نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با مدیرکل کمیته امداد:

کمیته امداد در ۴۱ سال خدمت، کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشته است

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه اقدامات این سازمان در حوزه هوشمندسازی به‌زودی رونمایی خواهد شد، گفت: در این راستا ناوگان بار به صورت هوشمند توسط دوربین‌های مستقر در شهر کنترل خواهد شد و نخستین کلان‌شهر کشور خواهیم بود که در حوزه کنترل بار هوشمند اقدام می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۳۱

جام جم آنلاین اصفهان ؛ سیدعلی عبداللهی امروز چهارشنبه دهم اسفند در آئین بهره‌برداری از نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی موتورسیکلت و خودروهای سبک اظهار کرد: جانمایی این مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۴ شهرداری انجام شد، چراکه این محدوده جغرافیایی به عنوان یکی از پرترددترین مناطق شهری از منظر موتورسیکلت است.

وی با بیان اینکه این مرکز به همت انجمن حمایت از زندانیان شهر اصفهان و با مشارکت سازمان حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان در مسائل فنی افتتاح شد، افزود: یکی از تکالیف شهرداری‌ها راه‌اندازی مراکز معاینه فنی است که شهرداری اصفهان از دیرباز نسبت به این امر اهتمام ورزیده و تاکنون ۱۰ مرکز معاینه فنی را دایر کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان تصریح کرد: منابع متحرک آلاینده یکی از دلایل آلودگی هوای شهر اصفهان به‌شمار می‌رود که لازم است کنترل شود، در این راستا راه‌اندازی مراکز معاینه فنی در نقاط مختلف شهر برای کنترل آلایندگی خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا امروز شاهد افتتاح نخستین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سبک بنزینی و دوگانه‌سوز و موتورسیکلت در خیابان زینبیه و دومین مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در منطقه شفق هستیم که امیدواریم راه‌اندازی این مراکز گام مهمی در راستای کاهش مشکلات شهر اصفهان از جمله آلودگی هوا باشد.

ساماندهی و بهبود وضعیت حمل‌ونقل کالا و بار در شهر

عبداللهی با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون‌شهری در راستای مدیریت تردد خودروهای سنگین در سال ۱۳۹۳ در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد، افزود: این سازمان که جوان‌ترین سازمان شهرداری اصفهان محسوب می‌شود، وظایف مختلفی بر عهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه‌ریزی جهت هماهنگی بار درون‌شهری و اعمال مدیریت و نظارت بر امور توقفگاه‌ها، باراندازها و پایانه‌ها، ساماندهی حمل‌ونقل بار درون‌شهری و تهیه و تدوین نرخ‌نامه حمل‌ونقل بار طبق ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این سازمان تلاش خود را در راستای ساماندهی و بهبود وضعیت حمل‌ونقل کالا و بار در شهر از طریق مطالعه، برنامه‌ریزی، آموزش، نظارت، هماهنگی و مدیریت در حمل‌ونقل کالا و بار جهت جابه‌جایی ایمن، مناسب و سریع طبق تعاریف قانونی به‌کار بسته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: چشم‌انداز سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و کالای درون‌شهری، کارآمدی و تحقق جابه‌جایی ایمن، مناسب و سریع بار و کالا در شهر با به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند با رعایت استانداردهای زیست‌محیطی است؛ شیوه‌نامه این سازمان، در بین شیوه‌نامه‌های کلان‌شهرهای برتر شناخته شده است و از این بابت به طور مکرر با دیگر شهرداری‌ها انتقال تجربه داریم.

وی با بیان اینکه با پلیس راهور و مجموعه‌های انتظامی همکاری تنگاتنگی داریم، اظهار کرد: ستاد مرکز معاینه فنی نیز زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کند؛ صدور پروانه، پروانه اشتغال حوزه ایمنی حمل بار، صدور مجوز تردد ناوگان بار درون‌شهری نیز جز فعالیت‌های این سازمان است.

عبداللهی با اشاره به اینکه در حوزه هوشمندسازی سازمان نیز اقدامات مؤثری را آغاز کردیم که به‌زودی رونمایی می‌شود، گفت: در این راستا ناوگان بار به صورت هوشمند توسط دوربین‌های مستقر در شهر کنترل خواهد شد، بر این اساس نخستین کلان‌شهر کشور خواهیم بود که در حوزه کنترل بار هوشمند با نام «محدودیت زمانی و مکانی» اقدام می‌کنیم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها