فرمانده انتظامی مازندران خبر داد؛

انهدام باند هرمی و دستگیری ۱۳ نفر در عباس آباد

فرمانده انتظامی رباط‌ کریم خبر داد:

انهدام باند هرمی در پرند

فرمانده انتظامی رباط‌ کریم از انهدام باند هرمی و دستگیری ۱۷ نفر خبر داد و گفت: مخفیگاه‌ متهمان در یک آپارتمان مسکونی واقع در شهر پرند شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۴۰۶۸۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی زنگنه با اشاره به دستگیری باند شرکت هرمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وقوع کلاهبرداری‌ های متعدد از شهروندان تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، 17 مرد با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

فرمانده انتظامی رباط‌کریم در ادامه گفت: بنا بر حساسیت موضوع تحقیقات به‌صورت تخصصی آغاز و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی هویت 17 متهم را شناسایی کردند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌ متهمان را در یک آپارتمان مسکونی واقع در شهر پرند شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه موفق به دستگیری آن‌ها شدند.

وی عنوان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرهنگ زنگنه در پایان با اشاره به اینکه فعالیت این‌گونه شرکت‌ها هیچ‌گونه وجهه قانونی و شرعی ندارد خاطرنشان کرد: خوش‌باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن، سطحی‌نگری افراد جوان و بی‌تجربه به قضایا و وسوسه زود پولدار شدن از مهمترین علل افزایش فعالیت افراد در این شرکت‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها