کتابخانه عمومی قلم‌چی روستای عبدالرحیم همزمان با جشن‌ نیمه شعبان، با حضور استاندار همدان و نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و همچنین امام جمعه قهاوند، سرپرست فرمانداری شهرستان همدان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۶۳۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم افتتاح این کتابخانه گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی توصیه و سفارش مؤکد دین مبین اسلام و پیامبر گرامی عظیم‌الشأن است و شاهد هستیم که مقام معظم رهبری هم چه تأکید ویژه‌ای بر این امر دارند.

استاندار همدان ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر کتابخوانی تأکید دارند و خود ایشان یک کتابخوان تراز اول در کشور هستند. حضرت آقا هر سال از نمایشگاه کتاب بازدید و در دیدار با نویسندگان و ناشران عملکرد آنها را بیان می‌کنند که این یک درس برای همه ما است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ملتی که کتابخوان باشد دچار انحراف و سردرگمی نمی‌شود، افزود: علت گمراهی و مشکلات ملت‌ها این است که از کتاب خدا و کتاب‌های مفید دیگر فاصله می‌گیرند.

وی افزود: در دولت سیزدهم از پروژه‌های مختلف فرهنگی حمایت کرده و می‌کنیم، همانطور که در پروژه کتابخانه عمومی روستای عبدالرحیم بخش شراء شهرستان همدان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری استفاده شده است.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: امروز روز مبارکی است و در روستای عبدالرحیم که مردمی فهیم و علم پرور دارد و به کتابخوانی توجه ویژه دارند، شاهد افتتاح کتابخانه عمومی هستیم. باید از اهالی این روستا که برای کتاب و کتابخوانی هزینه کردند، قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم اهالی متدین و ولایتمدار روستا از این کتابخانه که در تراز استاندارد است، به بهترین شکل استفاده کنند و کمک‌های دولت نیز در حوزه فرهنگی همچنان ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ کتابخانه عمومی قلم‌چی روستای عبدالرحیم بخش شراء شهرستان همدان که با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان و حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین و رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام علی امیدی، امام جمعه قهاوند افتتاح شد، نخستین کتابخانه عمومی سطح استان است که با همکاری بنیاد علمی‌، آموزشی قلم‌چی در استان ساخته می‌شود و پنج میلیارد ریال از اعتبار ساخت آن از محل کمک‌های اهالی و مابقی از اعتبارت سفر ریاست جمهوری به استان همدان و با همکاری بنیاد علمی‌ آموزشی قلمچی تأمین شده است.

در این مراسم حسین سرمه از بنیانگذاران بنیاد علمی- آموزشی قلم‌چی، رمضانعلی محسنی مسئول نظارت بر ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها موسسه آموزشی قلم‌چی، فاطمه ستاری‌نوید مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، مسلم مخفی سرپرست فرمانداری شهرستان همدان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، خیرین و اهالی روستا حضور داشتند.

کتابخانه روستای عبدالرحیم با زیر بنای ۱۳۰ متر مربع با اعتباری افزون بر ۲۲ میلیارد ریال احداث و تجهیز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها