عشق‌ورزی، حلقه مفقوده جهان امروزی
ناگفته‌های مریم بحرالعلومی با «جام‌جم» درباره فیلم «قطع فوری»

عشق‌ورزی، حلقه مفقوده جهان امروزی

ادامه پیدا کردن یا نکردن سریال «پایتخت»، موضوع بازگشت برندها و پخش تبلیغات فیلم‌های سینمای ایران جزو موضوعاتی بود که رئیس صداوسیما به آنها پاسخ داد.به گزارش جام‌جم آنلاین، این روزها صحبت‌های زیادی درباره بازگشت برندها، فقدان حضور کاربلدها و بسته شدن پرونده برخی از تولیدات رسانه‌ملی مانند پایتخت وجود دارد، همچنین درباره بازگشت هنرمندان و برندها اظهارنظر پیمان‌جبلی حواشی دیگری را ایجاد کرد.
ادامه پیدا کردن یا نکردن سریال «پایتخت»، موضوع بازگشت برندها و پخش تبلیغات فیلم‌های سینمای ایران جزو موضوعاتی بود که رئیس صداوسیما به آنها پاسخ داد.به گزارش جام‌جم آنلاین، این روزها صحبت‌های زیادی درباره بازگشت برندها، فقدان حضور کاربلدها و بسته شدن پرونده برخی از تولیدات رسانه‌ملی مانند پایتخت وجود دارد، همچنین درباره بازگشت هنرمندان و برندها اظهارنظر پیمان‌جبلی حواشی دیگری را ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۴۰۶۹۰۹

او درباره عدم همکاری برخی کارگردانان و هنرمندان با سازمان صداوسیما این‌طور گفته بود: این‌که بعضی افراد به‌هردلیلی به این کار تمایل ندارند، ما اصرار و اجباری نداریم و قطعا به‌دنبال ظرفیت‌های جدید و توانمندی‌های دیگری هستیم و خواهیم بود که بتوانیم از آنها برای تولید محتوای فاخر و جذاب‌ برای جامعه استفاده کنیم.از طرفی دیگر درباره سریال پایتخت و این‌که سرانجام این مجموعه تلویزیونی به کجا خواهد رسید؛ واکنش رئیس صداوسیما بحث‌های دیگری را در فضای‌ رسانه‌ای ایجاد کرد.پیمان جبلی درباره‌ تعطیلی سریال پایتخت این نکته را مطرح کرد که صداوسیما تصمیمی مبنی بر جمع کردن این مجموعه نداشته و ندارد و در عین حال متذکر شد عوامل بین خودشان اختلاف‌نظر دارند.یکی دیگر از مسائلی که در فضای مجازی بسیار دست به دست شد، موضوع پخش نشدن برخی تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی ایران بود خصوصا «دسته دختران» که به‌انحای مختلف این اعتراض و گلایه مطرح شد.متن گفت‌وگوی تسنیم با رئیس رسانه ملی را در ادامه می‌خوانید.

در اوایل مدیریت شما که شبکه شما و ایران‌کالا تعطیل شد، این نکته مطرح شد که قرار است این فضای ادغام و اصلاح سازوکار و ساختار ادامه پیدا کند اما بعد از آن تعطیلی دو شبکه اتفاق دیگری نیفتاد، آیا قرار است در طرح تحول سازمان صداوسیما شاهد یک بازآرایش، ادغام یا تأسیس شبکه‌های جدید رادیویی و تلویزیونی باشیم؟
از اول گفتیم مبنای‌مان تحول در محتوا و رویکرد است. اگر تحول در محتوا و رویکرد نیاز به تغییر در سازوکارها و ساختارها داشته باشد، آن کار را انجام می‌دهیم.

درباره ساخت فصل پنجم «نون‌ خ» این نکته مطرح شد که جنابعالی این مجوز را داده‌اید که این سریال ادامه پیدا کند، همچنین اشاره کردید که برای اقوام کارهای ویژه‌ای انجام شود. برخی از کارها همچون سریالی که قرار است احمدرضا درویش با موضوع قهرمان سیستان و بلوچستان بسازد، آیا قرار است این سیر حمایت از ساخت کارهای اقوام ادامه پیدا کند؟
حتما حمایت از سریال‌ها و آثار نمایشی برای اقوام و قومیت‌ها جزو اولویت‌های ما قرار دارد. بارها اعلام کرده‌ایم اگر طرح و ایده خوبی به دست ما برسد و قابل تبدیل به یک کار قابل توجه باشد حتما فرآیند آن بررسی می‌شود. نون‌خ۵ و کارهای دیگر به این ترتیب. چه کارهای جدید و چه کارهایی که قرار است فصل‌های بعدی آنها ساخته شود، طرح و ایده قابل‌قبولی داشته باشند و فرآیند آنها مورد پذیرش قرار بگیرد حتما دنبال می‌شوند.

گفته می‌شود جلوی تبلیغات دسته دختران گرفته شده یا میان آگهی‌های تلویزیونی غریب واقع شده است؛ استراتژی و رویکرد صداوسیما برای کمک به سینمای ایران چیست؟
کاری که برای خانواده‌ها باشد و ارزش‌های ما در آن آثار به‌صورت برجسته پرداخته شود از آن کارها و آثار حمایت می‌کنیم. نکته دیگر درباره رویکرد حمایت از سینمای ایران در آنتن تلویزیون به‌ این گونه است که شورای بازبینی محتوای تیزرهای فیلم‌های سینمایی در بخش آگهی‌های بازرگانی که خود اهالی سینما از فرآیند آن باخبرند؛ آنجا فعال است و بررسی می‌کند.متناسب با فیلم‌هایی که پیشنهاد می‌شود تیزر آنها بررسی و اقدام به پخش تبلیغات و تیزر معرفی فیلم‌ها می‌کند. از قبل گفته‌ایم به فیلم‌هایی که به ارزش‌های انقلاب، دفاع‌مقدس و ارزش‌های فرهنگی جامعه اقبال داشته باشد، توجه ویژه داریم.

امیدآفرینی در صداوسیما
موضوعی که رهبر معظم انقلاب درباره‌اش صحبت کردند، بحث امیدآفرینی در جامعه است. برای امیدآفرینی در جامعه رسانه‌ملی چه برنامه‌ای دارد؟
رویکرد ما حتما این است امیدآفرینی را جدی بگیریم، البته رویکرد امیدآفرینی با توجه به امکانات فراوان و داشته‌های زیادی که در کشورمان داریم نه‌فقط در صداوسیما بلکه در تمام رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، وظیفه‌شان امیدآفرینی است.طرح‌های بزرگ ملی در استان‌ها در حال پیگیری است که فقط در قاب تصویرمان نشان دهیم و مردم عزیزمان بدانند در کشور چه‌کارهایی در حال انجام است، شاید این یکی از صدها کاری است که می‌توان برای امیدآفرینی انجام داد؛ به‌نظرم مسیر امیدآفرینی را باید با قدرت دنبال کرد.

از همه کارگردانان بزرگ و موفق دعوت کردیم
اخیرا اظهارنظری از شما منتشر شد که هر هنرمندی که مایل به همکاری با سازمان صداوسیما نباشد اجباری به ماندنش نیست، شما اخیرا با هنرمندان دیدار داشتید، نمی‌خواهید یک‌سری از چهره‌ها را برگردانید؟ واقعا مردم برنامه‌هایی مثل عصر جدید، خندوانه و دورهمی را دوست دارند و به ما کامنت و پیام می‌دهند جای اینها خالی است، همچنین در مورد سریال پایتخت که حواشی زیادی در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد کرد؛ از بحث دستمزدهای عجیب و غریب تا بسته شدن پرونده آن و خیلی از موارد دیگر که مطرح شد، صحبت‌هایی هم از سمت هنرمندان پایتخت مطرح می‌شود که سازمان صداوسیما از ما دعوت نکرده است.
بنده از همه کارگردانان بزرگ موفق عرصه سینما و تلویزیون از ابتدای مسئولیتم در صداوسیما چه در جلسه حضوری دوجانبه و چه در جلسات دیگر دعوت کردم. از کارگردانان موفق و ارزشمند کشورمان دعوت کردم کارهای ارزشمندی که می‌خواهند انجام بدهند ما در خدمت‌شان باشیم که به‌نظرم می‌رسد پاسخ من برای سؤال شما کافی بود، از همه دعوت کردیم که شامل این قضیه (پایتخت) هم می‌شد.

ماجرای سریال خرمشهر
اخیرا صحبتی محمدحسین لطیفی درباره ساخت سریال ۴۰قسمتی درباره خرمشهر مطرح کرد، ماجرا از چه‌قرار است؟
با آقای محمدحسین لطیفی صحبت‌هایی برای ساخت سریالی درباره خرمشهر صورت گرفته است و در این رابطه هم آقای لطیفی، کارگردان توانمند و موفقی هستند و ما هم به ایشان آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم و از روند شروع ساخت این سریال حمایت می‌کنیم.موضوع سریال‌سازی اگر بخواهد دنبال شود، مانند گذشته با سیمافیلم دنبال و ادامه پیدا خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها