تارنمای رادیو فرانسه طی گزارشی از سفر رئیس جمهوری کشورمان به کشور چین، این سفر را وزنه تعادلی در برابر قدرت‌های غربی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۳۹۸۰۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، تارنمای رادیو فرانسه نوشت: در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهوری ایران به کشور چین، تفاهم‌نامه‌های همکاری در موضوعات مختلف از مدیریت بحران گرفته تا ارتباطات و فناوری اطلاعات بین دو کشور به امضا رسید.

انتظار می‌رود سفر رئیسی باعث تعمیق روابط بین دو شریک سیاسی و اقتصادی شود که با تسلط غرب به رهبری آمریکا بر امور بین الملل مخالف هستند.

دو رهبر سپتامبر گذشته در سمرقند ازبکستان دیدار کردند و در آن زمان هم شی جین پینگ رئیس جمهوری چین بر حمایت کشورش از ایران تاکید کرد.

رئیسی در ماه دسامبر در دیدار با هو چونهوا معاون نخست وزیر چین در تهران ابراز امیدواری کرد روابط استراتژیک دو کشور عمق بیشتری پیدا کند.

چین خریدار عمده نفت ایران و منبع مهم سرمایه گذاری در ایران محسوب می‌شود. از آنجا که هر دو کشور روابط پرتنشی با آمریکا و غرب دارند، عزم خود را برای روابط استراتژیک در مقابل غرب جزم کرده اند و سعی دارند در کنار روسیه تعادلی در مقابل قدرت آمریکا و کشورهای غربی نشان دهند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها