وزارت خرانه‌داری آمریکا معافیت تحریمی ۱۸۰ روزه برای سوریه اعلام کرد و این تصمیم به گفته واشنگتن برای کمک رسانی به زلزله‌زدگان سوری صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد جمعه با انتشار بیانیه‌ای در تارنمای خود اعلام کرد: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امروز «مجوز عمومی سوریه ۲۳» را صادر کرد که همه تراکنش‌های مربوط به امدادرسانی زلزله را به مدت ۱۸۰ روز مجاز می‌کند.

سازمان ملل و نهادهای امدادی بین‌المللی در پی وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری دوشنبه گذشته که بیش از ۲۰ هزار قربانی در سوریه و ترکیه گرفته است، نسبت به تاثیر تحریم‌ها و اخلال در امدادرسانی به زلزله‌زدگان سوری هشدار دادند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد که دولت این کشور معافیت‌ های تحریمی مختلفی در نظر گرفته است تا بتوان در سوریه بسیاری از فعالیت‌های امدادرسانی بشردوستانه را انجام داد.

این وزارتخانه افزود که اوضاع در سوریه را رصد می‌کند و با نهادهای بشردوستانه و امدادرسان، شرکای کلیدی و متحدانش همکاری خواهد کرد تا چالش‌های احتمالی پیش روی ارائه خدمات و امدادرسانی‌ها را بررسی کند.

یک مقام ارشد جامعه هلال احمر و صلیب سرخ هفته جاری اعلام کرد که تحریم‌ها روند امدادرسانی در سوریه را کاهش داده است.

یک دیپلمات ارشد سوری نیز چهارشنبه به اسپوتنیک گفت که تحریم‌های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا مانع امدادرسانی طرف‌های ثالث به مناطق زلزله‌ زده سوریه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها