رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان:

تمامی دانشگاه‌های پیام‌نور استان زیان‌ده هستند

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: هیچ کدام از مراکز دانشگاه پیام‌نور استان صرفه اقتصادی ندارد و به غیر دانشگاه‌های مرکز استان تمامی مراکز دانشگاه پیام نور در شهرستان‌ها زیان‌دِه هستند.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۷۸

جام جم آنلاین اصفهان ؛ رضا مختاری ملک آبادی، ظهر امروز(یکشنبه ۲۱ اسفندماه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام‌نور اردستان، اظهار کرد: علیرغم همه فعالیت‌هایی که روسای قبلی این مرکز آموزشی و علمی انجام دادند، اما ظرفیت دانشگاه پیام‌نور اردستان بیشتر از آن چیزی هست که امروز شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان حدود ۳۵ هزار دانشجو فعال در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری مراکز پیام نور استان اصفهان مشغول تحصیل هستند، افزود: این تعداد دانشجو در ۳۰ مرکز فعال مشغول هستند. البته ۱۴ واحد دانشگاه پیام‌نور در دولت قبل ادغام شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان تصریح کرد: دانشگاه های پیام نور در سطح استان به غیر از رشته های پزشکی بیشترین رشته‌های تحصیلی را پوشش می دهند ولی با توجه به ریزش دانشجو در سطح تمامی دانشگاه‌های کشور دانشجویان دانشگاه پیام‌نور در سطح استان اصفهان به یک چهارم کاهش پیدا کرده است.

مختاری تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور فارغ از مباحث اقتصادی بیشتر سعی می‌کند به رسالت اجتماعی و عدالت آموزشی بپردازید. هیچ کدام از مراکز دانشگاه پیام نور استان صرفه اقتصادی ندارد و به غیر دانشگاه‌های مرکز استان تمامی مراکز دانشگاه پیام‌نور در شهرستان‌ها زیان ده هستند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام‌نور اردستان از ابتدای فعالیت تاکنون حدود ۳ هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل شدند، گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۱۵ رشته فعال است و حدود ۵۰۰ دانشجو در این مرکز آموزشی و علمی مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان بیان کرد: دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه بومی است که در سعی کرده زیرساخت‌های آن در هر شهرستان فراهم شود تا مشکلات قشر دانشجو شامل دوری از خانواده به حداقل ممکن برسد. البته دیگر مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این مراکز آموزشی پیام‌نور به حداقل رسیده است.

مختاری با بیان اینکه علیرغم مشکلات اقتصادی و کاهش بودجه هایی که در دولت‌های قبل انجام شده، ولی همواره سعی شده با تلاش کارکنان و مدرسان، در سطح دانشگاه های پیام نور کیفیت آموزشی کاهش پیدا نکند. البته منابع آموزشی استاندارد در دانشگاه پیام‌نور از دیگر دلایلی بوده که باعث شده کیفیت آموزشی همچنان حفظ و پیشرفت کند.

به گزارش ایسنا در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمد ایرج‌پور به‌عنوان رئیس سابق دانشگاه پیام نور، حمیدرضا عامل به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور شهرستان اردستان منصوب شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها