وحید مسعودی، بازیکن ملی‌پوش اصفهانی هندبال ایران است که علاوه بر عملکرد درخشانش در پست بغل راست تیم ملی، فصل قبل نیز در کنار طلایی‌پوشان دومین جام قهرمانی باشگاهی خود را بالای سر برد. این در حالی است که او ورزش را با رشته فوتبال آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۲۸۱۸

جام جم آنلاین اصفهان به نقل از ایسنا؛ هندبال از رشته‌های توپی محبوب ایران است که با سرمربی مونته‌نگرویی‌اش پس از چند سال دوری از اوج، عملکرد قابل توجهی داشته و در مدت بیش از یک سال و دو ماه، هفت سهمیه جهانی و هشت مدال شامل سه طلا، دو نقره و یک برنز آسیا، یک برنز جهان و یک برنز کشورهای اسلامی را کسب کرده است.

 مردان هندبالیست ایرانی همچنین در قهرمانی جهانی نیز با برتری مقابل شیلی برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران راهی مرحله اصلی مسابقات شدند.

وحید مسعودی یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی ایران در رقابت‌های بین‌المللی است. او همچنین از بازیکنان باسابقه سپاهان به شمار می‌رود که در پنجمین سال حضور خود در این باشگاه، مجدد قراردادی سه ساله امضا کرد.

 برای آشنایی بیشتر با این ستاره بغل راست نصف‌جهان با ایشان گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید:

_ ابتدا کمی از گذشته وحید مسعودی بگویید؛ از کجا و در چه تیم‌هایی بودید؟

من بازیکن گوش راست تیم‌ملی و سپاهان هستم که تا سن ۱۵ سالگی در لیگ استان مشغول به رشته فوتبال بودم. پس از آن با آغاز استعدادیابی هندبال در مدارس، از ناحیه چهار اصفهان انتخاب شده و راهی مسابقات استانی هندبال شدم. پس از آن دو سال خدمت سربازی را در تیم نیروی زمینی ارتش بازی کرده و سپس به سپاهان پیوستم‌. در این میان یکسال در تیم ذوب‌آهن بازی کردم و مجدد به جمع سپاهانی‌ها بازگشتم.

_ رشته هندبال را از چه زمانی استارت زدید؟

هندبال را از ابتدایی در مدارس هندبال شروع کردم. عضو تیم استان شدم و به مسابقات کشوری رفتم‌. در آن‌جا در انتخابی تیم‌ ملی نوجوانان برگزیده شدم و به همین ترتیب مراحل را از تیم ملی نوجوانان، جوانان تا در نهایت بزرگسالان طی کردم و اینگونه وارد دنیای هندبال شدم.

_ سطح لیگ امسال و تیم‌های حاضر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

لیگ برتر امسال سطح خوبی دارد. ما به عنوان مدافع قهرمانی در صدر هستیم. شاملی کازرون نیز تیم خوبی دارد و در نیم‌فصل دوم یک بازیکن از عمان را به ترکیب اضافه کرده است. همچنین تیم مس کرمان در نیم فصل ۲،۳ بازیکن جدید اضافه کرد تا عملکرد بهتری داشته باشد. گیتی‌پسند نیز به عنوان یکی دیگر از نمایندگان اصفهان در لیگ برتر آرام آرام خود را پیدا کرده و کیفیت خوبی رسید تا بتواند تیم شاملی را نیز شکست دهد. تقریبا در این فصل تیم‌های جوان به مرور توانستند به خودباوری رسیده و نمایش خوبی ارائه می‌دهند. همین امر نشان می‌دهد کار بسیار دشواری برای قهرمانی داریم، اما تمام تلاش ما تکرار قهرمانی کسب سکو آسیا است.

_ در توقف لیگ، بازی دوستانه‌ای با تیم ملی نوجوانان و یک کمپ تمرینی برگزار کردید. چقدر در حفظ شرایط ایده‌آل تیم موثر بود؟

یک اردو تدارکاتی یک هفته‌ای در کمپ صفائیه برای ما برگزار شد. شرایط تیم اکنون بسیار خوب است و تمرینات بدنسازی به نحو احسن پیگیری می‌شود. اردو پیش از عید کمپ صفاییه نیز بسیار کمک‌کننده بود تا در وقفه طولانی پیش آمده در لیگ از شرایط ایده‌آل فاصله نگیریم. همچنین تیم ملی هندبال نوجوانان که خود را برای مسابقات جهانی آماده می‌کند نیز در این کمپ حضور داشت و دو بازی تدارکاتی با هم انجام دادیم.

_ به عنوان بازیکن تیم بزرگسالان آن‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سطح کیفی تیم ملی نوجوانان تیم بسیار جنگنده‌ و سرعتی هستند و امیدوارم در رقابت‌های جهانی نیز همانند مسابقات آسیایی بدرخشند. برایشان آرزوی موفقیت دارم.

_ از ۱۵ فروردین ماه رقابت‌های لیگ برای سپاهان از سرگرفته می‌شود

مسابقات لیگ‌برتر پس از یک وقفه طولانی به علت اردو تیم ملی هندبال ساحلی مجدد از ۱۵ فروردین ماه برابر مس کرمان برای سپاهان استارت مجدد می‌خورد که تیم خیلی خوبی بوده و بازیکنان جدیدی را به ترکیبش اضافه کرده است‌. این دیدار در خانه حریف برگزار می‌شود و ما ۱۰۰ درصد برای پیروزی به میدان خواهیم رفت.

_ در زمان توقف بازی‌های لیگ و وقفه ۴۰ روزه، چگونه خود را برای حفظ صدرنشینی آماده کردید؟

در زمان وقفه لیگ تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی را ادامه داده و سعی می‌کنیم با ورزش‌های هوازی بدنمان را از افت و دور شدن از شرایط ایده‌آل حفظ کنیم.

_ انتخاب مجدد پاکدل برای چهارمین سال متوالی در راس فدراسیون هندبال را چطور می‌بینید؟

 جامعه هندبال از انتخاب مجدد آقای پاکدل برای ۴ سال متوالی در رأس فدراسیون بسیار خوشحال است. او یک مدیر کاربلد و دلسوز است. به شخصه شاهد بودم برای مشکلات تیم در مسابقات جهانی، یش از اعزام و محدودیت‌های مالی فدراسیون  بسیار تلاش کرد و تنها او به فکر بازیکنان تیم ملی بود.

_چه رقابت‌های مهمی پیش رو تیم‌ملی هندبال در سال ۱۴۰۲ است؟

بازی‌های آسیایی هانگژو را در تابستان سال جاری پیش رو داریم و بالافاصله پس از رقابت‌های لیگ‌برتر و جام باشگاه‌های آسیا، اردو تیم ملی آغاز خواهد شد تا بتوانیم حضور قدرتمندی در هانگژو داشته باشیم.

_ نظر شما درباره تمدید قرارداد وسلین وویوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی چیست؟

 وویوویچ مربی بزرگی است و تمدید قراردادش با تیم ملی قطعا به هندبال ایران کمک خواهد کرد.در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی و رقابت‌های قهرمانی جهان عملکرد بسیار قابل قبولی از خود نشان داد.

_ سخن پایانی؟

از ۲۲ اردیبهت ماه تا ۳ خرداد در اصفهان میزبان بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا خواهیم بود و با سپاهان به عنوان قهرمان ایران حاضر خواهیم شد. تمام تلاش ما تکرار قهرمانی در لیگ امسال و کسب سکو آسیا است.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها