صنعت برق ( شرکت‌های تولید، انتقال و توزیع) به صورت یک مجموعه واحد دیده می‌شود و مجموعه‌ای می‌تواند بگوید موفق است که محصول نهایی با کیفیتی را به دست مصرف کننده برساند.
کد خبر: ۱۴۰۴۶۱۰

 


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به خوزستان که در پیش است باید گزارش کامل و جامعی از وضعیت شبکه برق استان و پیشنهادات لازم برای رفع نقاط آسیب‌زا و توسعه شبکه برق ارائه شود.

 


 محمود دشت‌بزرگ در نشست شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان که با حضور مدیران شرکت‌های تولید، توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز و برق منطقه‌ای خوزستان با هدف عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور به خوزستان، بیان کرد: سفر رئیس‌جمهور و وزیر نیرو فرصتی است تا وضعیت شبکه برق استان به صورت شفاف توضیح و پیشنهادات لازم متناسب با کم و کاستی‌هایی که وجود دارد مطرح تا اعتبارات لازم برای توسعه شبکه برق خوزستان تخصیص داده شود.

 


وی افزود: از جمله مواردی که باید در گزارش به رئیس‌جمهور ارائه شود وضعیت تولید برق در استان و نیروگاه‌های نیمه‌کاره مانند خرمشهر و ماهشهر و نیروگاه‌هایی که هنوز عملیات اجرایی آنها آغاز نشده ( نیروگاه ویس و غیزانیه) است تا با مساعدتی که در این زمینه خواهند داشت بخش تولید برق در خوزستان تقویت شود.

 


رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان و مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان با اشاره به در پیش بودن پیک مصرف ۱۴۰۲، تصریح کرد: صنعت برق ( شرکت‌های تولید، انتقال و توزیع) به صورت یک مجموعه واحد دیده می‌شود و مجموعه‌ای می‌تواند بگوید موفق است که محصول نهایی با کیفیتی را به دست مصرف کننده برساند.

 


دشت‌بزرگ اضافه کرد: برای اینکه برق با کیفیت به دست مصرف‌کننده برسد و رضایت وی را به همراه داشته باشد لازم است که صنعت برق خود را یک مجموعه بداند و با هماهنگی، هم‌گرایی و هم‌افزایی برای تامین برق مشترکین تلاش کنند.

 


وی اظهار کرد: در کنار اقدامات فیزیکی که در بخش‌های مختلف شبکه در حال انجام بوده و باید تسریع شوند لازم است که برنامه‌های مدیریت بار مانند نشست با صنایع بزرگ و کوچک و برنامه‌های مدیریت مصرف برق برای کاهش بار سرمایشی در بخش خانگی که ۸۱ درصد مصرف برق خوزستان را تشکیل می‌دهد، پیگیری و به سرانجام برسند.

 


رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان با اشاره به نقاطی که در شبکه لازم است تا قبل از شروع پیک بار اصلاح و بهبود پیدا کنند، گفت: هماهنگی‌های لازم باید در این نشست‌ها حاصل شود تا در زمان باقی‌ مانده مشکلات برطرف و عبور موفقی مانند سال‌های قبل از پیک برق حاصل شود.


در ادامه این نشست، شرکت‌های تولید برق، برق منطقه‌ای خوزستان در بخش انتقال و شرکت‌های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز گزارشات اقدامات انجام شده و در حال انجام و اقداماتی که لازم است تا شروع پیک به سرانجام برسند را ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها