فراهم شود.

فعالیت کمیته نظارت و خودپایشی سرقت گاز

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به آغاز به کار کمیته نظارت و خودپایشی سرقت گاز و پروژه های اجرایی، گفت: استقرار کمیته نظارت و خودپایشی، ابزاری مهم در مدیریت پروژه های گازرسانی است که با هدف مقابله با سرقت و بهبود تراز گاز و همچنین بررسی جامع اجرای استاندارد پروژه های گازرسانی ایجاد شده است.

خسرو آریان پور با اشاره به وظایف اجرایی این کمیته افزود: جلوگیری از سرقت گاز و تضییع حقوق بیت المال، بهبود تراز گاز ادارات در سطح استان، بررسی پرونده های مشترکین، بررسی جامع مصارف صنایع، بازدید و بررسی ایستگاههای اندازه گیری صنایع، پایش دقیق جایگاههای C.N.G، نظارت و کنترل بر امورات کنتورخوانی، پایش پروژه های توسعه شبکه و انشعابات و پیمانهای تعمیراتی و صحت عملکرد پلمپ دستگاههای اندازه گیری از مهم ترین برنامه ها و دستورالعمل های اجرایی این کمیته خواهد بود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۱۹ پروژه گازرسانی در سطح استان فعال است که تطابق روند اجرای این پروژه ها و دستورالعمل های موجود در بازدیدهای حضوری بررسی و در جلسات کمیته نظارت و خودپایشی در حال پایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها