یزد- استاندار یزد یکی از مهمترین مسائل مورد پیگیری در سطح ملی و استانی را جمعیت و فرزندآوری دانست و گفت: عدم انجام مداخله عالمانه و کارشناسانه در این مقطع زمانی، باعث می شود در سالیان نه چندان دور در چاله جمعیتی بیفتیم.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۳۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در حاشیه نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد اظهار داشت:  یکی از مهمترین مسائل مورد پیگیری در سطح ملی و استانی را جمعیت و فرزندآوری است و با توجه به روندهای نگران کننده رشد جمعیت کشور، در صورت عدم انجام مداخلات عالمانه و کارشناسانه در این حوزه پس از مدتی دچار پیری جمعیت خواهیم شد.
 
وی با بیان اینکه نیروی انسانی ارزشمندترین ثروت یک مملکت است افزود: عدم انجام مداخله جدی در این مقطع زمانی باعث می شود در سالیان نه چندان دور در چاله جمعیتی بیفتیم که نجات از آن، زمانبر است.
 
استاندار یزد با تاکید بر اینکه نمود کارهای مداخله گرانه در این حوزه نه فورا ولی قطعا تاثیرات خود را نشان می دهد، گفت: تغییر رویکردها، افکار، بینش ها و رفتارها نیازمند گذر زمان است و نباید انتظار نتیجه دهی اقدامات و فعالیت ها، در بازه زمانی کوتاهی داشت.
 
دکتر فاطمی افزود: باید بهترین رویکردها، موثرترین اقدامات و بهره ورانه ترین تصمیمات را در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیری و اخذ کنیم.
 
وی با اشاره به نگاه استان به موضوع جوانی جمعیت؛ به عنوان یک فوریت اساسی، گفت: با توجه به اهمیت این حوزه، سلسله نشست های قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به صورت دو هفته یکبار برگزار و در خصوص مسائل این حوزه هم اندیشی و تصمیمات لازم اخذ می شود.
 
استاندار یزد به تدوین نقشه راه جمعیت استان اشاره کرد و افزود: در پرتو پیگیری ها و تولید محتوای انجام شده و شکل گیری تعامل بین بخش مردمی و اداری در این حوزه، قرارگاه ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصمیم بر انتخاب یزد به عنوان استان هدف مسئله جمعیت و فرزندآوری گرفته است.
 
فاطمی گفت: بر این اساس طرح ها و برنامه های بسیار خوب موجود، در سطح استان اجرا و سپس جهت اجرا، به سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد.  
 
وی با بیان اینکه طرح های خوبی به ویژه در زمینه بازگشایی گره های ذهنی در حوزه فرزندآوری تدارک دیده شده است، اظهارداشت: امید است با اجرای این طرح ها، یزد که همیشه رتبه نخست کشوری به لحاظ ضریب نخبگی به جمعیت را داشته کماکان جوان، پیشرو و الگو برای سایر استان ها باقی بماند.
 
فاطمی افزود: طرح سامان خانواده؛ کلان طرح استان برای پیشبرد اهداف و برنامه های حوزه خانواده است و طرح جمعیت در بخشی از سطوح شش گانه این طرح جایابی شده و پر قدرت پیش می رود. 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها