نقش مبلغین دینی برای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف بسیار اثرگذار است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

نقش مبلغین دینی برای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف بسیار اثرگذار است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای:

سهم ۵۲ درصدی صنعت زنجان از مصرف برق

۵۲ درصد برق مصرفی استان زنجان به بخش صنعت اختصاص دارد که تنها یک درصد مشترکان را شامل می‌شوند.
۵۲ درصد برق مصرفی استان زنجان به بخش صنعت اختصاص دارد که تنها یک درصد مشترکان را شامل می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۰۷۶۸۶

به گزارش جام جم آنلاین زنجان ؛ مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای زنجان گفت: با وجود اینکه تنها یک درصد مشترکان برق منطقه‌ای این استان مربوط به بخش صنعت است، ۵۲ درصد میزان برق مصرفی در این استان به صنایع اختصاص دارد.

بیات با بیان اینکه بخش خانگی به لحاظ تعداد بیشترین مشترکان برق را دارد، افزود: مشترکان این بخش ۱۸ درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند و بخش کشاورزی نیز با ۲ درصد از مجموع مشترکان، ۱۹ درصد مصرف برق را در این استان دارند.

وی با تاکید بر لزوم و اهمیت مدیریت مصرف برق اظهار کرد: همکاری مصرف کنندگان این انرژی در بخش‌های مختلف موجب می‌شود با کمترین مشکل و عارضه از پیک بار تابستان سال ۱۴۰۲ عبور کنیم.

بیات یادآورشد: پیک بار مصرف برق سال گذشته روز ۲۵ مرداد ماه رخ داد که با برنامه‌های اجرا شده، میزان کاهش مصرف شرکت توزیع برق زنجان ۱۳۰ مگاوات ثبت شد که عملکرد این شرکت در بین شرکت‌های توزیع برق کشور به لحاظ صرفه جویی در مصرف و پیک زایی ۲.۶ درصد بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال جاری حداکثر ۶ درصد افزایش مصرف برق داشته باشیم، خاطرنشان کرد: افزایش دمای به طور متوسط یک درجه‌ای و عدم تغییر ساعات رسمی کشور نیز عاملی شده است تا افزایش پیک بار پیش بینی شود.

بیات به بسته تشویقی در نظر گرفته شده برای مشترکان خانگی، تصریح کرد: امسال همه مشترکان برق خانگی به ازای هر یک کیلو وات کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته ۲ هزار تومان پاداش دریافت خواهند کرد که این میزان نسبت به سال قبل ۲۰ برابر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها