رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین؛

کاخ خسرو قصرشیرین کاوش می‌شود

شهردار کرمانشاه با اشاره به وجود حدود سه هزار زباله گرد در کرمانشاه، گفت: برنامه داریم امسال طرح جمع آوری زباله از درب منازل را اجرایی کنیم.
کد خبر: ۱۴۰۳۲۸۲

جام جم آنلاین؛ نادر نوروزی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازیافت زباله در شهر کرمانشاه، گفت: مواد پلاستیکی و شیشه و… در میان زباله ها ارزشمند است و این مواد به راحتی بازیافت می‌شوند و ارزشمندی این زباله‌ها موجب شده که روزانه با وجود تعدادی زیادی زباله گرد در اطراف مخازن شهر مواجه شویم.

نوروزی از برآورد وجود حدود سه هزار زباله گرد در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: جمع آوری زباله‌ها در مخازن یکی از عوامل وجود این افراد است.

وی با اشاره به وجود ۳۵۰۰ مخزن جمع آوری زباله در سطح شهر گفت: با تجمیع زباله‌ها در این مخازن متاسفانه زباله گردها در اطراف آنها تجمع کرده و زباله هایی مانند شیشه و پلاستیک را جمع آوری می کنند.

شهردار کرمانشاه افزود: در مجموع روزانه بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن زباله ارزشمند از مخازن سطح شهر به سرقت برده شده و به بیش از ۴۰۰ مرکز ضایعاتی در سطح شهر تحویل داده می‌شوند.

نوروزی با تاکید بر لزوم جمع آوری مخازن زباله گفت: با انجام این کار ضمن جمع آوری مناسب و به موقع زباله‌ها از سطح شهر، پدیده زباله گردی هم از بین می‌رود.

وی از اجرای طرح جمع آوری زباله از درب منازل خبر داد و افزود: این طرح دربرخی محلات در حال اجراست و برنامه داریم امسال این طرح را در سه فاز اجرایی کنیم.

نوروزی گفت: دراین طرح مردم زباله‌ها را راس ساعت مشخصی درب منازل قرار داده و خودروهای شهرداری اقدام به جمع آوری آن خواهند کرد که با اجرای این طرح ۸۰ درصد مخازن جمع آوری شده، اما ۲۰ درصد آنها در مسیرهای اصلی و بازار باقی خواهند ماند.

نوروزی با اشاره به بازیافت زباله ها گفت: با اجرای این طرح درآمد حاصل از بازیافت زباله می تواند هزینه جمع آوری آن را از درب منازل پرداخت کند.

وی افزود: طرح جمع آوری زباله از درب منازل گام اول است و برنامه داریم تا طرح تفکیک زباله از مبدا را هم در شهر اجرایی کنیم که در آنصورت حتی می‌توان درآینده مبلغی پول ما به ازای دریافت زباله به شهروندان پرداخت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها