در تعطیلات نوروز امسال سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری در هرمزگان به ثبت رسید.
در تعطیلات نوروز امسال سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری در هرمزگان به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۴۰۲۶۵۷

هرمزگان-جام جم انلاین-در تعطیلات نوروز امسال سه میلیون و ۸۶۰ هزار و ۸۳۲ سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری در هرمزگان به ثبت رسید.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سفر دریایی، سه میلیون و ۲۶۳ هزار مسافر و ۵۹۷ هزار و ۸۳۲ گردشگر بودند.


حسین عباس‌نژاد افزود: در بخش مسافری ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است.


وی گفت: در این مدت ۶۴۵ هزار و ۳۲۰ دستگاه خودرو از طریق شناور‌های لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده اند که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.


رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان افزود: از ابتدای طرح سفر‌های نوروزی ۳۲۳ هزار و ۷۹ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام سفر کردند.


عباس نژاد گفت: ۲۸ هزار و ۸۰۱ مسافر نیز از بندر آفتاب جابه‌جا شدند و هشت هزار و ۴۷۷ تردد شناور مسافری در بندر لافت به ثبت رسیده است.

 

وی در خصوص آمار سفر‌های دریایی روز ۱۳ فروردین ماه نیز گفت: در این روز ۵۸ هزار و ۱۱۸ مسافر و ۱۰ هزار و ۶۷۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در ۱۳ فروردین ماه ۱۲ هزار و ۸۱۴ دستگاه خودرو جابه‌جا و بیش از هزار و ۹۰۰ تردد شناور‌های مسافری و تفریحی در ۱۲ مسیر مجاز بین بنادر و جزایر استان هرمزگان به ثبت رسیده است.


عباس‌نژاد میزان رفت و آمد مسافران از طریق بنادر پهل و لافت به جزیره قشم را ۲۵ هزار و ۹۴۹ مسافر اعلام کرد و گفت: در این روز همچنین سه هزار و ۱۱۰ مسافر از طریق بندر شهید حقانی جابجا شده اند.


طرح تسهیل سفر‌های دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفند پارسال آغاز شد و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها