مهاجرکشی اروپا
چرا سیاستمداران غربی مقصر فاجعه اخیر در مدیترانه محسوب می‌شوند؟

مهاجرکشی اروپا

وئام وهاب، رئیس حزب توحید العربی لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

«تل‌ آویو» قدرت تهدید مقاومت را ندارد

این روزها بار دیگر آشوب به اراضی اشغالی بازگشته و تظاهرات علیه‌رژیم ناتوان صهیونیستی و کابینه ائتلافی نتانیاهو ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۶۳

در چنین شرایطی مقامات رژیم اشغالگر قدس درصدد تکیه بر تهدیدات پوچ خود علیه جریان‌ های مقاومت با هدف تمرکز زدایی از تحولات و ناآرامی‌های داخلی اراضی اشغالی هستند.

در مقابل، جریان‌های مقاومت قدرتمندتر از‌هر زمان دیگری در مواجهه با هرگونه حماقت صهیونیست‌ها آماده هستند. در این خصوص گفت‌وگویی با وئام وهاب، رئیس حزب توحید العربی و وزیر سابق لبنانی صورت داده‌ایم:

این روزها مقامات رژیم اشغالگر قدس و اعضای کابینه نتانیاهو تهدیداتی را علیه جریانات مقاومت مطرح کرده و حتی برخی کشورها مانند اردن را نیز هدف تهدیدات ارضی خود قرار داده‌اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

ابتدا باید بگویم که صهیونیست‌ها حتی قدرت تهدید مقاومت را نیز ندارند و حتی در لفاظی‌های خود تلاش می‌کنند محتاطانه عمل کنند. در چنین شرایطی قدرت عملیاتی صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری در مقابل قدرت هوشمندانه مقاومت به چالش کشیده شده است. جریان مقاومت نشان داده نقشه راه صهیونیست‌ها را در ابعاد استراتژیک و تاکتیکی خوانده و از هر‌سو اراضی اشغالی را در محاصره قرار داده است. موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و حیفا می‌رسد و هرگونه حماقت رژیم اشغالگر صهیونیستی مترادف با نابودی آن است. در چنین شرایطی وزن وجایگاه سیاستمداران و ژنرال‌های صهیونیست و بی‌اعتباری آنها مشخص است. باید بگویم که تمام اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد. این موضوع در جریان نبردهای گوناگونی که میان تل‌آویو و جریان‌های مقاومت رخ داده نیز محرز شده است.

طی هفته‌های اخیر شاهد بروز تحولات معناداری در منطقه هستیم که از یک سو همگرایی منطقه‌ای و از سوی دیگر، ضعف دشمنانی مانند رژیم اشغالگر قدس و آمریکا را به اثبات می‌رساند. در این خصوص چه تحلیلی دارید؟

از ابتدا صورت ماجرا مشخص بود. بدیهی است که بازیگران منطقه نمی‌توانند از کشورهایی مانند آمریکا که یکی از اصلی‌ترین راهبردهای خود را ایجاد ناامنی و اغتشاش در منطقه می‌دانند، تقاضای ایجاد امنیت و صلح کنند. اساسا ماهیت واشنگتن و تل‌آویو با صلح و ثبات منطقه‌ای همخوانی ندارد. در راهبردهای کلان آمریکا و رژیم صهیونیستی، منطقه باید ناآرام بماند تا آنها بتوانند به مداخله گرایی و تولید بحران دست‌بزنند. در این میان واقعا جای تعجب دارد که چگونه برخی بازیگران، موضوع عادی سازی روابط با تل آویو یا ایجاد ثبات منطقه‌ای با محوریت آمریکا را مطرح می‌کردند. اکنون بر همگان مشخص شده که نتیجه سرمایه‌گذاری راهبردی بر بازیگرانی که گفتار و عمل آنها در قبال تحولات منطقه با یکدیگر متناقض است، جایگاهی نباید در محاسبات جمعی وحتی ملی بازیگران داشته باشد. این خود یک دستاورد مهم است.

با توجه به موفقیت گفتمانی روز افزون جبهه مقاومت در منطقه و تثبیت مواضع آن در کشورهای گوناگون و همگرایی قابل تقدیر کشورهای منطقه، آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعا آینده نیز در منطقه بر مبنای تثبیت و تقویت گفتمان مقاومت شکل می‌گیرد. امروز مقاومت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین الگوهای فرهنگی و عملیاتی در منطقه است و باید به این شرایط افتخار کرد. به برکت خون رهبرانی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و همچنین درایت و قاطعیت کسانی مانند سید حسن نصرا...، رهبر مقاومت اسلامی لبنان و دیگر کسانی که در شکل‌گیری و استمرار این روند نقش اساسی داشته و دارند، قطعا مقاومت به مسیر پرثمر خود ادامه خواهد داد. در این معادله، تهدیداتی که از سوی دشمنان یا مخالفان این گفتمان مطرح می‌شود، قطعا نمی‌تواند تاثیری در جلوگیری از این روند ایفا کند. همگان طی سال‌های اخیر، ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی و حامیان آن را درک کرده‌اند و بحران‌های داخلی این رژیم نیز اکنون مضاعف شده است. به عنوان مثال در جریان پرونده حقوقی مربوط به میدان گازی کاریش در مدیترانه، مقاومت توانست حقوق ملت لبنان را تضمین کند و پیروزی بزرگی را در برابر رژیم صهیونیستی به دست بیاورد. حتی بسیاری از شخصیت‌ها و افراد در اراضی اشغالی نیز نسبت به این مسأله اذعان دارند. مصادیق پیروزی مقاومت در منطقه بر دشمنان گسترده است و صرفا محدود به ابعاد نظامی نمی‌شود. اینها نشان دهنده قدرت مقاومت و ابعاد گوناگون آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها