رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز :

مراجع قضایی با حساسیت نسبت به محکومیت شهرداری اقدام کنند

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز خبر داد:

تصویب بودجه 83 هزار میلیارد ریالی برای شهرداری اهواز

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: بودجه سالجاری به مبلغ 83 هزار میلیارد ریال اصل بودجه و 58 هزار میلیارد ریال بودجه سرمایه گذاری و جمعا 141 هزار میلیارد ریال برای بودجه سالجاری اهواز تصویب شد.
کد خبر: ۱۴۰۶۲۰۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، سیاوش محمودی امروز 11 اردیبهشت ماه در نشست خبری ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: شوراها تجلی اراده مردم در اداره حکومت و سرنوشت خودشان هستند؛ حضرت آقا در خصوص شوراها فرموده بودند " اگر شوراها درست به وظایفشان عمل کنند اعتماد عمومی را نسبت به نظام و انقلاب افزایش می دهند"، در واقع شوراها اداره امور مردم از کوچکترین سطح زندگی تا کلانشهرها را برعهده می گیرند. که این نشان از تجلی مردم سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی درخصوص رخدادهای سفر ریاست جمهوری و هیات دولت در اهواز بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به خوزستان، شهرداری میزبان وزیر کشور بود که بالغ بر 6 هزار و 730 میلیارد ریال پروژه در حوزه مدیریت شهری اهواز رونمایی و افتتاح شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی به ارزش 450 میلیارد تومان ، افتتاح مسیر شهید علاف پل نهم به خیابان مناطق و منتهی به میدان فرودگاه به مسافت حدود 2 کیلومتر و ارزش 32 میلیارد تومان، آسفالت، زیرسازی و پیاده رو سازی علوم پزشکی مهدیس به ارزش 26 میلیارد تومان، آسفالت بنکداران مهدیس به ارزش 14.5 میلیارد تومان، رونمایی از کارخانه تولید داخل بازیافت نخاله ساختمانی به ارزش حدود 18 میلیارد تومان، نردبان 32 متری آتش نشانی به مبلغ 54 میلیارد تومان (با کمک دولت و از طریق اوراق)، رونمایی از 22 دستگاه کامیون سنگین و نیمه سنگین، 17 کامیونت 6 تن، 2 کامیونت 8.5 تن، 3 دستگاه کشنده به ارزش 33 میلیارد تومان از جمله پروژه هایی بود که در با حضور وزیر کشور رونمایی و افتتاح شد.

به گفته وی؛ پایان سال گذشته هزینه خریداری کارخانه تولید جدول و کفپوش پرداخت شده بود که بزودی وارد اهواز می شود و  کنار کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی قرار می گیرد؛ در بودجه سالجاری 200 میلیارد تومان برای اصلاح جداول، معابر و پیاده روها در نظر گرفته شده که اگر این کارخانه وارد شود کار تولید مصالح را انجام می دهد و تنها بحث اجرایی می ماند.

وی اضافه کرد: سال گذشته 82 دستگاه پمپ و تجهیزات دفع آب های سطحی به مبلغ 80 میلیارد تومان خریداری شده بود که در رونمایی با حضور وزیر تنها تعدادی از دستگاه ها و تجهیزات آتش نشانی به ارزش 15 میلیارد تومان رونمایی شد؛ در حال تهیه تعدادی ماشین آلات دیگر نیز هستیم.

محمودی تکمیل لاین دوم پل نهم را یکی از موضوعات جدی مطرح شده در این سفر خواند و بیان کرد: از استاندار و وزیر کشور درخواست کردیم تکمیل این لاین را در مصوبات سفر ببینند و اگر راه و شهرسازی آن را تکمیل کند بسیار به مسئله ترافیک اهواز کمک خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: در حوزه اجرائیات شهرداری اهواز و تکمیل ناوگان خدمات شهری برای خرید ماشین آلات حدود 200 میلیارد تومان وام گرفته ایم که مرحله به مرحله وارد شهر اهواز خواهند شد.

وی افزود: در این سفر درخواست کمک قیر به اهواز را داشتیم که حدود 30 هزار تن قیر برای خوزستان در نظر گرفته شد.

محمودی یکی از موضوعات جدی مطرح شده در سفر را پروژه دفع آبهای سطحی اهواز خواند و عنوان کرد: وزیر کشور از این پروژه بازدید داشتند و پروژه ای در کوی علوی با برآورد 210 میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال تکمیل شدن است و انشالله امسال پیش از بارندگی ها بهره برداری خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه در سفر وزیر دو مطالبه جدی از ایشان داشتیم تصریح کرد: مسئله مترو یکی از این موضوعات بود که ایشان قول دادند مسئله حقوقی مترو سریع تر به نتیجه برسد و همچنین قول داده شد که برای این پروژه از طریق اوراق حمایت کنند؛ کمک برای حوزه آبهای سطحی و دیوارسازی ساحل کارون از محل بحران موضوع دیگری بود که مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه مسئله اتوبوس و تاکسی را حل کرده ایم اظهار کرد: 129 دستگاه اتوبوس خریداری که 42 اتوبوس وارد اهواز شده است اما از وزیر خواسته ایم در تخصیص اتوبوس ها اهواز اولویت قرار بگیرد تا سریعتر وارد اهواز شوند؛ همچنین امسال برای خرید اتوبوس 100 میلیارد تومان دیده شده و از وزیر درخواست 171 اتوبوس جدید را داشته ایم.

محمودی عنوان کرد: برای تاکسی ها نیز مذاکراتی صورت گرفت و از وزیر کشور درخواست کردیم برای نوسازی و توسعه ناوگان تاکسی اهواز امسال افزایش سهمیه ای در نظر بگیرند؛ از وزیر کار خواسته ایم از محل رسوب مالی در برخی شرکت های زیرمجموعه برای تسهیلات و وام تاکسی ها کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه تحقق بودجه در سال های قبل بین 42 تا 60 درصد بوده است تصریح کرد: بودجه سال 1400 اهواز 35 هزار میلیارد ریال و بودجه سال 1401 با نگاه تحولی و افزایش 85 درصدی به 65 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه سالهای گذشته بودجه سرمایه گذاری در دل بودجه قرار می گرفت بیان کرد: کل بودجه سالجاری 141 هزار میلیارد ریال است که 83 هزار میلیارد ریال اصل بودجه و 58 هزار میلیارد ریال را بودجه سرمایه گذاری به خود اختصاص می دهد.

محمودی اضافه کرد: امسال بودجه عمرانی را به 53 درصد و جاری را 46 درصد افزایش داده ایم که مبلغ 38 هزار و 310 میلیارد ریال بودجه جاری و 44 هزار و 190 میلیارد ریال بودجه عمرانی و 500 میلیارد را دیون و بدهی سنوات به خود اختصاص داده اند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه شهرداری 3 هزار و 930 میلیارد تومان از دستگاه های دولت طلب دارد گفت: باتوجه به اینکه عوارض ساخت و ساز ، عوارض نوسازی، عوارض خودرو، ارزش افزوده و آلایندگی تنها منابع شهرداری است وشهرداری در سالهای گذشته به مطالبات از دستگاه های اجرایی تمرکز نکرده بود ما از سال قبل به این مسئله ورود کرده و شهرداری اهواز را ملزم کرده ایم در این بخش تمرکز داشته باشد ، همچنین با دستگاه های دولت توافق کرده ایم که در تهاتر از حوزه های مختلف کمک گرفته و این مسئله را حل کنیم.

به گفته وی؛ بدهی شهرداری اهواز به پیمانکاران، مالیات، بیمه ، تسهیلات بانکی، اوراق و سایر موارد مبلغ 640 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما در سالجاری مسئله آسفالت است اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان برای آسفالت و زیرسازی، اجرای رمپ و لوپ روی پل هفتم محدوده خیابان پهلوان با هدف کاهش ترافیک به مبلغ 50 میلیارد تومان، نهضت جدول، کفپوش، بتن و دکوراتیو به مبلغ 200 میلیارد تومان، ورودی ها با اولویت ورودی اندیمشک با ارزش 120 میلیارد تومان، بازنده سازی کارون مشابه پارک ریحانه 80 میلیارد تومان، پارک های کوهساران- حجاب – شهروند و ولیعصر 50 میلیارد تومان، خیابان نهج البلاغه به ارزش 200 میلیارد تومان از جمله پروژه های عمده و شاخص است که در بودجه سالجاری در نظر گرفته شده است.

محمودی اضافه کرد: خرید اتوبوس 100 میلیارد تومان، آب های سطحی میلیارد تومان، اتوبوس BRT 40 میلیارد تومان، پارکینگ طالقانی 90 میلیارد تومان،کارخانه کومپوست و سلول های دفن پسماند حدود 85 میلیارد تومان،اصلاح هندسی معابر حدود 95 میلیارد تومان، پارک ها و کمربند سبز در محلات حدود 140 میلیارد تومان، سه فرهنگسرا در ملاشیه ،پردیس و جمهوری 30 میلیارد تومان، تکمیل پروزه ال 400 شهید کجباف حدود 150 میلیارد تومان، ساختمان شهرداری 30 میلیارد تومان، قطار شهری 150 میلیارد تومان اوراق و احداث و بازسازی 60 زمین ورزشی 50 میلیارد تومان از دیگر پروژه های شاخص است که در بودجه سالجاری دیده شده است.

خبرنگار : معصومه مجدم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها