استاندار گلستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ؛

برای احیای خلیج گرگان می جنگیم

استاندار گلستان اظهار کرد: وقتی همه با هم هستیم و مطالبه گر باشیم یقینا به پاسخ لازم می رسیم بگونه ای که سال گذشته برای قیمت خرید تضمینی گندم ، ۲ برابر سال قبل از کشاورزان خریداری شد و کلزا به جای ۱۶ هزار تومان کشوری کیلویی ۲۳ هزار تومان در استان خریداری شد
استاندار گلستان اظهار کرد: وقتی همه با هم هستیم و مطالبه گر باشیم یقینا به پاسخ لازم می رسیم بگونه ای که سال گذشته برای قیمت خرید تضمینی گندم ، ۲ برابر سال قبل از کشاورزان خریداری شد و کلزا به جای ۱۶ هزار تومان کشوری کیلویی ۲۳ هزار تومان در استان خریداری شد
کد خبر: ۱۴۰۴۸۱۷
نویسنده شبیر دائمی
به گزارش جام جم آنلاین از گران دکتر علی محمد زنگانه در شصت و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و نشست صمیمی با فعالین اقتصادی با حضور رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان تصریح کرد:با چنگ و دندان مجوز شیرین سازی ۷۲ میلیون متر مکعب آب دریا اخذ شد و شب عید در جلسه سازمان برنامه و بودجه برای رفع تنش آبی غرب استان مجوز خرید تضمینی آب شیرین کن دریافت شد.
وی افزود: یکی از اولین اقدامات رفع ناترازی برق استان بود و برای حل مشکل زیرساختی برق خصوصا در زمینه صنایع ، قرارداد پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول با مشارکت مپنا و بنیاد مستضعفان امضا شد تا ظرفیت این نیروگاه از ۱۰۰۰ به ۱۵۰۰ مگاوات ارتقا یابد و در عین حال سرمایه گذاری جهت فعال سازی ۲۶۰ مگاوات نیروگاه کوچک مقیاس نیز صورت گرفته است.
استاندار گلستان گفت: متاسفانه در اقدامی نادرست در گذشته زمین های مرغوب کشاورزی به ایجاد شهرک های صنعتی اختصاص یافته است.
دکتر زنگانه ادامه داد:  ۷.۲ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی، افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی، افزایش تبادلات کامیونی از مرز اینچه برون از صفر به ۱۹۰ کامیون در روز اقدامات مثبتی است که انجام شده و تنها نباید به راه های نرفته نگاه کرد.
وی خاطر نشان کرد: سال‌جاری، سال قاطعیت است و به هیچ عنوان برای عناصر بی درد وقت نداریم، کسانی که عهدهایی که امضا کرده اند را فراموش کردند نباید پشت کسی سنگر بگیرند بلکه باید خود را اصلاح کنند.
استاندار گلستان یادآور شد: سامانه صدور مجوزها راه اندازی شد و تا کنون ۵۰۳۶ مجوز صادر شده و البته برای بیش از ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری استان نیز مجوز بی نام صادر گردیده است.
وی تاکید کرد: بخش تولید به گردن همه ی ما حق دارد و ما بر اساس فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی حرکت می کنیم اما متاسفانه عقب ماندگی های تاریخی در استان زیاد است.
استاندار گلستان گفت: در سال گذشته ۷۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۵۰۰ مصوبه تشکیل شد و بیش از ۷۰ درصد مصوبات اجرایی گردید که میزان اجرای مصوبات در سال قبل تر ۱۰ درصد بوده است.
دکتر زنگانه اظهار کرد: منطقه آزاد تا پیش از این دولت تنها مصوبه ای روی کاغذ بود اما اساسنامه آن در این دولت پس از اصلاحات فراوان به تصویب رسید و ممهور به مهر هیات دولت شد و هویت یافت و در حال حاضر تلاش داریم با استفاده از ظرفیت دلسوزان استان در تخصص های مختلف هیات مدیره آن را شکل دهیم.
وی گفت: برای احیای خلیج گرگان می جنگیم و در عین حال به مطالبه گری شما نیازمندیم چرا که سلامت، محیط زیست و آینده مردم گلستان، مازندران، خراسان شمالی و حتی کشور ترکمنستان در گرو احیای خلیج است. 
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تاکنون لایروبی ۸۰ درصد کانال آشور خلیج گرگان انجام شده و مسیر لایروبی کانال ها با قوت ادامه می یابد و به دنبال آن هستیم که حق آبه خلیج از نکارود را احیا کنیم چرا که ۸۰ درصد آب شیرین مازندران به دریا می ریزد و این مسئله را به عنوان یک مطالبه در سفر دوم رییس جمهور به گلستان دنبال می کنیم
دکتر زنگانه یادآور شد:گلستان، تامین کننده سفره مردم ایران در طول ۳۶ روز از سال است ، تا به حال صرفا هزینه کرده ایم اما امروز ما به ازای این تامین،  مطالبه گری داریم .
وی گفت: سد نرماب تامین کننده آب شرب ۵۳۵ هزار نفر در شرق استان است و از مصوبه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی آن در سفر اول ریاست محترم جمهور ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص دریافت کرده و در سفر دوم رییس جمهور آبگیری و کنترل سیلاب آن انجام خواهد شد.
همچنین در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی دغدغه ها و موضوعات خود را استانداری گلستان در میان گذاشتن روزه در میان گذاشتن و در عین حال رئیس کل دادگستری استان نیز به بیان موضوعاتی پیرامون مسئله تولید و حمایت از تولیدکنندگان پرداخت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها