«جام‌جم» از پیامک‌های مردمی یک هفته گذشته سامانه۱۶۲گزارش می‌دهد

درخواست باز پخش سریال‌های کمدی

شبکه سه در ماه رمضان سال ۸۳ سریال «خانه به دوش» را روی آنتن داشت که جزو کارهای طنز پربیننده تلویزیون محسوب می‌شود؛ مجموعه‌ای که در دل خود پیام‌های اخلاقی بسیاری را به مخاطب به‌صورت زیرپوستی منتقل می‌کرد.
کد خبر: ۱۴۰۵۲۹۵
نویسنده مهدیه رضایی - گروه رسانه

اکنون این سریال از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود که نکته قابل‌تامل این است که این سریال همچنان با وجود گذشت نزدیک به دو دهه برای مخاطبان تماشایی است.

سریال خانه به دوش روایتگر زندگی آقا ماشاا... است که فرد فقیر و تنگدستی بوده که برای ایجاد یک زندگی بهتر برای خانواده‌اش در دام کلاهبرداری باجناقش افتاد و در این میان، همسر و فرزندانش بودند که در کنار هم زندگی را با هر سختی‌ای که بود تحمل می‌کردند.

یکی از ویژگی‌های متمایز قصه این سریال تاکید زیادی است که بر نقش پدر دارد. در این سریال می‌بینیم که پدر خانواده می‌خواهد زندگی بهتری را برای همسر و فرزندانش رقم بزند. از سوی دیگر در این میان مادر نیز دوشادوش همسر در تلاش است که مشکلات خانه را رفع کند.

معمولا در آثار نمایشی نقش پدران کمرنگ است و خیلی به آنها پرداخته نمی‌شود اما سریال خانه به دوش کاملا زحمت کشیدن پدر برای خانواده را به زیبایی روایت می‌کند، حتی تصویرگر سختی‌های پدر هم در این مسیر هست تا بتواند تصویر درستی از پدر ارائه دهد.

ممکن است برخی با این موضوع موافق نباشند اما کارگردان سریال تصمیم گرفت تا به‌گونه‌ای به زندگی اقشار مختلف جامعه بپردازد که قصه برای مخاطبان کاملا قابل‌باور و لمس باشد تا مخاطبان شخصیت‌های قصه را همچون خودشان بدانند و دور از ذهن‌شان نباشد. در مجموع تماشای ماجرای خانواده‌های باجناق‌ها و تقابل‌های‌شان منجر به خلق موقعیت‌های بانمک شده که مخاطبان با تماشای هر قسمت از این سریال می‌خندند.

گرچه سریال به مشکلات اقتصادی می‌پردازد اما از آنجا که گروه سازنده علاقه‌مند بود از زبان طنز برای پرداخت به مسائل اقتصادی استفاده کند، به همین دلیل لحظات تلخ این ماجرا هم برای مخاطبان شیرین است و مخاطبان پیگیر هستند تا قسمت‌های دیگر سریال را هم به تماشا بنشینند. در واقع نویسنده و کارگردان از دراماتیک‌ترین روش برای پرداختن به غم‌ها و غصه‌های زندگی بهره برده است. از سوی دیگر می‌توان خانه به دوش را جزو سریال‌ های طنز دیدنی بر‌شمرد که تجربه‌های بسیاری را به مخاطبان منتقل می‌کند؛ ضمن این‌که جزو آثار موفق طنز خانوادگی است.

یکی دیگر از نقاط قوت سریال هم بازی روان بازیگران است که می‌توان گفت جزو امتیازات سریال محسوب می‌شود. همچنین مخاطبان با تماشای این سریال ابعاد دیگری از بازی مریم امیرجلالی و حمید لولایی را شاهد بودند، حتی دعواهای خانوادگی هم در این سریال نه تنها منجر به صحنه‌های تلخ نشده بود، بلکه سریال را کمدی‌تر کرده بود؛ به‌ویژه وقتی ناهید (امیرجلالی) سر موضوعات مختلف خانواده با فرزندانش بحث می‌کند. در مجموع باید گفت که سریال خانه به دوش هنوز هم بعد از گذشت این همه سال در میان مخاطبان جایگاه خوبی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها