نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدآفرینی ستون اصلی جهاد تبیین است و اصلاً نتیجه جهاد تبیین باید القاء امید به مخاطبان و جامعه هدف باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدآفرینی ستون اصلی جهاد تبیین است و اصلاً نتیجه جهاد تبیین باید القاء امید به مخاطبان و جامعه هدف باشد.
کد خبر: ۱۴۰۲۳۶۷

مهدی شریفیان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی درباره علت تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله امید‌آفرینی طی سخنرانی‌های اخیر خود گفت: ما از ابتدای انقلاب با انواع جنگ‌ها روبرو بودیم از جنگ سخت گرفته تا جنگ نرم. در جنگ نرم دشمن که جنگ رسانه‌ای زیرمجموعه آن است ما دائماً با دروغ و شایعه پراکنی و انواع عملیات روانی روبرو بوده‌ایم که همه آنها یک هدف را دنبال میکردند و آن القاء یأس و ناامیدی نسبت به اسلام، نظام اسلامی و مسئولین آن بوده است.

وی افزود: در این میان متأسفانه برخی از رسانه‌های داخلی هم بعضاً ناخواسته و تحت عناوین مختلف با این هدف دشمن همراهی کردند؛ یعنی به جایی رسیدیم که اخبار، فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی برخی برنامه‌های گفتگو محور در رسانه‌ها عمدتاً ناظر به نقاط ضعف بوده و چهره سیاه و یأس آلودی را از آینده این نظام ارائه می‌کردند. بعضاً آنقدر فضا غبارآلود می‌شد که پیشرفت‌های شگفت‌انگیز جوانان کشورمان دیده نشده و در میان اخبار منفی و بد گم می‌شد.
نماینده تهران خاطر نشان کرد : در همین اغتشاشات اخیر و در همان چندماهی که فضای جامعه ملتهب بود شاهد اتفاقات علمی و فناورانه خیلی خوبی بودیم که در میان هیاهوها گم شد و مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان به آن اشاره کردند.

شریفیان درباره نقش‌آفرینان در حوزه امیدآفرینی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود مطالبه کردند همه کسانی که تریبون دارند و صدایشان به جایی می‌رسد می‌بایست در این حوزه فعالیت کنند؛ لذا مسئولان ، اساتید دانشگاه، صدا و سیما، امامان جمعه، خطبا و مداحان و فعالین فضای مجازی می توانند و می‌بایست در این مسیر حرکت کنند؛ اما به نظر من در مرحله اول رسانه‌های جمعی اعم از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری می‌بایست در تولید اخبار امیدآفرین و انعکاس اخبار پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، هنری و ... تلاش مجاهدانه انجام دهند تا دست صاحبان تریبون برای انعکاس آنها در جامعه مخاطب خود باز باشد.

وی در خصوص نسبت امیدآفرینی با جهاد تبیین گفت: در واقع میتوان گفت امیدآفرینی ستون اصلی جهاد تبیین است و اصلاً نتیجه جهاد تبیین باید القاء امید به مخاطبان و جامعه هدف باشد. همانطور که مقام معظم رهبری برای بحث تبیین و روشنگری حکم به جهاد داده‌اند در واقع برای امیدآفرینی هم می توان این موضوع را تعمیم داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص حوزه هایی که نیازمند امیدآفرینی است گفت: همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند اصلی‌ترین موضوعاتی که باید مطرح شود که امیدآفرینی را با خود بهمراه خواهد داشت پیشرفت‌های حوزه علم و فناوری است. پیشرفتها و تولید علم در نانو، زیست فناوری، سلامت، هوا فضا و ... اگر خوب برای مردم تبیین شود همه به آینده این کشور امیدوار شده و روحیه خودباوری در جوانان تقویت خواهد شد./تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها