بررسی اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال در کفتگو با مسعود رضایی

پیروزی از آن ما است و شکست از آن دشمنان ایران

مشارکت گسترده مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب، امسال اهمیتی مضاعف نسبت به سالهای گذشته دارد.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۸۲

مسعود رضایی تحلیگر مسائل سیاسی در گفت وگو با جام جم آنلاین درباره ضروت حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال می گوید: حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز 22 بهمن، این پیام بلند و رسا را به شبکه شیاطین خواهد داد که ما ایرانیان عزم کرده‌ایم تا مشکلات را با وحدت، همدلی و همکاری یکدیگر و نیز با پشتکار و مقاومت، از پیش رو برداریم، همانگونه که تا کنون چنین کرده‌ایم. پیروزی از آنِ ماست و شکست از آنِ دشمنان ایران.

وی با اشاره به دشمنی فزاینده آمریکا با جامعه ایرانی گفت: آمریکا از دست ملت ایران عصبانی است، خیلی هم عصبانی است و البته اگر کلاه‌مان را قاضی کنیم و انصاف داشته باشیم، باید به او حق بدهیم که تا این حد از دست ما عصبانی باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: 44 سال است که هر آنچه خود و شبکه شیاطین همراهش در توان داشته‌اند را به کار انداخته‌اند تا ایران و نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورند و نتوانسته‌اند. نه تنها نتوانسته‌اند، بلکه هر روز شاهد پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های گوناگون نیز بوده‌اند.

رضایی تصریح کرد: آمریکا هنگامی که نتوانست در مقابل انقلاب اسلامی از شاه و رژیم پهلوی حمایت کند و با پیروزی انقلاب، ایران را به عنوان یک موقعیت استراتژیک و یک منبع درآمد بسیار عالی، از دست داد، تصمیم گرفت تا به هر طریق ممکن دوباره بر ایران تسلط یابد و یا اگر نشد، ایران را به ویرانه‌ای تبدیل کند تا عبرت روزگار شود.

وی ادامه داد: البته ایران عبرت روزگار شد اما نه آنگونه که آمریکا می‌خواست بلکه آنگونه که ملت ایران اراده کرده بود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: این بدان دلیل بود که آمریکا در خواب و خیال گذشته غوطه می‌خورد و تصور می‌کرد با قدرت ابرقدرتی خود می‌تواند هرآنچه را در نظر دارد بر ایران تحمیل کند حال آن که ایران چشم به آینده داشت و اراده کرده بود خود به یک ابرقدرت تبدیل شود و زیر بار زورگویی هیچ ابرقدرتی نرود.

او یادآور شد: بدین سان چالش و کشاکشی بزرگ و تاریخی شروع شد و ادامه یافت.

وی با اشاره به پیشرفت های کشورمان در طی چهاردهه گذشته گفت: امروز بعد از 44 سال وقتی آمریکا و شبکه شیاطین همراهش، وضعیت ایران را رصد می‌کنند، نفس در سینه‌‌شان حبس می‌شود. آنها می‌خواستند ایران را به ویرانه تبدیل کنند، اما رشد و توسعه علمی در ایران به حدی اوج گرفته و همچنان رو به بالاست که چشم جهانیان را به خود خیره ساخته است.

او با اشاره به رشد کشور در ۴ دهه اخیر تصریح کرد: آن زمان که آمریکا و دست‌نشاندگان او بر این سرزمین حکم می‌راندند، خود چنین می‌پنداشتند و به ملت ایران نیز چنین القاء می‌کردند که ایرانی جماعت قادر به ساختن لولهنگ (آفتابه) هم نیست و با چنین تصورات و القائاتی، راه را بر رشد و شکوفایی استعدادهای ایرانی بسته بودند. اما امروز مردم ایران دنیای دیگری را در پیش روی آنها قرار داده‌اند. آمریکا و شبکه شیاطین او بوضوح می‌بینند که ملت ایران امروز تواناست بر ساختن انواع و اقسام پیشرفته‌ترین سازه‌ها و صنایع و ابزار و تجهیزات و مواد دست یافته است.

رضایی افزود: آنها به چشم خود می‌بینند که امروز ایران توربین، رادیودارو، ناو جنگی، سانتریفیوژ، سکوهای نفتی، ابزار و تجهیزات پزشکی، پالایشگاه، ماهواره، پتروشیمی، زیردریایی، نفتکش‌های غول‌پیکر، لوازم خانگی، موشک و پهپاد، کاتالیست، سدهای عظیم، بندرگاه و اسکله می‌سازد و می‌سازد و در عرصه ارتقاء علم و فناوری در زمینه‌های مختلف در حال پیشرفت است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد : آنچه علاوه بر عصبانیت، موجب وحشت و نگرانی شدید آمریکا شده است، علم و آگاهی کامل او به ادامه این روند است. مسأله این است که چون آمریکا خود، چنین مسیری را طی کرده است بخوبی می‌داند که ایران در آینده به چه مراتب و جایگاهی دست خواهد یافت.

از طرفی آمریکا به این موضوع نیز توجه دارد که هم خود و هم دیگر کشورهای اروپایی در شرایطی بسیار سهل و آسان و بدون مزاحم و مانع این مسیر را پیموده‌اند ولی ایران در حالی این مسیر را می‌پیماید که آنها تا آنجا که توانسته‌اند قید و بند و مانع بر سر راهش قرار داده‌اند. با این حال نه تنها ایران از حرکت باز نایستاده است بلکه هر روز بر سرعت خود در این مسیر افزوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها