رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم با همسوسازی، همراه‌سازی و اقدام دسته‌جمعی با همکاری مدیریت کشور و استان، مردم، ذی‌نفعان و ذی‌حقان بتوانیم اقدام سازنده‌ای برای تبدیل زاینده‌رود به زنده‌رود ابدی و جریان مستمر آب انجام دهیم.
کد خبر: ۱۴۰۶۰۲۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ مجید نادرالاصلی اظهار کرد: بر اساس فصل هفتم و اصول هفت‌گانه قانون اساسی، وظایف بسیار سنگینی به‌ویژه نظارت بر تمام دستگاه‌ها و حتی دستگاه‌های دولتی بر عهده شوراها گذاشته شده است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر به این نتیجه رسید که یکی از معضلات خاصی که در اصفهان وجود دارد، مشکل آب است؛ ۲۰ سال است که وعده‌هایی به اصفهانی‌ها داده می‌شود، اما همواره بر مصارف زاینده‌رود اضافه شده و به منابع افزوده نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با همسوسازی، همراه‌سازی و اقدام دسته‌جمعی با همکاری مدیریت کشور و استان، مردم، ذی‌نفعان و ذی‌حقان بتوانیم اقدام سازنده‌ای برای تبدیل زاینده‌رود به زنده‌رود ابدی و جریان مستمر آب انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اقداماتی در هماهنگی با تمام متولیان امر انجام شده است، گفت: افتخار می‌کنیم که بگوییم تا دو سال آینده، خبرهای بسیار خوبی در حوزه آب اصفهان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

نادرالاصلی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شورای ششم، موضوع محله‌محوری است، تاکید کرد: شورا به این نتیجه رسید که حدود ۲۰۰ محله شهر ارزیابی و رتبه‌بندی شود. برای محله‌های محروم باید زیرساخت‌های خوبی در حوزه زیست ساکنان انتخاب کنیم و برای رفع معضلات این محلات اقدام شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۳۰ محله درخصوص موضوع محله‌محوری انتخاب شد که این طرح موفقیت‌های خوبی را به‌همراه داشت اما کافی نبود، تصریح کرد: سال جاری نیز ۱۵ تا ۱۷ محله به این مطرح اضافه شده است و مقرر شد تا پایان سال جاری به وضعیت تمام این محله‌ها رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی برای طرح محله‌محوری ۱۴۰۲، می‌تواند تغییر ماهوی در محله‌های انتخاب شده، ایجاد کند، افزود: موضوع توانمندسازی در تمام محله‌های شهر در نظر گرفته شده است، زیرا همه بخش‌های کشور می‌خواهند شغل ایجاد کنند اما همسوسازی و همسان‌سازی در آن‌ها وجود ندارد، لذا در حال استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری هستیم تا حرکتی را برای ایجاد انگیزه، توسعه اشتغال در تمام سطوح و بازاریابی برای مشاغلی که در ذیل آن ایجاد می‌شود، داشته باشیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها