همدان فرماندار درگزین با بیان اینکه این شهرستان از نبود کتابخانه با استاندارد های روز رنج می برد، گفت: تمام تلاش خود را برای ساخت یک کتابخانه استاندارد برای بهره برداری دانش آموزان، دانشجویان و کتاب دوستان انجام داده ایم و در صورت حل مشکل زمین عملیات عمرانی آن آغاز می شود.
کد خبر: ۱۳۹۵۴۹۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری درگزین کمیل خواستان، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان درگزین، اظهار کرد: ساخت المان های شهری، نامگذاری خیابان ها، کوچه ها و بلوار های شهرستان به نام کتابها می تواند درگزین را بیشتر به سمت کتاب سوق دهد.

وی با بیان اینکه پرداخت سرانه شهرداری ها به کتابخانه عمومی شهرستان باید در زمان مقرر صورت بگیرد تا روند توسعه کتاب و کتابخوانی در شهرستان با مشکل مواجه نشود، افزود: شبکه های مجازی شهرستان یک بستر بسیار مناسب برای ارتباط با مردم ایجاد کرده که اگر از آن به صورت صحیح بهره برداری کنیم می توانیم سرانه مطالعه را بهبود ببخشیم.

خواستان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید تمام توان خود را برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس و بین دانش آموزان به کار بگیرد، تصریح کرد: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت های فرهنگی بوده و امروزه پیشرفت جوامع در نتیجه توجه به مقوله مطالعه و انس با کتاب است.

وی یادآور شد: اگر منطقه ای از کشور مشهور به فعالیت خاص ورزشی، فرهنگی، کشاورزی و یا علمی شده، نتیجه پایه گذاری هایی است که در سال های اخیر توسط مسئولان آن صورت گرفته و باید تلاش شود که درگزین مهد علم و دانش شود.

خواستان تاکید کرد: جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به مراتب از بسیاری جلسات دیگر در حوزه های مختلف با اهمیت تر است و لازم است همه به این امر توجه ویژه داشته باشند.

در پایان این مراسم از خانم نوروزی قصه گوی برتر استان و خانم ولی اهداءکننده ۷۰۰جلد کتاب از کتابخانه خانگی خود به کتابخانه عمومی شهرستان تجلیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها