رکود در فعالیت‌های تولیدی آمریکا و کاهش تولید غیرمنتظره اوپک پلاس، قیمت طلا را در معاملات امروز کاهش داد.
رکود در فعالیت‌های تولیدی آمریکا و کاهش تولید غیرمنتظره اوپک پلاس، قیمت طلا را در معاملات امروز کاهش داد.
کد خبر: ۱۴۰۲۷۸۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، پس از این که آمارها یک رکود در فعالیت‌های تولیدی آمریکا نشان داد و کاهش تولید اوپک پلاس ترس از خطرات تورمی را ایجاد کرده است و از آنجایی‌که تاجران مسیر احتمالی سیاست‌های پولی فدرال رزرو را ارزیابی کردند، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت.

هر اونس طلا در معاملات امروز با 3 دلار و 85 سنت کاهش 1980.8 دلار فروخته شد.

شاخص دلار نیز مقداری افزایش یافت که قیمت طلا را برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر ساخت.

کریستوفر وانگ، تحلیلگر بازارهای طلا گفت: طلا در کوتاه مدت در نبود یک کاتالیزرو جدید می تواند شاهد اقدام تثبیت کننده قیمت باشد، چراکه بازارها بر میزان افزایش قیمت نفت که ممکن است بر چشم انداز تورم تاثیر غافل‌گیرکننده‌ای بگذارد و تصمیمات در سیاست پولی را پیچیده کند، نظارت دارند.

طلا همواره به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی بدون بهره است، افزایش می دهد.

با توجه سرمایه‌گذاران به روند تقاضا و تاثیر افزایش قیمت‌ها بر اقتصاد جهانی، قیمت نفت افزایش یافت.

پس از تصمیم غافل‌گیرکننده اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت، اما پس از افت ارزش دلار به دنبال انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا، روندی کاهشی تغییر کرد و شاهد افزایش یک درصدی بود.

فعالیت‌های کارخانه‌ها در آمریکا در ماه مارس به کمترین سطح در نزدیک به 3 سال گذشته کاهش یافته است و می‌تواند با کاهش اعتبار بیشتر و افزایش هزینه‌های استقراض، بیش از این کاهش یابد.

بازار احتمال 55 درصدی افزایش نرخ بهره آمریکا به میزان 0.25 درصد در ماه می را پیش‌بینی می کند، اما احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری نیز تقویت شده است.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار در یادداشتی نوشت: «در کوتاه‌مدت یعنی سه ماهه دوم، با سناریوی رکورد زدن هم تورم و هم نرخ بهره، انتظار می رود قیمت طلا بیشتر تقویت شد.»

«اگر حق با ما باشد، ارزش دلار کاهش می یابد و راه را برای افزایش بیشتر طلا باز می‌شود.»/فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها