بدون تردید یکی از قالب‌های سرگرم‌سازی در رسانه‌ملی، سریال‌سازی است و این قالب جزو پرمخاطب‌ترین‌ها در دنیاست، بینندگان تلویزیون تماشای سریال‌های جذاب را دنبال می‌کنند و از تماشای آن لذت می‌برند. بنابراین کارگردانان و تهیه‌کنندگان به سراغ موضوعات جذاب رفته و آن را دستمایه تولید سریال قرار می‌دهند. به همین دلیل نویسندگان به دنبال سوژه‌هایی هستند که برای مخاطبان خاص باشد و ضمن این‌که کشش پرداخت در قالب سریال را داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۹۲۶۶۷
نویسنده مهدیه رضایی - گروه رسانه

از سوی دیگر موضوعات در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرد. از گونه‌های درام گرفته تا اجتماعی، طنز و ... و تهیه‌کنندگان بنا به دغدغه‌های مردم در جامعه و مطالبات‌شان به سراغ گونه‌های مختلف می‌روند و سریال‌ها را تهیه و به آنتن می‌رسانند. میان موضوعات مختلف گاهی تهیه‌کنندگان موضوعات طنز را انتخاب می‌کنند که لبخند را مهمان لب‌های مخاطبان کنند تا پس از گذراندن یک روز پرمشغله با تماشای سریال طنز، خستگی‌شان را در کنند. بنابراین رسانه‌ملی در طول سال، ساخت چند مجموعه طنز را در کنداکتور برنامه‌ها قرار می‌دهد تا بتواند اوقات فراغت خوشی را برای بینندگان فراهم آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز در سریال‌های طنز این است که نویسندگان و دیگر سازندگان سریال‌های تلویزیونی، بسترهای متفاوتی برای به تصویر کشیدن قصه‌های طنزشان انتخاب می‌کنند که اتفاقا جواب هم داده و توانسته میان مخاطبان هم مورد توجه قرار بگیرد.
تعداد سریال‌های طنز هم کم نیست که در این باره می‌توانیم به پایتخت اشاره کنیم؛ سیروس مقدم دوربین خودش را به خطه‌ای از مازندران برد و توانست با ساخت یک سریال طنز نه‌تنها نظر مخاطبان را جلب کند، بلکه موضوع سریال آن‌قدر برای مخاطبان شیرین بود که تولید این مجموعه به فصل‌های بعدی رسید و همچنان هم مخاطبان بازپخش‌های این سریال را تماشا می‌کنند.

در این باره حتی می‌توان به سریال نون‌خ هم اشاره کرد که سعید آقاخانی به سراغ کرمانشاه رفت تا هم یک مجموعه طنز شیرین اجتماعی بسازد و هم زیبایی‌های خطه کرمانشاه را به تصویر بکشد. این مجموعه هم با توجه به موفقیت‌هایی که کسب کرد به فصل‌های بعدی سرایت کرد و قرار است آقاخانی فصل جدید این سریال را کارگردانی کند. او در هریک از فصل‌های این مجموعه قصه‌های مختلفی را دستمایه تولید قرار داد. البته تعداد مجموعه‌های طنز در تلویزیون کم نیست که در این باره می‌توان به آثاری همچون زیر آسمان شهر، خانه به دوش، متهم گریخت، لیسانسه‌ها و ... اشاره کرد که مخاطبان از تماشای این سریال لذت بردند. درمجموع موضوعات کمدی همیشه محبوبیت بیشتری نسبت به آثار سایر ژانرها دارد. این حقیقت میان جامعه بزرگ مخاطبان عناوین سینمایی و تلویزیون ایران هم ثابت شده است. شاید به همین دلیل باشد که بیشتر آثار ساخته‌شده در سینما و تلویزیون و حتی شبکه نمایش خانگی ایران در ژانر کمدی قرار می‌گیرد. در این میان اما سریال‌های کمدی جذابیت بیشتری دارد. یک سریال طنز ایرانی در مقایسه با سایر عناوین سایر ژانرها به صورت کلی شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها