فرماندار شهرستان بهار گفت: ایجاد پایانه صادراتی سبزیجات و صیفی‌جات غرب کشور یکی از برنامه های آینده شهرستان خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۹۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، روح‌الله نباتی در همایش طرح الگوی کشت و نشست با سیب زمینی کاران شهرستان بهار، اظهار کرد: برگزاری همایش ها اگر به صورت علمی و تخصصی براساس راهکارهای کاهش مصرف آب، مدیریت سوخت، مکانیزاسیون انجام شود، می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و با توجه به تجربه بالای کشاورزان شهرستان بهار در کشت سیب زمینی مقدمات برگزاری همایش تخصصی سیب زمینی به میزبانی شهرستان بهار را در دستور کار خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن توانمندی های مختلف گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و فرآوری باید همه توجه ها را به شهرستان بهار و ظرفیت های آن معطوف و سرمایه گذاران را به حضور در شهرستان ترغیب کنیم.

️نباتی خاطرنشان کرد: نزدیکی به راه آهن و فرودگاه و نقطه اتصال شرق به غرب بودن شهرستان بهار شرایط را برای ایجاد پایانه صادرات سبزیجات و صیفی‌جات غرب کشور فراهم کرده است.

️وی اضافه کرد: زاید از حالا به آینده بیندیشیم چراکه با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آبی، کشاورزی در دنیا تغییر خواهد کرد و اگر هوشیار نباشیم متضرر خواهیم شد.

فرماندار شهرستان بهار خاطرنشان کرد: باید با تولید بذر و مینی تیوبر، کود شیمیایی و کشت اصولی سیب زمینی، افزایش توان امکانات مبارزه بیولوژیک و فرآوری محصولات مختلف که در صنایع غذایی و پتروشیمی ها کاربرد دارند، بسته بندی صحیح و استاندارد، بازاریابی قدرتمند و در نهایت ایجاد شرکت های جابجایی محصول، زنجیره تولید سیب زمینی را در شهرستان بهار راه اندازی کنیم.

️نباتی تصریح کرد: در صادرات محصولات به خارج از کشور می توان دفاتر بازرگانی ویژه شهرستان بهار در کشورهای هدف داشته باشیم تا تولیدات شهرستان به سهولت مشتری یافته و صادر شود.

وی در پایان به ضرورت تبلیغات در معرفی سیب زمینی بهار به سایر نقاط کشور و دنیا تاکید کرد و گفت: اگر تبلیغات خوبی داشته باشیم و در فضای مجازی به خوبی محصولات بهار را معرفی کنیم، می توان مشتری های بیشتری از سراسر جهان جذب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها