۴مرد بر اثر غرق‌شدگی جان باختند

رودخانه قاتل

رودخانه سرباز در سیستان و بلوچستان باز هم قربانی‌گرفت و این بار پنج نفر شامل دو خانواده، یکی در محدوده روستای «فیروزآباد» شهرستان راسک که مهمان بودند و دو نفر از اهالی روستای «جکوکی» هم در محدوده بخش «پارود»، به دلیل غرق‌شدگی در این رودخانه جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۷۷
نویسنده لیلا حسین‌ زاده - گروه حوادث

 اهالی می‌گویند بی‌توجهی مسئولان منطقه نسبت به نصب علائم هشداری در اطراف رودخانه سرباز، علت غرق‌ شدگی‌ هایی است که تقریبا هرساله در این رودخانه تکرار می‌شود.

یکی از خانواده‌های عزادار حادثه غرق‌ شدگی در رودخانه سرباز، خانواده ریگی است که دو برادر به نام‌های حاج‌محمد و حاج‌عثمان به همراه معاذ، پسر ۱۲ساله حاج‌محمد جان خود را از دست دادند. سیدمحمد ریگی، برادر حاج‌محمد و حاج‌عثمان در مورد حادثه به جام‌جم می‌گوید: «هر دو برادرم در سراوان زندگی می‌کردند و در بازار سراوان مشغول به‌کار بودند. یکی از آنها وقتی در چابهار بود، با برادر دیگرمان تماس‌گرفت و به همراه خانواده به سفر رفتند. هنگام بازگشت به سراوان، تصمیم گرفتند برای تفریح و صرف ناهار کنار رودخانه سرباز بروند و ساعت ۴ بعدازظهر این حادثه تلخ اتفاق افتاد. ابتدا حاج‌عثمان با همسرش وارد آب شدند اما بعد از مدتی درحال غرق شدن بودند. حاج‌محمد که شاهد حادثه بوده، خودش را به‌سرعت به آنها می‌رساند و معاذ برادرزاده‌ام هم برای نجات آنها وارد آب می‌شود. حاج‌محمد موفق شد همسر برادرمان را نجات دهد اما متاسفانه خودش به همراه حاج‌عثمان و برادرزاده‌ام معاذ در رودخانه غرق شدند.»

با نجات همسر حاج‌عثمان، زنان و بچه‌های خانواده با داد و فریاد از اهالی محل درخواست کمک کردند تا شاید بتوانند جان سه مرد گرفتار در امواج خروشان رودخانه سرباز را نجات دهند. اهالی روستای فیروزآباد شهرستان راسک که متوجه فریادها شده بودند، خودشان را به محل حادثه رساندند. پنج، شش نفر از اهالی که شنا بلد بودند، سه نفر را از آب خارج کردند. هر سه به بیمارستان منتقل شدند اما کار از کار گذشته بود و جان خود را از دست دادند.

ریگی ادامه می‌دهد: «ما بابت قضیه نداشتن حصار و ایمن‌سازی نشدن اطراف رودخانه سرباز از مسئولان منطقه گله‌مند هستیم. اگر علامت، هشدار یا حصاری به‌خصوص در نقاط عمیق این رودخانه قرار داده می‌شد و به مردم هشدار می‌داد که به این محل‌ها نزدیک نشوند، نه ما عزادار برادرانم و برادرزاده کوچکم می‌شدیم، نه مسافران و حتی اهالی درگیر خطرات ناشی از نزدیک شدن به رودخانه سرباز می‌شدند. غیر از فوتی‌های ما، دو نفر دیگر هم در این رودخانه غرق شده‌اند. برای جلوگیری از وقوع این حوادث مسئولان منطقه و دستگاه‌های مربوطه باید همت کنند تا این‌گونه اتفاقات تلخ و ناگوار برای مردم و مسافران تکرار نشود. ضمن این‌که فرماندار و رئیس شبکه بهداشت راسک هم با ما خیلی همکاری کردند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها