اتحاد برای نظم جدید
«جام‌جم» فرامتن راهبردی نشست مسکو را بررسی کرده است

اتحاد برای نظم جدید

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که آمریکا تشکیل «ارتش آزاد سوریه» با مشارکت داعش را برای برهم زدن ثبات سوریه آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۰۲

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست امروز(چهارشنبه) با وزرای خارجه ایران، سوریه و ترکیه در مسکو گفت: براساس اطلاعات ما آمریکایی‌ها تشکیل «ارتش آزاد سوریه» در اطراف استان رقه را با مشارکت نمایندگان عشایر محلی عربی و تروریست‌های داعش و سازمان‌های تروریستی دیگر آغاز کرده‌اند.

وی گفت: هدف واضح است. هدف استفاده از این افراد مسلح علیه مقامات نظامی قانونی در سوریه برای برهم زدن ثبات این کشور است.

لاوروف گفت: ما براساس تلاش‌های مشترک و دیدارها در سطح وزرای دفاع و معاونان وزرای خارجه توانستیم نشست امروز را در این سطح برگزار کنیم و امیدواریم مذاکراتمان در ایجاد نقشه راهی برای ازسرگیری روابط ترکیه و سوریه نقش داشته باشد.

وی گفت: ما بر لزوم حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی سوریه و مخالفت با مداخله خارجی در امور سوریه تأکید می‌کنیم. عادی سازی روابط ترکیه و سوریه اثر مثبتی بر اوضاع منطقه و تمام خاورمیانه می‌گذارد.

لاوروف گفت: آمریکا به غارت منابع سوریه و حمایت از شبه نظامیانی که به دنبال جدایی هستند، ادامه می‌دهد. باید دولت سوریه کنترل تمام اراضی خود را در دست گرفته و امنیت مرزها را تضمین کند. تسهیل بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان به سوریه اصل اساسی برای روسیه، سوریه، ترکیه و ایران است.

لاوروف در این نشست گفت: بررسی موضوع ازسرگیری خدمات لجستیکی و حمل و نقل میان ترکیه و سوریه و همکاری تجاری و اقتصادی مهم است.

وی گفت: روند عادی سازی روابط میان ترکیه و سوریه امکانات جدیدی را برای ساختار آستانه درباره حل و فصل بحران سوریه فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها