در گفت‌وگو با جواد قامتی، بازیگر «در آغوش درخت» مطرح شد

زیر پوست نقش

در نشست مطبوعاتی «در آغوش درخت» مطرح شد:

«در آغوش درخت» در ستایش خانواده است

نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «در آغوش درخت» ۲۰ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۷۱
نویسنده نسزین بختیاری - گروه فرهنگ و هنر

به گزاش جام جم آنلاین، در این نشست، بابک لطفی خواجه‌پاشا (کارگردان)، سجاد نصرالهی نسب (تهیه‌کننده)، محمد فکوری (مدیر فیلمبرداری)، رویا اکبرزاده (طراح لباس)، ایمان کرمیان (طراح جلوه‌های ویژه)، جواد قامتی، بابک خواجه‌پاشا، رایان لطفی، اهورا لطفی و روح‌الله‌ زمانی از جمله بازیگران این فیلم حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه، سجاد نصراللهی تهیه‌کننده فیلم «در آغوش درخت» گفت: ما از اوایل امسال کار طرح و نوشتن را شروع و از تیرماه فیلمبرداری فیلم را آغاز کردیم.

او یادآور شد: مارال بنی‌آدم یکی از بازیگران اصلی فیلم قرار بود در این نشست حضور داشته باشند، اما تهران نبودند و زمانی که راه افتادند، در برف گیر کردند و بعید می‌دانم که به برنامه برسند.

بابک لطفی خواجه‌پاشا کارگردان فیلم «در آغوش درخت» در ادامه اظهار کرد: باید به اهالی رسانه یک خداقوت گفت چراکه کارشان در این مدت بسیار سخت بود و تلاش کردند جشنواره فیلم فجر زنده بماند.

او با بیان اینکه این اثر را به تمام مادران ایرانی تقدیم می‌کند، تصریح کرد: خانواده موضوعی‌ست که همواره دغدغه من بوده‌ است. از خانواده می‌توان اجتماع و سیاست را درست کرد. ما باید روی مساله طلاق که رشد چشمگیری در کشور ما دارد، کار کنیم و فیلم بسازیم.

کارگردان فیلم «در آغوش درخت» اظهار کرد: ما یک دهه است به سمت سینمای خاکستری حرکت کردیم که شبیه سینمای اروپای شرقی است، حتی نود درصد فیلم‌ها خاکستری است در حالی که سینمای ما سینمای رنگ و زیبایی‌هاست. ما این سینما را فراموش کردیم. فیلم «خانه دوست کجاست» اثر بسیار ارزشمندی است، اما مابه‌ازای آن را در سینما نمی‌بینیم. امیدوارم دوباره به این نوع سینما بازگردیم.

رایان لطفی بازیگر خردسال این فیلم سینمایی نیز درباره نقش خود بیان کرد: ۶ سال دارم. بیشتر بازی‌های من در آب بود و بابک لطفی من را برای بازی در این نقش در آب می‌برد.

اهورا لطفی دیگر بازیگر «در آغوش درخت» با اشاره به اینکه به بازیگری علاقه‌مندست، مطرح کرد: با بابک لطفی خواجه پاشا این مساله را بیان کرد و ایشان زمانی که صمیمت من و پسرعمومیم را دید، ما را انتخاب کرد. البته ما همدیگر را داداش صدا می‌کنیم.

او یادآور شد: من یازده سالم سن دارم. یک هفته قبل از فیلمبرداری دیالوگ‌ها را تمرین کردیم، استرس‌مان کم شد و توانستیم جلوی دوربین خوب حرف بزنیم.

روح‌الله زمانی از بازیگران فیلم سینمایی «در آغوش درخت» عنوان کرد: امیدوارم از فیلم ما لذت برده باشید. در مدتی که وارد حوزه بازیگری شدم، تمام تلاشم را کردم. حفظ کردن موقعیت مهم است و من هم سعی کردم تا موقعیتی را که به دست آورده‌ام، حفظ کنم. 

او با بیان اینکه این اثر را به تمام مادران ایرانی تقدیم می‌کند، تصریح کرد: خانواده موضوعی‌ست که همواره دغدغه من بوده‌ است. از خانواده می‌توان اجتماع و سیاست را درست کرد. ما باید روی مساله طلاق که رشد

او افزود: قبل از این‌ که فیلم «خورشید» را بازی کنم، مجبور به کار کردن بودم و فرصتی برای درس خواندن نداشتم. پس از اینکه در آن فیلم بازی کردم، مجدد به سراغ درس خواندن رفتم و حتی در حوزه بازیگری هم کلاس‌هایی می‌روم.

در ادامه جواد قامتی بازیگر «در آغوش درخت» گفت: سلام ویژه خدمت مردم شریف ارومیه دارم و دوست دارم بگویم که اگر فیلمسازان بدانند ارومیه چه بهشتی است، برای ساخت فیلم از آن جدا نمی‌شوند. ما باید به یاد و فکر مردم عزیز خوی که این روزها در سختی هستند، باشیم و امیدوارم زودتر همه چیز درست شود.

او درباره سختی کار با بچه‌ها گفت: اگر بازیگر همبازی خوب داشته باشد، نصف راه را رفته است. همه بازیگران هم‌بازی خوبی برای من بودند. برای ارتباط با بچه‌ها نیز باید بگویم که یک هفته با بچه‌ها به استخر می‌رفتیم تا با هم ارتباط برقرار کنیم. بچه‌های تهیه و تولید ارومیه بسیار زحمت کشیدند و محمدرضا مصباح عزیز بسیار کمک کردند. از اینکه در این فیلم حضور داشتم، بسیار احساس خوبی دارم. این فیلم پُر از احساس و صمیمیت است و فکر می‌کنم مردم هم با آن ارتباط برقرار کنند.سپس محمد فکوری مدیر فیلمبرداری «در آغوش درخت» با اشاره به اینکه فیلمبرداری این اثر یک ماه و نیم طول کشیده است، توضیح داد: آرزو می‌کنم فیلم به درستی از لحاظ فیلمبرداری روایت شده باشد و تاثیر خودش را بگذارد. من و کارگردان، دوست چند ساله هستیم و حدود ۱۶ سال پیش هم در حوزه فیلم‌های کوتاه با هم همکار بودیم.

او ادامه داد: من از ایده و طرح با بابک خواجه‌پاشا همراه بودم و از جزییات خبر داشتم. پروژه‌هایی بوده که من پس از پیش‌تولید به آن‌ها اضافه شده‌ام و می‌توانم بگویم که در این فیلم حتی در انتخاب لوکیشن‌ها ما با هم به توافق رسیدیم.

مدیر فیلمبرداری «در آغوش درخت» عنوان کرد: «در آغوش درخت» در ستایش خانواده است؛ چیزی که همه دنیا دارند از آن محروم می‌شوند در حالی که بسیار اه میت دارد.

در ادامه نشست، رویا اکبرزاده طراح لباس فیلم «در آغوش درخت» بیان کرد: این اولین تجربه من در سینما بود و امیدوارم از دیدن این فیلم لذت برده باشید. من بچه طبیعت هستم، کاراکترها را از روی طبیعت الهام گرفتم و با مشورت کارگردان آن‌ها را اجرا کردم.

ایمان کرمیان مدیر جلوه‌های ویژه نیز درباره این پروژه تشریح کرد: من وظیفه‌ای سنگین‌تر در این فیلم داشتم و علاوه‌ بر کارهای جلوه‌های میدانی، جلوه‌های ویژه را انجام دادم. من تلاش کردم کارم را درست انجام دهم و شرمنده مخاطبان و کارگردان نشوم. امیدوارم مردم هم این فیلم را بپسندند.

روح الله زمانی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال عاشق شده است یا نه، مطرح کرد: زندگی جلوی دوربین با پشت دوربین فرق می‌کند، آن لحظه عاشق بودم، هنوز هم هستم و در قید حیات است!

کارگردان «در آغوش درخت» درباره موسیقی این اثر بیان کرد: موسیقی متن فیلم انتخابی بود و امیدوارم در نسخه‌ اکران عمومی، موسیقی تولیدی خودمان را اضافه کنیم.

بابک لطفی خواجه‌پاشا در ادامه تاکید کرد: آذربایجان، کردستان، لرستان و… بهشت است. نمی‌دانم چرا مردمان دیگر کشورها فکر می‌کنند ایران سرتاسر کویر است. ما باید از اقلیم‌های متفاوت برای نشان‌ دادن کشورمان در مدیوم سینما تلاش کنیم.

کارگردان «در آغوش درخت» در پاسخ به این سوال که آیا مصداق واقعی از فوبیای فاصله شخصیت کیمیا وجود دارد؟ اظهار کرد: بله وجود دارد و من این را دیدم. ولی این فوبیا نمایشی بود. خانم‌ها بهتر درک می‌کنند مثلا فوبیا انواع حشرات و حیوانات و ارتفاع. ولی این نوع فوبیا خاص و نمایشی‌تر بود.

لطفی خواجه‌پاشا در جواب به نقد یکی از خبرنگاران که «در آغوش درخت» شبیه به سینمای رضا میرکریمی است، توضیح داد: رضا میرکریمی از سینما جداشدنی نیست. به قدری در سینمای ایران تاثیر گذارند که بدنه سینما مدیون است. باعث افتخار است حتی اگر فیلم من شبیه به سینمای ایشان شده باشد.

او درباره اینکه راهکار مشاور در فیلم تمرین جدایی بوده است، آیا درباره این از مشاوره استفاده شده است، پاسخ داد: بله ما در هر قسمت فیلم پنج مشاور داشتیم و از نظر آن‌ها استفاده می‌کردیم.

این فیلمساز درباره استفاده از لهجه تصریح کرد: استفاده از لهجه بسیار خوب است و یک تفاوت و عنصر عجیب غریب در فیلم ایجاد می‌کند مثلا یکی ترکی حرف می‌زند و دیگری فارسی جواب می‌دهد و… . در شهر ارومیه واقعا همین طور است.

تهیه‌کننده این فیلم سینمایی بااشاره به اینکه کار کردن با بچه‌ها بسیار دشوار است، گفت: دغدغه ما در تولید این بود که بازی بچه‌ها به اصطلاح دربیاید و آن چیزی که در ذهنمان بود، اتفاق بیفتد. خوشبختانه همه عوامل کمک کردند و توانستیم از این دغدغه عبور کردیم.

کارگردان «در آغوش درخت» در جواب به این سوال که بازیگران خردسال کار چندمشان است، تصریح کرد: بچه ها در چند سریالی که ساختم، کار کردند.

او یادآور شد: به مردم خوی تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم دوباره لب هایشان بخندد و سلامت باشند.

در ادامه رایان لطفی در پاسخ به این پرسش که آیا دوست دارد معروف شود یا نه، گفت: بله دوست دارم.

روح الله زمانی در پایان خاطرنشان کرد: دلیل اینکه کمی ناراحت هستم، به دلیل غمگینی مردمی است که از گوشت و خون من هستند. از همین‌جا از بابک لطفی خواجه‌پاشا به دلیل اعتمادی که به من داشتند، تشکر می‌کنم. امیدوارم برای فیلم‌مان اتفاق‌های خوبی رخ بدهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها