مرحله گروهی مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور در حالی به پایان رسید و چهره تیم های صعود کننده به مرحله نهایی مشخص شد که شاهین کرمانشاه تنها نماینده فوتسال استان از راه یابی به مرحله بعدی بازماند تا حداقل یک فصل دیگر را در انتظار صعود به لیگ برتر منتظر بماند.
کد خبر: ۱۴۰۴۰۷۱

جام جم آنلاین-مسعود اسماعیلی؛ مسابقات این فصل لیگ دسته اول فوتسال باشگاه های کشور در ۳ گروه و با حضور ۲۵ تیم برگزار شد که در نهایت ۲ تیم برتر هر گروه راهی مرحله فینال و نهایی این رقابت ها شدند و برای صعود به لیگ برتر با هم رقابت می کنند.

تیم شاهین به عنوان یکی از تیم های قدیمی با سابقه حضور در لیگ برتر نیز از مدعیان این فصل به شمار می رفت اما علی رغم امیدواری هایی که وجود داشت نتوانست از گروه خود صعود کند و با قرار گرفتن در رده چهارم گروه خود، از راه یابی به مرحله نهایی بازماند.

شاهین کرمانشاه در مسابقات این فصل در گروه سوم با تیم های شهرداری ساوه، بارمان خمینی شهر، اسپیناس زنجان، پاس تهران، عقاب تبریز، پیشگامان وحدت فین کاشان، فولاد بوتیای ایرانیان و پرسپولیس خوزستان همگروه شد.

نماینده فوتسال کرمانشاه در اولین مسابقه خود روز ۱۸ آذر ۱۴۰۱ مهمان شهرداری ساوه بود که در نهایت ۴ بر ۲ نیز مغلوب شد، ناکامی این تیم در هفته دوم نیز ادامه یافت و در خانه با حساب ۲ بر یک مغلوب پاس تهران شدند.

شاهین کرمانشاه در سومین و چهارمین مسابقه خود به ترتیب مهمان اسپیناس زنجان و میزبان عقاب تبریز بود و توانست این بار حریف زنجانی را ۲ بر یک و حریف تبریزی را ۳ بر یک شکست دهد.

تیم فوتسال شاهین پنجمین و ششمین مسابقه خود را نیز با پیروزی پشت سرگذاشت، آن ها این بار توانستند فولادبوتیا کرمان را ۵ بر ۳ و پرسپولیس خوزستان را ۳ بر یک شکست دهند تا به عنوان یک مدعی در گروه مطرح باشند و با خیالی آسوده در هفته هفتم به استراحت بپردازند.

هفته هشتم لیگ دسته اول فوتسال با پاره شدن نوار پیروزهای پی در پی شاهین پس از ۴ پیروزی متوالی همراه بود و این تیم در زمین بارمان خمینی شهر به تساوی ۴ بر ۴ دست پیدا کردند.

تیم شاهین در هفته نهم توانست در دیداری مهیج و تماشایی ۶ بر ۴ از سد وحدت کاشان بگذرد تا با ۵ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست نیم فصل اول را به پایان برساند.

مسابقات نیم فصل دوم برای نماینده فوتسال کرمانشاه با شکست آغاز شد، این تیم در دیداری که میزبان هم بود با حساب ۲ بر یک مغلوب شهرداری ساوه شدند، شاهینی ها اما با برتری ۲ بر صفر در دیدار بعدی خود مقابل پاس تهران توانستند هم انتقام شکست دور رفت را گرفته و خاطره باخت مقابل نماینده ساوه را به دست فراموشی بسپارند.

شاهین کرمانشاه در هفته دوازدهم و در یازدهمین دیدار خود میزبان اسپیناس زنجان بود و در حالی که همگان انتظار پیروزی دیگری از نماینده کرمانشاه را داشتند در عین ناباوری ۶ بر ۴ مغلوب شد.

روند ناکامی تیم شاهین در هفته های سیزدهم و چهاردهم نیز ادامه پیدا کرد، جایی که این تیم برابر میزبان خود، عقاب تبریز ۴بر۲ شکست خورد و برابر مهمان خود فولادبوتیا کرمان هم با نتیجه ۲ بر ۲ متوقف شد.

تیم شاهین در هفته پانزدهم با حساب ۵ بر ۴ مقابل پرسپولیس خوزستان متحمل شکست دیگری شد و پس از استراحت در هفته شانزدهم، دیدار هفته هفدهم خود را نیز مقابل بارمان خمینی شهر با شکست ۶ بر ۵ واگذار کرد.

نماینده فوتسال کرمانشاه در هفته هجدهم و پایانی مهمان وحدت فین کاشان بود که در نهایت با تساوی ۳ بر ۳ مسابقات این فصل خود را به پایان رساند.

تیم شاهین کرمانشاه از ۱۶ مسابقه این فصل خود در نهایت موفق به کسب ۶ پیروزی، ۳ مساوی و ۷ باخت شد تا با ۴۹ گل زده، ۴۸ گل خورده، تفاضل گل مثبت یک و با ۲۱ امتیاز در مکان چهارم جدول رده بندی گروه سوم قرار گیرد.

با نگاهی به نتایج نیم فصل اول تیم شاهین متوجه می شویم اگر همین روند برای نیم فصل دوم هم ادامه پیدا می کرد این تیم یکی از تیم های راه یافته به مرحله نهایی بود و امروز باید برای لیگ برتری شدن با رقبا می جنگید.

به خاطر عدم حمایت مسئولان استانی از صعود به این رقابت ها بازماندیم

مدیرعامل باشگاه شاهین کرمانشاه  به تشریح وضعیت تیمش در مسابقات فصل جاری لیگ دسته اول پرداخت.

سیداحسان احسانی در این گفت و گو با بیان اینکه شاهین بسیار تیم شایسته ای برای صعود به رقابت های فصل آتی لیگ برتر باشگاه های کشور بود، گفت: تنها نماینده فوتسال استان به خاطر عدم حمایت مسئولان استانی از صعود به این رقابت ها بازماند.

وی با بیان اینکه شاهین در مسابقات فصل جاری از نظر بازیکن و سرمربی یکی از بهترین فصل های خود را تجربه می کرد، افزود: از همان ابتدای مسابقات با انگیزه زیادی وارد رقابت ها شدیم و در نیم فصل اول هم نتایج بسیار خوبی کسب کردیم.

احسانی گفت: با وجود بازیکنان و کادر فنی که در اختیار داشتیم اگر مقداری از سوی مسئولان استان حمایت می شدیم به راحتی می توانستیم به مرحله بعد راه پیدا کرده و سپس لیگ برتری شویم.

مدیرعامل باشگاه شاهین کرمانشاه تصریح کرد: اگر خلاف این ادعا بود تیم ما در حضور رقبای پرقدرت نمی توانست در نیم فصل اول ۱۶ امتیار کسب کند و یکی از اصلی ترین مدعیان صعود لقب بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان مسابقات نیم فصل انتظار داشتیم مسئولان استانی نیم نگاهی هم به تنها نماینده فوتسال کرمانشاه در مسابقات لیگ یک داشته باشند تا با قدرت نیم فصل دوم را آغاز کنیم اما متاسفانه این اتفاق هرگز رخ نداد.

احسانی با بیان اینکه کل بودجه تیم فوتسال شاهین در رقابت های امسال با ۵۰۰- ۶۰۰ میلیون تومان بسته شد، گفت: این در حالی بود که اکثر تیم ها با بودجه میلیاردی در رقابت ها حاضر شدند و آن هایی هم که به خوبی از سوی مسئولان شهر و استانشان حمایت شدند امروز در مرحله بعدی برای لیگ برتری شدن تلاش می کنند.

این مدیر ورزشی خاطرنشان کرد: قبل از آغاز مسابقات برای استانداری و اداره ورزش و جوانان نامه ای مبنی بر نیاز به دریافت کمک ارسال کردیم اما متاسفانه پاسخی داده نشد و در این مدت  تنها شورای شهر و شهرداری کمک هایی به تیم داشتند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله باشگاه شاهین کرمانشاه در لیگ های کشوری، از امکان انحلال آن سخن گفت و افزود: با بالا رفتن هزینه های تیمداری و تداوم حمایت نکردن مسئولان کم کم به فکر انحلال این تیم افتاده ایم.

احسانی با اشاره به سرنوشت تیم صنعت دیگر نماینده فوتسال کرمانشاه در رقابت های فصل گذشته لیگ دسته اول، گفت: همین تیم نیز متاسفانه به خاطر حمایت نشدن سر از رقابت های لیگ دسته دوم و سوم درآورده است، اتفاقی که نمی خواهیم برای شاهین رخ دهد.

مدیرعامل باشگاه شاهین کرمانشاه در پایان گفت: بدون شک اگر مسئولان استانی از این تیم حمایت نکنند باید منتظر منحل شدن باشگاه و به دست فراموشی سپردن آن باشیم.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها