جزئیات تیراندازی به آیت‌ا... سلیمانی

آیت‌ا... سلیمانی دیروز صبح هنگام حضور در بانکی در بابلسر با تیراندازی نگهبان آنجا به شهادت رسید.
آیت‌ا... سلیمانی دیروز صبح هنگام حضور در بانکی در بابلسر با تیراندازی نگهبان آنجا به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۴۰۵۶۲۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، حسینی‌پور، استاندار مازندران در تشریح جزئیات این خبر گفت: این حادثه ساعت ۱۰و۳۰ دقیقه در شهر بابلسر رخ داد. ضارب در همان محل توسط عوامل انتظامی دستگیر شد و بررسی‌های اولیه برای انگیزه این اقدام در حال انجام است.
وی افزود: فرد ضارب از افراد بومی و اهالی منطقه بود و سابقه این فرد حکایت از این دارد که این اقدام ماهیت تروریستی ندارد.استاندار مازندران ادامه داد: آیت‌ا... سلیمانی برای انجام امورات بانکی به بانک مراجعه کرده بود و آنچه تاکنون مشخص شده این است که ضارب آیت‌ا... سلیمانی را نمی‌شناخت .فرد ضارب از عوامل شرکت‌های انتظامی بود که خدمات انتظامی به بانک‌ها ارائه می‌داد.او با بیان این‌که فرد تیرانداز داخل بانک حضور داشت و اسلحه نیز برای او بود، افزود: هنوز انگیزه ضارب از انجام این اقدام به طور کامل مشخص نشده است.این در حالی‌است که ساعتی بعد از مصاحبه استاندار مازندران، فیلمی از لحظه تیراندازی ضارب منتشر شد. در این فیلم، مرد میانسال پس از قدم زدن در محوطه بانک به آیت‌ا... سلیمانی نزدیک شده و از پشت سر به او شلیک می‌کند. بعد هم اسلحه را دوباره به سمت آیت‌ا... سلیمانی گرفته و قصد شلیک دارد که با دخالت سرباز پلیس و یکی از نیروهای بانک ناکام می‌ماند.

دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری حادثه
سید ابراهیم رئیسی در پیامی ضمن تسلیت شهادت آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند. متن پیام به شرح زیر است: بسم‌ا... الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون. شهادت عالم ربانی آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر، موجب تأثر و تألم فراوان شد. اینجانب با ابراز همدردی، شهادت این روحانی ارجمند را به بیت مکرم و علمای اعلام و دانشگاهیان و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و سلامت مسألت دارم.

۳ روز عزای عمومی
همچنین معاون سیاسی -امنیتی استانداری مازندران اعلام کرد با دستور استاندار درپی جان باختن شهادت گونه آیت ا... سلیمانی سه روز عزای عمومی در استان مازندران اعلام شده است. آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی متولد سال ۱۳۲۶ در منطقه انو شهرستان سوادکوه بود و امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۸۰، مسئول نهاد رهبرى در مراکز آموزش عالى ملى از سال‏ ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۵، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در کاشان، امام جمعه زاهدان و نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت‌های آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها