استاندار خوزستان با حضور در جشنِ کودکانه‌ی گرگیعان که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) برگزار می‌شود اعلام حمایت کرد.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۸۱

 

 


علی اکبر حسینی محراب با حضور در آئین گرگیعان به خبرنگار جام جم آنلاین خوزستان گفت: مردم نیاز به فضای نشاط و شادی دارند و قطعا باید از این رویدادها حمایت کرد.

حسینی محراب افزود: امیدوارم سال آینده تدابیری اتخاذ کنیم تا مراسم گرگیعان اهواز در فضایی با وسعت بیشتر همچون در یک ورزشگاه برگزار شود و برای این کار حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

قاسم منصور آل کثیر، از برگزار کنندگان جشنِ کودکانه‌ی گرگیعان در اهواز در حضور استاندار خوزستان نیز گفت: این آئین در سالهای اخیر همزمان با فضای محلی در فضای رسمی نیز برگزار می‌شود و با اینکه در سالهای اول مورد کم‌توجهی و بی‌مهری مسئولان واقع می‌شد اما اکنون انتظار داریم حمایت‌ها بیشتر شود.

آل کثیر ضمن تشکر از حضور استاندار و هیئت همراه توضیح داد: جمعیتی که حضور پیدا کرده بسیار چشم‌گیر است و ما متاسفانه بدلیل کمبود امکانات نتوانستیم به خوبی از مردم استقبال کنیم و در استاندار درخواست می‌کنم که سال آینده تدابیری اتخاذ کند که مردم از ما راضی باشند و فضای مناسبتری را برای جشن گرگیعان اهواز در اختیارمان بگذارند.

گفتنی است، مردمی که در مراسم جشن گرگیعان حضور داشتند با تشویقِ استاندار از حضور ایشان تشکر کردند.

جشن کودکانه‌ی گرگیعان، آئینی سنتی است که همه ساله در شبِ ۱۵ رمضان همزمان با میلاد امام حسن (ع) توسط کودکان همراه با شعرخوانی کودکان در خیابان‌ها برگزار می‌شود.

امسال این آئین در چندین نقطه از اهواز و بسیاری از شهر و روستاهای خوزستان و همچنین در پایتخت با مشارکت کودکان برگزار شد.

لازم به ذکر است، این آئین سال ۱۳۹۵ توسط قاسم منصور آل کثیر از فعالان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ایران به عنوانِ میراث معنوی ثبت ملی شد.

حمایت استاندار خوزستان از آئین گرگیعان

 

حمایت استاندار خوزستان از آئین گرگیعان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها