مدیرعامل مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران خبر داد:

احداث اولین کارخانه نوآوری صنعتی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

رییس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

دانش‌بنیان موتور محرکه پتروشیمی‌ها هستند

رییس هیات مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی موتور محرک پتروشیمی ها را دانش‌بنیان دانست و گفت: این شرکت ها با دانش، مهارت، آموزش، ایده پردازی، نوآوری و خلاقیتی که دارند پیشران توسعه به ویژه در صنعت پتروشیمی هستند.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۴۴

 

 

 

جام جم آنلاین _ خوزستان، ظهر امروز سه شنبه(۱۶ اسفند ۱۴٠۱)، پیام برزگر در نشست خبری رویداد فناورانه پتروفن زون با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف اجرای رویداد پتروفن زون استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی، دانش بنیان و توسعه بازار محصولات شرکت‌های فناور دانش بنیان در صنعت پتروشیمی است.

 

وی پتروفن زون را فرصتی برای توسعه فناورانه صنعت پتروشیمی دانست و از حضور ۵۲۷ شرکت دانش بنیان از ۱۷ استان کشور در این رویداد خبرداد و گفت: سازمان منطقه ویژه برنامه‌هایی به منظور همکاری با دانش بنیان ها تعریف کرده و در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدضله العالی) به دنبال حمایت از این شرکت ها است.

 

برزگر موتور محرک پتروشیمی ها را دانش‌بنیان دانست و افزود: این شرکت ها با دانش، مهارت، آموزش، ایده پردازی، نوآوری و خلاقیتی که دارند پیشران توسعه به ویژه در صنعت پتروشیمی هستند.

 

وی با اشاره به دلایل انتخاب مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران به عنوان برگزار کننده این رویداد بیان کرد: این شرکت یکی از شرکت‌های داخلی و دارای تجربه، توانایی و دانش روز بوده و نماد خودباوری و اعتماد به توان داخلی است. 

 

وی با تاکید بر اینکه پرچم دار دفاع از دانش بنیان ها، مقام معظم رهبری(مدضله العالی) هستند، بیان کرد: شرکت های پتروشیمی عموما به دنبال کار متداوم و دارای اصول فنی و حرفه ای هستند، بر همین دلیل استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان امر ضروری و بخش جدایی ناپذیر تولید صنعت پتروشیمی به شمار می رود.

 

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به اینکه غرور ایرانی ها اجازه نمی دهد که متکی به خارج از مرزها باشد، عنوان کرد: اعتماد و فرصت دادن به شرکت های داخلی، می تواند باعث عزت و غرور ملی شود و نیاز صنعت داخل را تامین کند.

 

وی همچنین بر توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان، فناور و مراکز علمی و پژوهشی با استفاده از ظرفیت پتروشیمی ها تاکید کرد.

 

برزگر از همکاری با بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان خبرداد و افزود: با ایجاد سوله در مجموعه یک و استقرار برخی شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه به دنبال استفاده از ظرفیت و پتانسیل خدمات و فعالیت های آن شرکت ها هستیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تلاش برای حضور شرکت های مختلف از سراسر کشور در منطقه ویژه و جذب آن‌ها را یک گام رو به جلو توصیف کرد.

 

وی گفت: با ایجاد شرایط برابر، فضای رقابتی برای شرکت ها فراهم خواهیم کرد و در صورتی که مجموعه های منطقه دچار مشکلی شوند، با جدیت آن موضوع را برطرف خواهیم کرد.

 

برزگر به ایجاد کارخانه نوآوری شهید شهریاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشاره و یادآورد شد: ارائه دفاتر شرکت های دانش بنیان و تخصیص زمین به شرکت های مختلف در نظر گرفته شده برای کارخانه هایی به منظور تولید محصولات از بخش‌های عمده این کارخانه است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشریح کرد: سوله ای با وسعت هشت هزار متر به مشاغل استارتاپی و دانش بنیانی اختصاص داده شده تا در کنار ایجاد اشتغال، محلی برای حل مسائل فناورانه استارتاپ ها و دانش بنیان ها ایجاد شود.

 

وی در ادامه مطلب فوق گفت: پس از تامین اعتبار، عملیات اجرا و بهره برداری این طرح انجام می شود تا ضمن ایجاد شرایط اشتغالزایی، از ظرفیت شرکت های مختلف فناورانه استفاده کنیم.

 

برزگر تاکید کرد: موضوعاتی چون تولید، بازرگانی، خودکفایی، ICT، سیستمی، مسائل HSE، زیربنایی و همچنین مباحث مرتبط با افزایش بهره وری و صرفه جویی، توزیع دانش فنی شرکت های پایین دستی و هوشمندسازی، سایبر، توسعه زنجیره ارزش، جلوگیری از واردات، محیط زیست و امثال آن، از اهداف تلاش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به منظور همکاری با شرکت های دانش بنیان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها