رئیس جمهور فرانسه ارسال جنگنده به اوکراین در آینده نزدیک را به شدت رد کرد.
کد خبر: ۱۳۹۷۵۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، فرانسه ارسال جنگنده به اوکراین در آینده نزدیک را به شدت رد کرد.

در همین ارتباط نیز «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه پس از نشست اخیر اتحادیه اروپا که حول محور دیدار ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برگزار شد، به خبرنگاران گفت: «تحت هیچ شرایطی نمی‌توان هواپیماهای جنگنده را در هفته‌های آینده در اختیار دولت کیف قرار داد.»

براساس گزارش تاس، مکرون گفت: «تحویل جت‌های جنگنده در اولویت نیست. این چیزی نیست که ارتش اوکراین اکنون به آن نیاز دارد و تحت هیچ شرایطی پیگیری چنین درخواستی در آینده نزدیک ممکن نیست.»

این ادعای رئیس جمهور فرانسه در حالی بیان شده که روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز چهارشنبه به نقل از سخنگوی دولت انگلیس گزارش داده بود که لندن در حال بررسی امکان ارسال جنگنده‌های انگلیسی به اوکراین است.

پیشتر گزارش‌هایی در مورد آموزش نیروهای اوکراینی در انگلیس برای استفاده از جنگنده‌های این کشور منتشر شده بود.

انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که به همراه کشورهای آمریکا و آلمان که تصمیم به ارسال تانک‌های آبرامز M1 و لئوپارد 2 به اوکراین را گرفتند، تانک‌ های تهاجمی خود به نام «چلنجر 2» را به کیف تحویل خواهد داد.

روسیه نیز پیش از این در پی ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی را به همه کشورهای ناتو از جمله آمریکا ارسال کرده بود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم اعلام کرده است که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیما در درگیری اوکراین، نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها