پایان منشور همبستگی در آینه رسانه‌ها
اپوزسیون زیر ذره‌بین رسانه‌های فارسی‌زبان داخلی و خارجی

پایان منشور همبستگی در آینه رسانه‌ها

پرونده فصل چهارم «نون‌خ» هم بسته شد و این فصل پر قصه که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد به پایان رسید. در این سری شاهد ماجراهایی از حمله گرگ به روستا، همبستگی اهالی مقابل این شبیخون‌ها و مضامین دیگری همچون جوانگرایی و دغدغه جمعیت بودیم که درون قصه‌های شیرین‌ هر قسمت تنیده بود.
پرونده فصل چهارم «نون‌خ» هم بسته شد و این فصل پر قصه که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرد به پایان رسید. در این سری شاهد ماجراهایی از حمله گرگ به روستا، همبستگی اهالی مقابل این شبیخون‌ها و مضامین دیگری همچون جوانگرایی و دغدغه جمعیت بودیم که درون قصه‌های شیرین‌ هر قسمت تنیده بود.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۲۴
نویسنده نوشین مجلسی | گروه رسانه

آمارها نشان می‌دهد که این سریال هم در تلویزیون و هم در تلوبیون پرمخاطب بوده است. فصل چهارم مجموعه نون‌خ با میانگین نیم میلیون بازدید برای هر قسمت، بالاتر از سایر برنامه‌ها و سریال‌ها، پربازدیدترین سریال نوروز ۱۴۰۲ تلوبیون شد. در ادامه گزارشی از آخرین آمار بازدیدکنندگان این سریال نوروزی که در رمضان امسال هم روی آنتن شبکه یک سیما بود را آورده‌ایم.

فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «نون‌خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی، از ابتدای فروردین روی آنتن شبکه‌ یک رفت و به‌طور میانگین هر قسمت از آن ۵۰۰ هزار مرتبه در تلوبیون مشاهده شد تا نون‌خ با ثبت ۱۰.۵میلیون بازدید به‌عنوان پرمخاطب‌ترین سریال تلوبیون در نوروز ۱۴۰۲ انتخاب شود.
براساس آمار موجود در سایت و اپلیکیشن تلوبیون، قسمت چهاردهم با ۸۱۸ هزار بازدید به پربازدیدترین قسمت این مجموعه تبدیل شده است. قسمت اول با ۷۵۸ هزار بازدید و قسمت نهم با ۷۰۸ هزار بازدید دیگر اپیزودهای پرمخاطب این فصل از نون‌خ بودند.
پیش از این «نون‌خ ۱» نوروز ۹۸ با ۲.۳میلیون بازدید، «نون‌خ ۲» فروردین ۹۹ با ۲.۸میلیون بازدید و «نون‌خ ۳» در نوروز ۱۴۰۰ با بیش از ۸میلیون بازدید، از پرطرفدارترین آثار از نگاه مخاطبان کاربران تلوبیون بودند. برای مشاهده آرشیو تمام قسمت‌های پخش شده مجموعه‌ «نون‌خ ۴» می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن تلوبیون مراجعه کنید.
در این فصل از سریال نون‌خ ستاره‌های همیشگی سریال از جمله سعید آقاخانی، ماشاا... وروایی، کاظم نوربخش، سیروس میمنت، هدیه بازوند، صهبا شرافتی و... در کنار چهره‌های تازه‌ای همچون بیژن بنفشه‌خواه حضور داشتند.
فرجی در گفت‌وگویی که با جام‌جم داشت درباره یکی از مهم‌ترین مضامین این فصل از سریال یعنی اتحاد بیان کرد: نون‌خ از فصل یک تا الان هیچ‌وقت از نقدهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه غافل نبوده‌است. مثلا در سری قبل ماجرای بورس را مطرح کردیم و سکانس مفصلی راجع به بورس و این‌که مردم چطور گرفتار شدند و همه زندگی‌شان در بورس از بین ‌رفت را نشان دادیم. همچنین به موضوع انتخابات پرداخته بودیم.
نقدهای سیاسی و فرهنگی به شکل‌های مختلف در نون‌خ وجود دارد. نویسنده سریال، آقای وفایی به مسائل سیاسی، فرهنگی و ورزشی به‌طور خاص توجه دارد و آقای آقاخانی هم همین‌طور است.
اگر کاری قرار باشد فقط بخنداند، هیچ رفتار ناشایستی را نقد نکند و به اصلاح منجر نشود اثر فاخر و مورد قبولی نیست. کار در عین‌حال که می‌خنداند باید یک‌سری رفتارها را هم اصلاح کند. در این سری یک روستا اسیر حمله گرگ شده‌است درحالی‌که درون روستا آدم‌ها دچار اختلافند. در جایی نورالدین می‌گوید گرگ‌ها دارند همه زندگی ما را می‌برند و خودمان دچار اختلافیم.
اگر مردم یک جامعه متفرق شوند و دچار همدلی و وحدت نباشند و همدیگر را حمایت نکنند، همیشه گرگی در بیرون وجود دارد که آماده‌است حمله کند و دارایی و اموال‌شان را به تاراج ببرد. در این سریال همچنین نقد فوتبالی آقای ویلموتس صورت گرفت یا مثلا دلار نیمایی و سایت‌های ثبت‌نام خودرو؛ موضوعاتی که در جامعه گریبانگیر مردم است، به شکل کمدی به آنها پرداخته شد. این‌که بتوانیم به مسائل روز بپردازیم و نقد کنیم کار را غنی می‌کند؛ هم بار کمدی را بالا می‌برد و هم به برخی معضلات اجتماعی و فرهنگی‌مان پرداخته می‌شود.

میزان بازدید فصل ۴
میانگین تماشای هر قسمت‌ ۵۰۰ زار مرتبه
بازدید کل سریال‌ ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار مرتبه

پر بازدیدترین قسمت‌های فصل ۴
قسمت ۹ ۷۰۸ هزار بازدید
قسمت یک ۷۵۸ هزار بازدید
قسمت ۱۴ ۸۱۸ هزار بازدید

میزان بازدید دیگر فصل‌ها
«نون‌خ ۱» نوروز ۹۸ - ۲.۳میلیون
«نون‌خ ۲» فروردین ۹۹ - ۲.۸میلیون
«نون‌خ ۳» نوروز ۱۴۰۰ - بیش از ۸ میلیون

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها