اخلالگر سابق بازار خودرو که تا یک قدمی چوبه دار رفته بود، در زندان نقشه سرقت ۹۰میلیاردی زمرد را طراحی و اجرا کرد.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۹۹

چندی قبل یکی از طلافروشان معروف تهران با مراجعه به پلیس آگاهی از سرقت زمردهایش به ارزش ۹۰میلیارد تومان خبر داد و گفت: «‌هشت سال قبل مردی به نام شهاب مدتی به عنوان آبدارچی نزد من کار می‌کرد. پس از مدتی شنیدم یک گالری در ترکیه زده و در کار طلا و جواهر است. حدود ۲۰۰میلیون تومان از من سنگ خریدند که اعتمادم به آنها جلب شد. قرار شد به‌جای پول سنگ‌های زمرد که ۹۰میلیارد تومان ارزش داشت، ۱۰خودروی بنز، لندکروز و بنز را در دفترخانه به نام من کند. روز حادثه به دفتر آنها رفتم که میلاد و یک نفر دیگر با ناهار از من پذیرایی کردند. بعد از غذا بیهوش شدم و وقتی به هوش آمدم کیف زمردها سرقت شده بود و بعد متوجه بی‌محل بودن چک‌ها شدم. آنها عکس زمردها را به مشتریان داخلی و خارجی نشان داده بودند.‌»

ماموران دریافتند شهاب سرکرده این باند در زندان است. او با تلفن همراه، همدستانش را برای این سرقت هدایت می‌کرد. سرهنگ ولیپور گودرزی، ‌رئیس پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: «‌با شناسایی متهمان، آنها در عملیاتی منسجم دستگیر شده و در تحقیقات به سرقت زمردها با روش بیهوشی اعتراف کردند. زمردهای سرقتی نیز از مخفیگاه آنها کشف شد.»

سرکرده باند: از اعدام رها شدم

شهاب، ‌لیسانس مهندسی پزشکی دارد و اختراعی در این‌باره ثبت کرده است. این سرکرده باند پیش از این تا یک‌قدمی مرگ رفته بود که با تغییر حکم اعدامش از مرگ رها شد. او در زندان خیلی حرفه‌ای عمل کرد تا مالباخته تصور کند در خارج از کشور است.

چرا در زندان بودی؟

نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی را داشتم و ۳۰۰خودرو پیش‌خرید کردم‌. به‌دلیل این‌که خرید و فروش‌هایم باعث برهم زدن بازار شده بود، ‌به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان افتادم و به اعدام محکوم شدم. بعد از چهار سال حکمم شکست و به ۹سال زندان کاهش پیدا کرد.

چطور از زندان با شاکی در تماس بودی؟

وقتی فهمیدم پول لازم است و قصد فروش زمردها را دارد، ‌با او تماس گرفتم و میلاد را برای معامله معرفی کردم.

و بعد تصمیم به سرقت گرفتید؟

نه. به‌عنوان بیعانه دو سرویس طلا و ۷۰ میلیون پول نقد و یک چک ضمانت دو میلیاردی دادیم. قرار بود جای چک یک ماشین به او بدهم اما بعد از چند روز گفت چک در سامانه ثبت نشده و سر پول بحث کردیم و شکایت کرد.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها