مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه مادی‌های اصفهان جزو میراث طبیعی و سرمایه‌های اکولوژی شهر محسوب می‌شود که به دلیل نبود آب در آن با تهدید نابودی روبه‌رو است، گفت: اطلس ماندگاری از مادی‌های شهر اصفهان با حضور کارشناسان متخصص در حال تهیه است.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۰۵

جام جم آنلاین اصفهان ؛ مجید عرفان‌منش امروز یکشنبه چهاردهم اسفند در جمع خبرنگاران با تشریح مجموعه اقدامات و برنامه‌های شهرداری برای روز درختکاری اظهار کرد: حدود شش هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود دارد که ۱۶۰۰ هکتار آن در اختیار سایر ارگان‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان از سه میلیون و ۷۴۳ هزار و ۷۰۴ درخت برخوردار است، افزود: آمار تعداد درختان شهر از طریق نرم‌افزاری به تفکیک مناطق موجود است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۷۳۹ هکتار فضای سبز تفرجگاهی در اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: سرانه اکولوژیک فضای سبز هر شهروند اصفهانی ۲۸ مترمربع است که در رده یک تا سه کشور قرار داریم اما سرانه تفرجگاهی هر شهروند ۳.۶۳ مترمربع است که رتبه اصفهان در این زمینه در سطح کشور مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه مادی‌های اصفهان جزو میراث طبیعی و سرمایه‌های اکولوژی شهر محسوب می‌شود که به دلیل نبود آب در آن با تهدید نابودی روبه‌رو است، خاطرنشان کرد: طول مادی‌های اصفهان ۳۱۰ کیلومتر است که بیشتر آن‌ها در شمال زاینده‌رود قرار دارد.

عرفان‌منش خاطرنشان کرد: در این راستا اطلس ماندگاری از مادی‌های شهر اصفهان با حضور کارشناسان متخصص در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه علاوه بر پارک‌های همسایگی، محلی و شهری در سطح مناطق پانزده‌گانه، سه پارک جنگلی در اصفهان وجود دارد که این پارک‌ها فرامنطقه‌ای است، اظهار کرد: منطقه چهار با ۶۵.۶ مترمربع بیشترین سرانه فضای سبز به ازای هر نفر را در بین مناطق دارد و مناطق پنج و شش شهرداری در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

این خبر در حال تکمیل است..
هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها