سیستم منبع تغذیه اضطراری شما (UPS) اولین خط دفاعی مرکز داده شما در برابر تغییرات برق از جمله افت ولتاژ و غیره است. از آنجایی که عملکرد مقدار زیادی از تجهیزات IT به منبع تغذیه مناسب و ایده آل بستگی دارد، شما نمی توانید منتظر بروز مشکلات در سیستم UPS خود باشید تا بخواهید به حل مشکل فکر کنید، باید همیشه از سلامت این سیستم اطمینان خاطر حاصل کنید و از آن به خوبی نگهداری کنید، به همین خاطر کار تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای زمان کار و محافظت از لوازم الکترونیکی حساس بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۴۰۳۳۲۹

طبق تحقیقات انجام شده حدود دو سوم حوادث خرابی مربوط به باتری یا سیستم ups قابل پیشگیری هستند و تعمیر و نگهداری ناکافی یکی از دلایل اصلی بروز این مشکل است. ممکن است نتوانید در مورد برخی حملات مخرب و خرابی های غیرقابل پیش بینی تجهیزات کار زیادی انجام دهید، اما می توانید اقداماتی را برای اطمینان از خنثی شدن بسیاری از رویدادهای احتمالی در مورد خرابی باتری 42 آمپر صبا انجام دهید.


 تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، تمام سیستم های موجود در مرکز داده را در بر می گیرد و هر سیستم نیازهای خاص خود را دارد. در مورد سیستم UPS، در اینجا چندین نکته (بدون ترتیب خاصی) وجود دارد که به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که نوسانات برق تجهیزات IT شما را تهدید نمی کند.


نکاتی برای نگهداری پیشگیرانه یو پی اس


ایمنی را در اولویت قرار دهید، وقتی با برق سر و کار دارید، همیشه یک اشتباه کوچک ممکن است باعث شود با آسیب جدی یا مرگ فاصله کمی داشته باشید! بنابراین هنگام برخورد با UPS (یا هر سیستم الکتریکی در مرکز داده)، مطمئن شوید که ایمنی در اولویت قرار دارد.


 این شامل رعایت توصیه‌های سازنده و پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی استاندارد است. اگر در مورد برخی از جنبه های سیستم UPS خود یا نحوه نگهداری یا سرویس آن مطمئن نیستید، با یک متخصص تماس بگیرید. زمانی که خرید باتری 65 آمپر صبا خود را از نمایندگی رسمی انجام می دهید، کارشناسان فروش راهنمایی های لازم را برای نگهداری از باتری و سیستم یو پی اس به شما ارائه می کنند تا بتوانید نهایت استفاده مفید را از سیستم یو پی اس و باتری های خود ببرید.


نکات حائز اهمیت در تعمیر و نگهداری را برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید تا بتوانید اطمینان خاطر حاصل کنید که وضعیت سلامت باتری ها تحت کنترل است. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نباید چیزی باشد که شما فقط به آن فکر کنید، به ویژه با توجه به هزینه های ناشی از خرابی باتری که برای شما بسیار سنگین و سرسام آور خواهد بود.


 برای UPS خود - مانند سایر سیستم های مرکز داده - باید فعالیت های مربوط به تعمیر و نگهداری منظم (سالانه، شش ماهه یا هر بازه زمانی دیگر) را برنامه ریزی کنید و به آن برنامه پایبند باشید. این شامل نگهداری یک نسخه کتبی از سوابق می شود که لیستی از فعالیت های تعمیر و نگهداری آینده و اینکه چه زمانی تعمیر و نگهداری گذشته انجام شده است را ارائه می کند.


سوابق دقیق را نگه دارید. علاوه بر برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری، باید سوابق انواع تعمیرات انجام شده (به عنوان مثال، تمیز کردن، تعمیر یا تعویض برخی از اجزای خاص) و وضعیت تجهیزات را در طول بازرسی نگهداری کنید. چک لیستی از وظایف، مانند بررسی باتری 100 آمپر صبا از نظر خوردگی، جستجوی نوسانات بیش از حد در سیم های اتصال و غیره، به حفظ یک رویکرد منظم کمک می کند. تمام این مستندات می تواند در هنگام برنامه ریزی برای تعویض تجهیزات یا تعمیرات برنامه ریزی نشده و هنگام عیب یابی UPS کمک کند. علاوه بر نگهداری سوابق، مطمئن شوید که آنها را به طور مداوم در یک مکان قابل دسترس و تایید شده نگهداری کنید.


بازرسی های منظم را انجام دهید، اجرای ایمنی، برنامه ریزی نگهداری و نگهداری و ثبت سوابق ، بدون توجه به زمینه مرکز داده، همه اقدامات عالی هستند. با این حال، به طور خاص برای UPS ها، برخی از کارها می توانند و باید به طور منظم توسط کارکنان انجام شوند. چند وظیفه مهم تعمیر و نگهداری UPS شامل موارد زیر است:


ناحیه اطراف UPS و باتری (یا سایر تجهیزات ذخیره انرژی) را از نظر انسداد و خنک کننده مناسب به صورت چشمی بازرسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه ناهنجاری یا هشداری در کارکرد روی پنل یو پی اس ثبت نشده است. زمانی که برای دریافت قیمت باتری یو پی اس با کارشناسان فروش تماس می گیرید و در خواست مشاوره می کنید، برای نگهداری از باتری، بسیار بر روی رعایت این نکته تاکید می کنند.


به دنبال نشانه های خوردگی یا سایر عیوب باتری ها باشید. برای اطلاع از دستورالعمل ها و توصیه های مربوط به تجهیزات خاص خود می توانید به دفتر چه راهنمایی که هنگام خرید باتری به شما ارائه شده است مراجعه کنید. شما باید تعمیر و نگهداری را انجام دهید یا افراد حرفه ای را برای انجام این کار استخدام کنید، هر چند وقت یکبار که سازنده حداقل توصیه می کند.


بدانید که اجزای UPS از کار خواهند افتاد. این ممکن است بدیهی به نظر برسد: هر چیزی با احتمال شکست محدود در نهایت شکست خواهد خورد. ایتون خاطرنشان می‌کند که «اجزای حیاتی [UPS] مانند باتری‌ها و خازن‌ها در اثر استفاده معمولی فرسوده می‌شوند»، بنابراین حتی اگر ابزار برقی شما برق کاملی را فراهم کند، اتاق UPS شما کاملاً تمیز و در دمای مناسب است و همه چیز در حالت ایده‌آل کار می‌کند. همچنان شکست خواهد خورد سیستم UPSشما (بله، شما ) نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.


تحقیق و پرس و جو کنید تا بدانید که در صورت نیاز به خدمات یا تعمیرات برنامه ریزی نشده با چه کسی باید تماس بگیرید. وقتی برای دریافت قیمت باتری لیفتراک با نمایندگی های فروش تماس می گیرید، می توانید درخواست کنید در صورت امکان در این مورد راهنمایی های لازم را به شما ارائه کنند. در طول بازرسی های روزانه یا هفتگی، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که ممکن است نتوان تا زمان تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده بعدی صبر کرد. در این موارد، دانستن اینکه با چه کسی تماس بگیرید می تواند استرس زیادی را از بین ببرد. این بدان معنی است که شما باید ارائه دهندگان خدمات مورد نیاز خود را شناسایی کنید که در صورت نیاز در دسترس باشند. اگر سوابق نگهداری و تعمیرات خود را همیشه در دسترس داشته باشید، می‌توانید اطلاعات مفیدی را هنگام ورود ارائه‌دهنده ارائه دهید که به طور بالقوه باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه زیادی در هزینه‌های خدمات می‌شود.


وظایف را تعیین کنید! "مگه قرار نبود هفته پیش اینو چک کنی؟" "نه، فکر کردم تو هستی." از این آشفتگی اجتناب کنید! اطمینان حاصل کنید که پرسنل مناسب مسئولیت های خود را در مورد تعمیر و نگهداری UPS می دانند. چه کسی تجهیزات را به صورت هفتگی چک می کند؟ چه کسی برای برنامه ریزی (یا شاید تنظیم برنامه) نگهداری سالانه با ارائه دهنده خدمات تماس می گیرد؟ وظایف خاص ممکن است متفاوت باشد، اما مطمئن شوید که در مورد سیستم UPS شما چه کسی مسئول چه چیزی است.


بسیاری از جزئیات تعمیر و نگهداری UPS بهتر است به کسانی واگذار شود که UPS ها را به طور کلی و مهمتر از آن، اجرای UPS شما را به طور خاص می شناسند.


باز هم، ایمنی بسیار مهم است. ولتاژ داخل یک سیستم UPS در سطوح کشنده است، بنابراین اگر در این مورد تجربه کافی ندارید بهتر است به اندازه کافی برای استخدام یک متخصص هزینه کنید تا جان خود را به خطر بیندازید. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای تمام جنبه های مرکز داده حیاتی است، بنابراین بسیاری از نکات بالا می توانند به طور گسترده اعمال شوند، اما سیستم UPS به توجه ویژه ای نیاز دارد زیرا ضامن کوتاه مدت جریان پایدار برق به تجهیزات IT شما است. تعمیر و نگهداری منظم و برنامه‌ریزی‌شده می‌تواند به‌راحتی با جلوگیری از رویدادهای خرابی برنامه‌ریزی نشده به دلیل خرابی باتری یا خازن، گرفتگی فیلتر هوا، رله‌های جوش داده شده و حتی سیستم عامل قدیمی، هزینه‌های خود را جبران کند. این تعمیر و نگهداری در رابطه با باتری های دیگر هم به طور کمی متفاوت تر صدق می کند، بنابراین بهتر است زمانی که برای اطلاع از قیمت باتری موتور با کارشناسان تماس می گیرید، در رابطه با نگهداری ایمن آن پرس و جو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها