موکت چیست؟ آیا می توانید به این سوال یک پاسخ کامل و درست بدهید؟
موکت چیست؟ آیا می توانید به این سوال یک پاسخ کامل و درست بدهید؟
کد خبر: ۱۴۰۰۳۶۹

یکی از وسیله هایی که امروزه در تمام ابعاد زندگی بشر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد موکت است. استفاده از این وسیله به ویژه در آپارتمان ها استفاده فراوانی دارد.

موکت ها با توجه به جنس و ویژگی هایی که دارند در مکان های متعدد و خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. این کف پوش پرطرفدار را از موادی از قبیل پلی آمید، پلی استر، پلی پروپیلن و پشم تهیه و تولید می کنند.

در طول این محتوا ما در مورد موکت طرح پارکت و به ویژه موکت ظریف مصور مطالبی بیان خواهیم کرد. توصیه می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

موکت چیست؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم ما می خواهیم در این محتوا در مورد موکت طرح پارکت صحبت کنیم. موکت ها انواع متعدد دارند. ما در بالا مواد اولیه و مورد نیاز برای ساخت موکت ها را به اختصار بیان کردیم. در این بخش از محتوا توضیح مختصری در خصوص موکت های تولید شده با هر یک از مواد ذکر شده در بالا خواهیم داد. بهترین نوع موکت های موجود در بازار از جنس الیاف پلی آمید هستند. برخی از ویژگی های خوب این موکت ها عبارتند از دارا بودن حالت ارتجاعی و مقاومت در برابر ساییدگی. موکت هایی که از جنس الیاف پلی استر تولید می شوند نیز بسیار منعطف هستند.

موکت های پلی استری در رنگ ها و طرح های مختلف تولید و روانه بازار مصرف می شوند. برخی از مهمترین ویژگی های این موکت ها ضد حساسیت بودن، قابلیت شست و شو و قیمت مناسب تر نسبت به موکت های پشمی است. گروه سوم موکت هایی هستند که از جنس الیاف پلی پروپیلن تولید می شوند. این نوع موکت ها نسبت به انواع دیگر قیمت مناسب تری دارند. از جمله برخی ویژگی های این نوع موکت ها می توان به مقاومت در برابر رطوبت و لکه اشاره کرد. گران ترین، با کیفیت ترین و بهترین نوع موکت موجود در بازار، موکت های تهیه شده از پشم هستند. این موکت ها از لطافت و نرمی مطلوبی برخوردار هستند. موکت طرح پارکت را می توان با استفاده از هر یک از الیاف گفته شده در بالا تولید کرد.

موکت طرح پارکت، یک انتخاب بی نقص

همانطور که ذکر کردیم موکت ها را در گروه کف پوش ها قرار می دهند. این کف پوش ها سال های متمادی است در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه یکی از بهترین انواع این کفپوش ها، موکت طرح پارکت است. موکت طرح پارکت یک جایگزین و انتخاب بی نظیر و بدون اشکال برای انواع پارکت ها است. موکت طرح پارکت در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شده و می تواند سلایق متنوع و متعدد را به طور کامل ارضا کند. استفاده از موکت طرح پارکت به طور خاص در منازلی که کودک نوپا و سالمند دارند بسیار توصیه می شود. به خاطر داشته باشید اگر از هزینه بالای انتخاب و نصب پارکت ها بگذریم، انتخاب نوع مناسب آن ها کار چندان آسانی نیست. در حالی که انتخاب و استفاده از موکت طرح پارکت مشکلات به کارگیری پارکت را نداشته و از نظر هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است.

موکت طرح پارکت گامان تزیین جاوید

موکت طرح پارکت از نظر ظاهری بسیار شبیه به پارکت های استفاده شده در بناهای مختلف است. مهمترین تفاوت این دو محصول این است که موکت طرح پارکت دارای نرمی و لطافت خاصی است که فضای خانه را دلنشین تر و چشم نوازتر خواهد کرد. همچنین هر زمان که شما اراده کنید می توانید آن را با هزینه کمتر تعویض کنید. موکت طرح پارکت عمدتا از جنس الیاف پلی اتیلن و پلی پروپیلن تولید می شود. البته امکان تولید موکت طرح پارکت با الیاف طبیعی همچون الیاف پشمی نیز وجود دارد؛ اما همانطور که ذکر کردیم به دلیل افزایش قیمت تمام شده، به صورت محدود مورد استفاده قرار می گیرد.

 انواع موکت طرح پارکت را می توان در دو دسته مختلف جای داد. این دو دسته شامل موکت طرح پارکت رولی و تایل می باشند. موکت طرح پارکت رولی همانطور که از نام آن پیدا است به صورت رولی و پیوسته تولید می شود. در حالی که موکت طرح پارکت تایل به صورت قطعه های جدا از هم تولید شده و درست مانند پارکت ها در یک مکان کنار هم نصب می شوند. از جمله مکان هایی که می توان از موکت طرح پارکت در آن ها بهره برد عبارتند از

  • فروشگاه های متعدد
  • مراکز تجاری
  • سینما، آمفی تئاترها و فرهنگسراها
  • پلکان موجود در فرودگاه ها، ترمینال ها و ایستگاه های قطار
  • مراکز اداری و صنعتی
  • راهروها و پلکان رستوران ها، هتل ها و غیره

موکت طرح پارکت ظریف مصور

یکی از بهترین کارخانه های تولید کننده انواع موکت در ایران و جهان، کارخانه ظریف مصور است. گروه تولیدی و صنعتی ظریف مصور فعالیت خود را از سال 1363 در شهرستان بروجن آغاز نموده است. دفتر مرکزی این گروه صنعتی در استان اصفهان قرار دارد. هم اکنون این گروه تولیدی بزرگترین تولید کننده انواع موکت طرح پارکت در ایران و خاورمیانه است.

موکت ظریف مصور از نظر کیفیت، سبکی و انعطاف پذیری در گروه بهترین موکت های تولید شده در سطح دنیا جای دارد. گروه بزرگ تولیدی ظریف مصور به واسطه مدیریت قوی و کارکنان متخصص خود موفقیت های متعددی را به دست آورده اند. دلیل کیفیت بالای موکت ظریف مصور این است که الیاف مورد نیاز برای تولید آن توسط گروه تولیدی ظریف مصور تولید می شود. کیفیت بالای الیاف مورد استفاده در نهایت موجب افزایش کیفیت موکت طرح پارکت ظریف مصور و دیگر انواع موکت های تولید شده در این گروه صنعتی خواهد شد.

انواع موکت های طرح پارکت ظریف مصور

کیفیت موکت طرح پارکت ظریف مصور

ما در بالا انواع موکت ها را بر اساس جنس الیاف به کار رفته در آن ها معرفی کردیم. بنابراین یکی از مواردی که در انتخاب و کیفیت موکت طرح پارکت و انواع دیگر اهمیت دارد توجه به جنس الیاف آن است. یکی دیگر از مهمترین عوامل موثر بر کیفیت این کف پوش ها، وزن آن ها است. وزن بالای موکت نشان دهنده کیفیت بالای آن و طول عمر مفید این محصول است. مورد دیگر تراکم است. تراکم بالا نشان می دهد فاصله رشته های موکت از یکدیگر کم است و در نهایت کیفیت آن بالا است. به طور کلی موکتی که تراکم بالا دارد مقاومت و ماندگاری بالاتری دارد.

مورد دیگری که بر کیفیت این کف پوش ها اثر گذار است، نوع بافت به کار رفته در آن ها است. یکی از روش های بافت این کف پوش ها، تافتینگ است. گروه تولیدی ظریف مصور انواع موکت طرح پارکت را در رنگ ها و طرح های مختلف با الیاف مختلف و نوع بافت متفاوت تولید کرده و روانه بازار مصرف می کند. مورد دیگری که بر کیفیت موکت ها اثر بسزایی دارند، پیچش الیاف تشکیل دهنده آن است. شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی یک کفپوش، پیچش الیاف آن است. افزایش پیچش الیاف، منجر به افزایش انعطاف و خاصیت ارتجاعی موکت شده و در نهایت کیفیت آن را افزایش می دهد.

در پایان باید گفت مهمترین مورد که می بایست هنگام خرید موکت طرح پارکت و انواع دیگر به آن توجه نشان داد، برند آن است. موکت طرح پارکت ظریف مصور به واسطه مواردی که در بالا ذکر کردیم در گروه بهترین موکت ها جای دارد. بنابراین شما می توانید با خاطری آسوده اقدام به خرید انواع موکت طرح پارکت و طرح های دیگر از این برند بی نظیر ایرانی کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها