همزمان با ۱۰اردیبهشت روز ملی خلیج فارس آیین سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.
همزمان با ۱۰اردیبهشت روز ملی خلیج فارس آیین سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۳۹



هرمزگان-جام جم انلاین-همزمان با ۱۰اردیبهشت روز ملی خلیج فارس آیین سیزدهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.


نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در آیین پایانی سیزدهمین جشنواره خلیج فارس گفت: در همه متون تاریخی نام خلیج فارس به زبان های مختلف ثبت شده و هیچ سندی با نامی غیر از این درباره جغرافیای خلیج فارس وجود ندارد. حجت الاسلام محمد عبادی زاده اظهار کرد: این نام ها در گذر زمان ماندگار شده و ارزشی تاریخی و غیرقابل تغییر دارند.


رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان افزود: نام خلیج فارس نیز اعتباری جهانی و غیرقابل خدشه دارد و به همین دلیل ایران نیازی به رویکرد دفاعی برای آن ندارد .معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این ایین گفت: نام های بزرگی که در دوره های مهم تاریخی به یادگار مانده اند.


احسان کامرانی با بیان این که رسالت ما را در حفاظت و پاسداشت آنها سنگین کرده و رسالت اصحاب علم و رسانه از همه سنگین تر است تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره خلیج فارس در هرمزگان است و باید یک مجمع همگانی و کامل از تمام بخش های جغرافیای خلیج فارس تشکیل شود و هر کسی که در حوزه خلیج فارس فعالیت دارد در این مجمع حضور یابد.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: اسناد کتابخانه ای و فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی پژوهشی مرتبط با خلیج فارس باید به طور کامل جمع آوری و در دبیرخانه دائمی جشنواره به عنوان مخزن اسناد خلیج فارس نگهداری شود.


کامرانی همچنین خواستار پیش بینی و اختصاص مشوق هایی برای اهالی قلم و هنرمندان شد تا با انگیزه و اشتیاق بیشتر، آثار ماندگاری خلق کنند.مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این آیین اعلام کرد: خلیج فارس فقط یک نام نیست، بلکه هویتی است که تاریخ بسیار کهنی با خود دارد.


اسماعیل جهانگیری ادامه داد: خلیج فارس متعلق به تمام ایران است و نمی توان بدون نام بردن از شهدای آن از رییسعلی دلواری تا اسحاق دارا از آن نام برد.


وی اظهار کرد: نیروهای نظامی و در رأس آن ارتش ایران در حال دفاع مداوم از جغرافیای ایران و حریم خلیج فارس است و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز وظیفه ای بسیار سنگین برای پاسداشت و حفاظت از فرهنگ و هنر خلیج فارس و محافظت از آن بر عهده دارند.


جهانگیری با ارائه گزارش دستاوردهای دوره قبل جشنواره گفت: تألیف و ترجمه کتاب های مرتبط با نام خلیج فارس از برنامه های مهم این جشنواره بود و پس از انتشار فراخوان ،بیش از دویست کتاب برای انتخاب کتاب سال خلیج فارس به دبیرخانه جشنواره رسید.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها