در دیدار با مدیرکل اداره منابع طبیعی استان مطرح شد؛

اعلام آمادگی فولاد مباركه برای مشاركت در غرص 30 میلیون اصله نهال در استان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اعلام کرد:

این نهاد موثرترین دستگاه در ایجاد اشتغال است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس این نهاد، در جمع خبرنگاران همراه با ارائه گزارش عملکرد یازده ماهه، اعلام کرد: براساس برآوردهای انجام شده، این نهاد موثرترین دستگاه در ایجاد اشتغال است.
کد خبر: ۱۴۰۰۰۹۴

جام جم آنلاین اصفهان ؛ کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از همراهی مطبوعات در انعکاس عملکرد خدمات ارائه شده این نهاد به نیازمندان، اظهار داشت: همکاری خبرنگاران علاوه بر تقویت و ترویج فرهنگ خیر و احسان، زمینه کمک رسانی برای فقرزدایی را فراهم می آورد.

کریم زارع با تاکید به اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در اولویت برنامه های کمیته امداد است، بیان کرد: درحال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار خانوار با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ایجاد بستر مناسب در ارائه خدمات حمایتی در تلاش هستیم آنها را با تونمندسازی از مسیر معیشت، اشتغال، مسکن، درمان، امور فرهنگی و... از چرخه حمایتی خارج و به مسیر معمولی زندگی برگردانیم.

وی طبق برآوردهای انجام شده، کمیته امداد را موثرترین دستگاه در ایجاد اشتغال کشور و استان اعلام کرد و ادامه داد: کمیته امداد با شناسایی توانمندی ها و استعدادسنجی مددجویان امسال بیش از ۲۸هزار فرصت شغلی ایجاد کرده و همچنین ۱۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی به اعتباری بالغ بر هزار و ۵۲۱ میلیارد تومان برای حمایت از طرح های مددجویی و پایداری مشاغل پرداخت شده است.

زارع، ترویج ازدواج آسان و کمک به تحکیم بنیان خانواده را از دیگر برنامه های این نهاد عنوان کرد و افزود: با مشارکت خیران ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان به نوعروسان نیازمند اهدا شد و در حال حاضر متقاضی پشت نوبت برای دریافت جهیزیه نداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در ادامه ارائه گزارش عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده مددجویان، گفت: علاوه بر خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار بیمار صعب العلاج، کمک به رفع سوء تغذیه ۲ هزار و ۲۴۴ کودک و مادران باردار، کمک برای تامین تجهیزات پزشکی و فرانشیر درمان بیماران، در قالب خدمات بیمه مکمل به بیش از ۷۰ هزار نفر اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رشد ۴۰ درصدی مشارکت مردم در حمایت از مددجویان

کریم زارع به رشد ۴۰ درصدی مشارکت های مردم در حمایت از مددجویان اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۰۲ هزار نیکوکار حمایت از حدود ۳۰ هزار فرزند یتیم و نیازمند را بر عهده دارند و در کنار این نهاد برای رفع نیازمندی های معیشتی، مسکن، درمان، آموزش و... آنها تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات و خدمات فرهنگی متنوعی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت ارائه می شود، گفت: در استان اصفهان بیش از ۴۰ هزار دانش آموز، ۳هزار دانشجو و ۵۰۰ نفر نخبه در زمینه های علمی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی، از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان همچنین به آغاز جشن ملی معنوی نیکوکاری با شعار" هر روز عیدی دیگر است"، اشاره کرد و گفت: مهرورزی خیران امسال نیز از اواخر بهمن ماه آغاز شده و در روز ۱۴ اسفند با نواختن "زنگ نیکوکاری" در مدارس و ۱۸ اسفند با استقرار نمادین پایگاه ها در سطح شهر و در روز ۱۹ اسفندماه در مصلی های نماز جمعه ادامه خواهد داشت.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها