فوتبال ملی ایران در انتظار یک «تصمیم» قرار دارد. مهدی تاج و همکارانش در فدراسیون فوتبال باید تا پیش از اتمام سال۱۴۰۱ سرمربی جدید تیم‌ملی را انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۳۹۹۳۲۳
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

فعلا فدراسیون فوتبال یک «شو» و به تعبیر عده‌ای بازی «خنده‌داری» راه انداخته است. در تمام دنیا، فدراسیون‌ها، روسا و تصمیم‌گیران مسیر، اهداف و برنامه مشخص می‌کنند و طبق همان مربی جذب می‌کنند ولی اینجا فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب، از مربیان خواسته برنامه خود را ارائه دهند تا در صورت تائید، با حضورشان در تیم‌ملی موافقت شود! چیزی شبیه به مناقصه که هرکسی برنامه ساده‌تری بدهد و پول کمتری بخواهد برنده می‌شود. رسانه‌ها و مردم فعلا سر کار هستند. البته همه به سادگی حدس می‌زنند پایان این شو و داستان ساختگی و سرکاری چیست؟ فدراسیون که فعلا به بازی سرگرم کننده خود ادامه می‌دهد ولی حالا سر وقت واقعیت‌ها بروید...

مورایس‌، خارجی مدنظر تاج

مهدی تاج می‌گوید که گزینه‌های داخلی و خارجی مدنظر هستند. از فدراسیون قویا خبر می‌رسد تا این لحظه نام هیچ گزینه خارجی مطرح نیست. یعنی فدراسیون حتی رزومه یکی از آنها را هم بررسی نکرده است. تاج برای جذب مربی خارجی با یک مشکل اساسی و مهم روبه‌روست؛ نداشتن پول. آنها اسپانسر ندارند. مربی خارجی هم ارزان نیست. در این میان برخی می‌گویند که منظور تاج از مربیان خارجی افرادی است که در حال حاضر در لیگ برتر ایران مشغول فعالیت هستندو تنها به ۲ نام محدود می‌شود: پاکوخمز ، مربی اسپانیایی تراکتور و ژوزه مورایس، مربی پرتغالی سپاهان. در این میان گفته می‌شود پشت خمز یک گروه قرار دارد و این برای فدراسیون نگرانی‌های زیادی به وجود آورده است. با این حساب و با توجه به رابطه نزدیک مدیرعامل سپاهان با مدیران کنونی فدراسیون فوتبال، مورایس بیش از بقیه شانس نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران را دارد.

انصراف‌ها

امیر مهدی علومی سخنگوی فدراسیون فوتبال گفته جواد نکونام، امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی، مهدی تاتار و فرهاد مجیدی۵ گزینه ایرانی هستند. یکی از سایت‌ها هم اسم مطهری و ساکت را به این فهرست اضافه کرده! امیر قلعه‌نویی هم که تلاش کرده نام ربیعی و حسینی را به آن اضافه کند! بلبشویی راه افتاده. دیروز قلعه‌نویی در پیامی اعلام کرد برنامه خود را آماده کرده و اگر فدراسیون بخواهد در اختیارشان قرار می‌دهد اما تاکید کرد که نمی‌تواند در زمان فعلی با فدراسیون و تیم‌ملی همکاری کند. این اولین انصراف بود. چند ساعت بعد مهدی تارتار، سرمربی ذوب‌آهن نیز با اعلام این که نسبت به تیم اصفهانی مسئولیت دارد نمی‌تواند در این برهه به تیم ملی کمک کند.

جلسه مهم

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در این بلوا و آشفتگی، سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد. به مربیان اعلام شده باید تا روز دوشنبه برنامه خود را ارائه دهند. سه‌شنبه قرار است این برنامه‌ها بررسی شود. از آنجا که تیم‌ملی در ابتدای سال ۱۴۰۲ باید اردوی خود را تشکیل دهد، زمان زیادی برای بررسی باقی نمانده است. فدراسیون شبیه به دانش‌آموزی است که باردیگر شب امتحان یادش افتاده باید درس بخواند. آنها خواه‌ناخواده باید سریعا تصمیم بگیرند. در جلسه سه‌شنبه برای اولین‌بار موضوع نیمکت تیم‌ملی به صورت جدی مطرح می‌شود.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها