همزمان با هفته کارگر،مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

افزایش 5 درصدی بیمه شدگان طی یک سال گذشته محقق شد

کد خبر: ۱۴۰۶۶۲۶

جام جم آنلاین اصفهان؛ مرتضی حاجی کاظمی مدیر کل سازمان تامین اجتماعی در نشست ذی نفعان سازمان در محل مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان ضمن تبریک هفته کارگر گفت: جمعیت بیمه شدگان در اسفند ماه سال 1400 حدود یک میلیون و دویست و پنج هزار بود که سال گذشته با توجه به نوسانات اقتصادی تا پایان سال توانستیم تعداد بیمه شدگان را به 1230000 نفر برسانیم، برای رسیدن به این هدف گروه های هدف تعریف شدند خصوصا در زمینه بیمه فراگیر خانواده که حدود 2 سال است در حال انجام است، همچنین با تبلیغ و اطلاع رسانی موثر، سازمان موفق به افزایش 5 درصدی بیمه شده گردید.
مرتضی حاجی کاظمی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی یکی از ارکان مهم نظام چند لایه حمایتی تامین رفاه اجتماعی است که هدف آن رفاه اجتماعی و محقق شدن عدالت اجتماعی می باشد.
حاجی کاظمی ادامه داد: در تمام دنیا نظام تامین اجتماعی را کلید واژه رسیدن به عدالت اجتماعی می دانند.
باز تعریف و باز توزیع درامد در کشور در قالب یک نظام تامین اجتماعی اتفاق می افتد که باعث می شود یک عدالت نسبی اتفاق بیفتد.
وی افزود: یکی از مهترین نکات رعایت محاسبات عددی سازمان هایی مثل تامین اجتماعی که یک سازمان بین نسلی است و پایداری منابع و همینطور منابع پایدار است که بتواند به دوام و ماندگاری سازمانی همچون سازمان تامین اجتماعی کمک کند.
حاجی کاظمی ضمن اشاره به شاخص مهم ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی گفت: تعداد بیمه شدگانی که حق بیمه پرداخت می کنند در مقابل تعداد مستمری بگیری که مستمری دریافت می کنند شاخصی که حداقل باید 7 باشد در استان اصفهان در حال حاضر سه و نیم است و این شاخص در کل کشور حدود 2/4 است یعنی نصف آنچه باید در حالت نرمال باشد .
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ سازمان تامین اجتماعی کشور بازنشستگی بیش از موعد است ، این در حالی است که در اروپا و کشوری همچون فرانسه در حال حاضر بیمه شدگان 40 سال حق بیمه پرداخت می کنند و قرار است سقف آن دو سال افزایش داشته باشد و مستمری بگیری از 62 سال به 64 سال افزایش داشته باشد و اینگونه بخشی از مشکلات صندوق بازنشتگی انها مرتفع می شود.
حاجی کاظمی در ادامه گفت: در پرداخت مستمری در استان اصفهان حدود 300 میلیارد کثری منابع داشتیم که باید از اعتبارات استان های دیگر و یا وام تامین می شد که خوشبختانه پایان سال گذشته 90 هزار میلیارد از دیون معوقه دولت وصول که بخشی از کسری بودجه جبران شد. .
حاجی کاظمی افزود: سازمان تامین اجتماعی سال گذشته تلاشی انجام داد توانست در مجلس 70 هزار میلیارد کمک هزینه مصوب نماید که مستقیم به سازمان پرداخت شود و 30 هزار میلیارد دیگر در طول سال پرداخت شود که کمک بسزایی به سازمان شد.
حاجی کاظمی بیان کرد: قدم بزرگی که سال گذشته سازمان تامین اجتماعی برداشت نزدیک 108 میلیارد وام های خود را با بانک رفاه تسویه کرد که همین موردحدود 20 هزار میلیارد سود وام بود که می بایست پرداخت می شد و با این تسویه حساب این عدد صرفه جویی شد.
حاجی کاظمی تصریح کرد: تاکنون پرداخت مستمری ها به تعویق نیفتاده و امیدواریم امسال هم وضعیت بهتر شود.
شرایط اقتصادی کشور تاثیر مستقیم بر وضعیت ما دارد چرا که یکی از شرکای اصلی ما کارفرمایان هستند، و زمانی که دچار بحران می شوند از ما توقع همراهی دارند و ما در شرایط بحرانی کارفرمایان کنارشان بوده ایم تا دوران رکورد را سپری کنند .

حاجی کاظمی بیان کرد: چند ماموریت پیش رو سازمان تامین اجتماعی دارد که مهمترین آنها بحث تحول در ارائه خدمات است و در نهایت رسیدن به عدالت و اعتماد مردم .
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: صندوق بازنشستگان کشور نسبت به بسیاری از مستمری بگیران در دنیا بیش ترین پرداخت را بر اساس پرداخت پایه انجام می دهد اما نمود ندارد زیرا تورم در کشور بسیار بالاست و این داستان محو می شود، و گلایه های مستمری بگیران با توجه به تورم و شرایط اقتصادی به جا می باشد و با این مستمری اداره زندگی دشوار است . متاسفانه صندوق هم منابع محدودی دارد که بیشتر از این نمی تواند تعهدی را انجام دهد.

دکتر محمد رجالی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان نیز ضمن عرض گرامیداشت هفته کارگر و ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد مدیریت درمان در سال 1401 و مقاسبه با سال 1400 ارائه نمود که طی سال 1401 در بیمارستانها و درمانگاههای تامین اجتماعی استان بیش از 10 میلیون و 790 هزار مراجعه سرپایی پذیرش و خدمات ارائه شده که حدود 4 میلیون و 978 هزار آن ویزیت پزشکان و دندانپزشکان بوده است. که رشد 14 درصدی نسبت به سال 1400داشته است.
دکتر رجالی گفت در این بخش تعداد 78127 بیمار در سه بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان ، دکتر غرضی اصفهان و حضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد بستری شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18.2 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اعمال جراحی در بیمارستانها گفت تعداد اعمال جراحی بستری انجام شده در سال 1401 در این بیمارستانها 48358 مورد بوده است که نسبت به سال 1400 رشدی معادل 18.6 درصد نشان می دهد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه گفت در بخش درمان غیرمستقیم ، بیش از 31 میلیون نسخه مراکز درمانی سرپایی و 511 هزار صورتحساب بیمارستانهای طرف قرارداد پذیرش و مورد رسیدگی قرار گرفته است.که در این زمینه نیز با رشدی معادل 28 درصد در تعداد نسبت به سال 1400 مواجه بودیم دکتر رجالی در پایان هزینه صرف شده برای بخش درمان مستقیم و درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی استان اصفهان در سال 1401 بیش از 5 هزار و 500 میلیارد تومان بیان کرد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها