فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خطاب به شهروندان ملایری و مسافران نوروزی، گفت: خودمراقبتی یک اصل و تکلیف همگانی در زندگی است.
کد خبر: ۱۴۰۱۸۱۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ احمد ساکی تأکیدکرد: خودآگاهی و خودمراقبتی یعنی این که مردم از هنجارها و ناهنجاری های جامعه خود آگاه باشند و آنها را شناسایی کنند.

ساکی ادامه داد: در مرحله بعد از آن در مقابل تهدید ها و آسیب‌های موجود از خود و خانواده‌شان مراقبت کنند که البته برای رسیدن به نقطه مطلوب پلیس در این هدف راهبردی باید تلاش موثر در دستور همه شهروندان و از جمله مسافران نوروزی باشد.

وی با اشاره به اینکه خودآگاهی و خودمراقبتی می‌تواند از ورود به آسیب های مختلف اجتماعی ما را مصون نگاه دارد، افزود: برخی موضوعات و مصادیق مهم در این حوزه شامل رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پروتکل‌های بهداشتی در هنگام سفر و برخورد صحیح مردم با یکدیگر در روابط اجتماعی روزمره است.

ساکی همکاری برای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از وقوع حوادث و سوانح خودرویی و موتوری، مراقبت از فرزندان نسبت به انواع تهدیدات فضای مجازی و ایجاد بازدارندگی امکانات در اختیار در برابر هر نوع سرقت را از دیگر مصادیق خود مراقبتی و تقویت باورهای اخلاقی و انسانی مورد نظر پلیس برشمرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر آسیب های اجتماعی را باعث کند شدن حرکت رو به رشد افراد دانست و مطرح کرد: در انجام بایدها و نبایدهای پلیس همه بدنبال سبقت گرفتن از یکدیگر باشند تا از ورود به آسیب های مختلف و جبران ناپذیر جلوگیری کرده و محیطی ارزشمند، آرامش بخش، امیدآفرین و بالنده برای زندگی و آینده فرزندان مان ایجاد کنیم.

ساکی ضمن تقدیر از مشارکت مطلوب شهروندان برای تحقق انتظارات امنیت آفرین پلیس ملایر، تصریح کرد: هر چه این همراهی ها و مشارکت مردم حداکثری باشد می‌توانیم بهتر به اهداف مورد نظر پلیس در تحکیم ارکان امنیت پایدار اقشار مختلف مردم دست پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر همچنین برای پیشگیری از سرقت در ایام نوروز، توصیه و هشدارهایی به شرح زیر به شهروندان ارائه کرد و گفت: از کارت‌های اعتباری و عابر بانک برای خرید استفاده کرده و از قرار دادن رمز در کنار آن خودداری کنید.

ساکی ادامه داد: در فروشگاه‌هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد، از دادن اطلاعات کارت خود به فروشنده خودداری و شخصاً رمز عبور و مبلغ پرداختی را وارد کنید و بیشتر از نیاز روزانه وجه نقد به همراه نداشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشیاء غیر ضروری گران قیمت پرهیز شود، گفت: در اماکن پرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود باشید.

ساکی با بیان اینکه در مراکز خرید با ازدحام جمعیت مراقب کیف دستی و اشیاء همراه خود باشید، افزود: تا حد امکان از وسایط نقلیه عمومی استفاده شود و در صورت استفاده از خودروی شخصی آن را در پارکینگ عمومی پارک کنید.

فرمانده انتظامی ملایر تصریح کرد: در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، خودرو خود را در محل‌های قابل دید و مطمئن پارک کرده و از تجهیزات ایمنی و تأخیری همانند قفل پدال و فرمان استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه از قرار دادن مدارک و اشیاء قیمتی در داخل خودرو خودداری شود، خاطرنشان کرد: مراقب افرادی که تحت عنوان مامور قصد کنترل چک پول و اشیاء خریداری شده شما را دارند باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها