فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: 606 نفر در محورهای مواصلاتی استان ‌به واسطه تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۲۹

به‌گزارش جام جم آنلاین استان مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ‌آمار تصادفات استان مرکزی بسیار نامناسب بوده و یکی از دغدغه‌های پلیس تصادفات است، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 606 نفر در محورهای مواصلاتی استان ‌به واسطه تصادفات جان خود را از دست داده‌اند و 16 درصد کشته‌های تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. 

وی در ادامه با بیان اینکه امسال نزدیک به 16 هزار فقره سرقت در استان کشف شده و یک درصد کاهش وقوع نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشته است، افزود: 9 هزار و 70 سارق دستگیر شده و حدود 6 و نیم تن انبار مواد مخدر کشف شده است، در حوزه قاچاق 30 هزار میلیارد ریال کالا کشف شده است. 

رفیعی‌کیا ادامه داد: در حوزه جرائم سایبری استان مرکزی در یک دوره رتبه نخست و در دوره‌ای دیگر رتبه دوم را کسب کرده است. از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها 42 هزار پرونده به صلح و سازش رسیده و برای 32 هزار نفر کلاس آموزشی برگزار شده است. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: دو شماره تماس 110 و 197 پل ارتباطی بین مردم و پلیس است که هر دو شماره برای مردم هیچ هزینه‌ای را شامل نمی‌شود، این در حالی است که شماره 197 انعکاس دهنده نظرات مردم در حوزه پلیس است و از ابتدای سال تاکنون 20 هزار تماس با شماره 197 وجود داشته است. 

رفیعی‌کیا با اشاره به اقدامات پلیس در 11 ماهه امسال گفت: در 11 ماه امسال 260 بار ملاقات چهره به چهره با مردم وجود داشته، یک هزار و 300 واحد صنفی پلمپ شده و 67 هزار گذرنامه در اربعین صادر شده است. 

وی با اشاره چهارشنبه پایان سال تصریح کرد: سال گذشته حوادث تلخی در چهارشنبه سوری آخر سال وجود داشت این در حالی است که شرایط استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوب‌تری بود، اما مردم استان باید نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه باشند، وظیفه پلیس تامین امنیت برای خانواده‌هایی است که در  چهارشنبه پایانی سال می‌خواهند شادی کنند، پلیس مخالف شادی مردم نیست اما با افرادی که مخل آسایش مردم هستند برخورد می‌شود و دستگاه قضایی با این افراد برخورد قاطعانه خواهد داشت. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی عنوان کرد: با هماهنگی دستگاه قضا و براساس دستور دادستان کل کشور سارقان و افراد پر خطر که در زندان هستند تاپایان تعطیلات نوروز در حبس می‌مانند و به آنها مرخصی داده نمی‌شود و اگر از این قبیل افراد نیز دستگیر شوند باز تا پایان تعطیلات مرخص نمی‌شوند. 

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها