مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان:

آیین اختتامیه «مسابقه ملی نقشی برای شهر» برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان گفت: نخستین مسابقه ملی «نقشی برای شهر» چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال‌ جاری با برگزاری آیین رسمی اختتامیه و سخنرانی مشاور وزیر میراث‌ فرهنگی، در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان به‌کار خود پایان خواهد داد.
کد خبر: ۱۴۰۶۳۳۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمدعلی ایزدخواستی اظهار کرد: مسابقه نقشی برای شهر شهریورماه ۱۴۰۱ با اعلام فراخوان برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های کاربردی الهام‌گرفته از نقوش ۱۲ میراث ملی و جهانی اصفهان آغاز به‌کار کرد و در روند برگزاری مسابقه سه کارگاه علمی در راستای راهبری طراحان در مسیر درست خلق اثر تشکیل شد.

وی افزود: در پایان مهلت ارسال آثار، ۲۰۰ اثر از ۸۰ طراح و ایده‌پرداز به دبیرخانه مسابقه رسید و جلسات داوری اولیه و نهایی انتخاب آثار با حضور داوران مسابقه برگزار شد که نتیجه آن، انتخاب آثار برگزیده بود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تصریح کرد: دکتر محمدحسن طالبیان مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عضو هیئت‌علمی و دانشیار گروه مرمت دانشگاه تهران و عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، به‌عنوان سخنران این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه تقدیر از طراحان و ایده‌پردازان برگزیده، رونمایی از کتاب مسابقه و اهدای گواهی به شرکت‌کنندگان منتخب از جمله برنامه‌های آئین اختتامیه است، خاطرنشان کرد: در آئین اختتامیه از طراحان و ایده‌پردازان سه اثر برگزیده، با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد، همچنین به سه اثر منتخب نیز لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا می‌شود.

ایزدخواستی اظهار کرد: کتاب مسابقه ملی نقشی برای شهر نیز دربردارنده ۲۸ اثر منتخب از ۲۶ هنرمند است که در روز اختتامیه از آن رونمایی می‌شود و کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: سه میراث جهانی بشر (مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد امام (جامع عباسی) و ۹ میراث ملی ایران (دو منار دردشت، منار دارالضیافه، مقبره باباقاسم، مسجد علی، امامزاده درب امام، امامزاده اسماعیل، مسجد آقانور، بازار و حمام علی‌قلی‌آقا) ابنیه‌ای بودند که در این مسابقه از طراحان و ایده‌پردازان خواسته شد، با مطالعه نقوش و آرایه‌های تزئینی موجود در این بناها به ارائه طرح‌های کاربردی در زمینه گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری برای پیرامون همین بناها بپردازند.

مسابقه نقشی برای شهر، توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با همکاری «فرهنگستان هنر» و «دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان» برگزار شده است. مرتضی بخردی (معمار، مرمتگر، عکاس و مدرس دانشگاه)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک، عکاس، مدیر هنری و مدرس دانشگاه) و مرتضی نعمت‌الهی (هنرمند مجسمه‌ساز و مدرس) نیز داوری آثار را برعهده داشتند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها