داروخانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره برداری رسید.
داروخانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۰۰۶۷۷

هرمزگان-جام جم انلاین-داروخانه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس به بهره برداری رسید.

 

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این داروخانه به مساحت ۶۴۰ متر مربع و اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان با مشارکت اتاق بازرگانی استان و همچنین از محل درآمد اختصاصی دانشگاه ساخته و تجهیز شده است.

 

امید صفا افزود: بهره برداری از این داروخانه در راستای توسعه خدمات دارویی و دسترسی آسان مراجعان به دارو‌های تخصصی در کنار داروخانه فوق تخصصی و خاص دانشگاه است.

 

وی با اشاره به اینکه این داروخانه بر اساس استاندارد‌های جدید داروسازی طراحی و ساخته شده است؛ گفت: ۳۲۰ متر مربع از فضای داروخانه در طبقه اول بعنوان محیط عرضه دارو و خدمات دارویی اختصاص یافته است و طبقه دوم آن هم که در بخش بعدی تکمیل می‌شود به امکاناتی از جمله کلاس درس ویژه دانشجویان داروسازی، واحد ساخت دارو‌های ترکیبی و در کنار آن بخش اداری مجهز می‌شود.

 

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از دیگر ویژگی‌های این داروخانه فرایند الکترونیکی ورود تا عرضه دارو با شبکه نوبت دهی و همچنین مشاوره‌های لازم به بیمار است.

 

امید صفا گفت: اختصاص بخش گیاهان دارویی در داروخانه با استفاده از تجربیات اعضای هیئت علمی دانشگاه از دیگر برنامه‌های این داروخانه تخصصی است.

 

وی افزود: از ویژگی‌های مهم این داروخانه ارتباط مستقیم بین داروساز و بیمار با رعایت حفظ حریم خصوصی بیماران است که بیماران می‌توانند سوالات و مشکلات دارویی خود را در اتاق ویژه مشاوره با داروساز مطرح کنند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها